Jaunais E-3008 ir turpinājums PEUGEOT veiksmes stāstā par populāru auto dizainu, izstrādi un ražošanu. Tam ir mūsdienīgs izskats, inovatīvas īpašības, izcilas braukšanas spējas un iespaidīgs elektriskais sniegumus, kas šo modeli padara par pievilcīgu izvēli pat ļoti prasīgiem auto entuziastiem.
Pievilcības atslēgas: dizains un veiktspēja
Pirmkārt, E-3008 piesaista uzmanību ar savu vilinošo dizainu. Ceļam pieglaustā virsbūve, jaunās paaudzes PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® un izteiksmīgās ārējā dizaina nianses veido unikālu elegances un tehnoloģiju kombināciju.
Taču automobilis piedāvā daudz vairāk nekā pārliecinošu vizuālo tēlu. E-3008 izceļas ar iespaidīgu 100% elektrisko sniedzamību (līdz 700 km), kas garus ceļojumus padara par piedzīvojumu, nevis rūpju avotu. Nobraucamā attāluma ievērojamā palielinājuma iemesls ir Stellantis koncerna jaunā STLA Medium platforma, kas veicina optimālu elektroenerģijas izmantošanu un padara E-3008 par lielisku izvēli gan gariem ceļojumiem, gan ikdienas braucieniem, gan arī visām citām dzīves situācijām. Starp citu, PEUGEOT E-3008 ir pirmais modelis, kura izveidē izmantota STLA Medium platforma.
PEUGEOT izpilddirektore Linda Džeksone norāda: «Nākamās paaudzes E-3008 izlaišana simbolizē lielu soli PEUGEOT transformācijas ceļā. Tā galamērķī uzņēmums kļūs par pievilcīgu, pilnībā elektrisku zīmolu, kas nosaka jaunus dizaina, lietotāju pieredzes un efektivitātes standartus.»
Mantojuma evolūcija
E-3008 prezentēšana ir svarīgs notikums, jo vēl vairāk akcentē PEUGEOT 3008 panākumus – tas ir modelis, kas septiņu gadu laikā 130 valstīs kopumā piesaistījis 1,3 miljonus pircēju.
Elektriskais E-3008 nepāršķir tikai jaunu lapu 3008 vēsturē, tas piedāvā arī virkni inovatīvu īpašību, ko ļāvusi ieviest tieši Stellantis jaunā STLA Medium platforma. To vidū noteikti jāmin jauni sniedzamības, uzlādes ātruma, braukšanas prieka un efektivitātes standarti, kā arī dažādi jaunākās paaudzes savienotie pakalpojumi un funkcijas, piemēram, Quick Charge un programmatūras atjaunināšana Over The Air režīmā.
«Mēs jaunajā E-3008 esam saglabājuši klasiskā 3008 šarmu, bet vienlaikus izcēluši tā laikmetīgo pievilcību, salāgojuši dinamisku dizainu ar optimālu efektivitāti un visas šīs īpašības ielikuši elegantā fāstbeka siluetā,» saka PEUGEOT dizaina direktors Matiass Hosans. «Tas autentiski iemieso visu, kas raksturīgs PEUGEOT, – mūsu zīmola DNS iekalto uzdrīkstēšanos, spēju radīt un gatavību pārkāpt vispārpieņemtās normas.»
Jaunās platformas priekšrocības
Tieši pateicoties jaunajai STLA Medium platformai, E-3008 ir jauna dizaina ass gan priekšā, gan aizmugurē, un tās izstrādātas ar mērķi nodrošināt dinamiskāku gaitu. Dinamiku veicina arī pati platformas arhitektūra, kurā maksimāli izmantoti viegli un stingri materiāli, un maksimāli zemu starp asīm iebūvētais gaitas akumulators, kas pazemina mašīnas smaguma centru.
Šīs elektroauto platformas priekšrocība ir rekordliels enerģijas daudzums salīdzinoši īsā riteņu bāzē, proti – attālums starp E-3008 asīm ir 2,73 metri, bet maksimālā akumulatora ietilpība ir pat 98 kWh.
Jaunajam E-3008 ir pieejami trīs elektriskās piedziņas varianti, kas apmierinās ikviena klienta vajadzības. Pirmais – 73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība (WLTP dati vēl jāapstiprina), divu riteņu piedziņa, 210 ZS/157 kW. Otrais – 73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība, divi motori, četru riteņu piedziņa, 320 ZS/240 kW. Trešais – 98 kWh akumulators, 700 km sniedzamība, divu riteņu piedziņa, 230 ZS/170 kW.
400V augstsprieguma litija-jonu NMC (niķelis, mangāns un kobalts) akumulators atrodas zem grīdas. Ātru uzlādi, optimālu sniedzamību un ilgāku kalpošanas laiku palīdz nodrošināt termiskās kontroles sistēma ar šķidrumdzesi. Siltumsūknis savukārt nodrošina pasažieru termisko komfortu un vienlaikus taupa akumulatora enerģiju.
Maksimālā uzlādes jauda līdzstrāvas stacijā ar Mode 4 kabeli ir 160 kW. Tādējādi standarta sniedzamības E-3008 akumulatoru no 20 līdz 80% var uzlādēt 30 minūtēs.
Komforta un drošības standarti
E-3008 ir pieejami divi apdares līmeņi – Allure un GT. Pēdējā ietilpst divu toņu virsbūves krāsojums, melns jumts, Alcantara apdare salonā, 20 collu vieglmetāla diski, Pixel LED priekšējie lukturi, parkošanās sensori priekšā, automātiskais bagāžnieka vāks, apsildāmi priekšējie sēdekļi un stūre, indukcijas viedtālruņa lādētājs, pielāgojams salona fona apgaismojums, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® ar iespaidīgu izliektu 21 collas ekrānu, konfigurējami i-Toggles slēdži, savienotā informācijas sistēma PEUGEOT i-Connect® Advanced.
Kompaktā stūre vienmēr ir bijusi svarīga PEUGEOT i-Cockpit® sastāvdaļa, taču tagad tā ir būtiski pārveidota, lai nodrošinātu vēl izteiksmīgākas braukšanas sajūtas un komfortu. Tā joprojām ir kompakta, taču ar modernizētu dizainu: stūres centrs ir mazāks un vizuāli izolēts no aploka – tādējādi stūre, līdzīgi kā priekšējā paneļa ekrāns, it kā levitē vadītāja priekšā.
Ievērības cienīgi ir arī E-3008 priekšējie sēdekļi, kurus var aprīkot ar konkrētam braucējam pielāgojamiem sānu balstiem. Šādi elektriski regulējami sānu balsti PEUGEOT piedāvājumā ir pirmo reizi. Tie perfekti piekļaujas ķermenim, būtiski paaugstinot sēdēšanas un braukšanas komfortu. GT versijā priekšējiem sēdekļiem ir arī ventilācijas un masāžas funkcija, savukārt aizmugurējais sēdeklis ir apsildāms.
E-3008 radīšanas procesā fokuss bija uz maksimāli veselīgu gaisu automašīnā. Lai to panāktu, E-3008 ir aprīkots ar kontroles sistēmu (AQS), kas nepārtraukti uzrauga salonā ieplūstošā gaisa kvalitāti un, ja nepieciešams, nekavējoties sāk recirkulāciju.
Papildus šiem uzlabojumiem E-3008 ir līderis ceļā uz pusautonomo braukšanu. Augsto tehnoloģiju sistēma Drive Assist Plus ietver adaptīvo kruīza kontroli ar stop&go funkciju, pusautomātisku pārkārtošanos starp joslām, ātruma rekomendācijas un citas funkcijas.
Aizvien plašāki elektriskie horizonti
PEUGEOT vīzija par transformēšanos neaprobežojas tikai ar revolucionāru elektrisko auto radīšanu. Ražotājs ir apņēmies sniegt saviem klientiem aizraujošu un progresīvu pārvietošanos. E-3008 ir spēcīgs apliecinājums šai apņēmībai un iezīmē vēl vienu soli virzībā uz elektrisku nākotni.
Papildinājums jaunā 3008 versiju klāstā būs elektrificēti jaudas agregāti (hibrīda un uzlādējamā hibrīda), ko PEUGEOT piedāvās atkarībā no katra noieta tirgus vajadzībām, kā arī viens jaudas agregāts, ko paredzēts piedāvāt starptautiskā mērogā. Plašāka informācija sekos vēlāk.
Pilnīgi jaunais E-3008 tiks ražots Sošo rūpnīcā un tirgū nonāks 2024. gada pavasarī. Turpinot markas visu modeļu elektrifikāciju, PEUGEOT ieviesīs arī lielākas klases elektrisko SUV – E-5008. Vairāk informācijas par to tiks atklāts 2024. gada sākumā.