Tālruņa līnijas 8989 darba laiks būs katru darba dienu no 9:00 līdz 17:00.
Tālruņa līnija izmantojama tikai un vienīgi, lai nodrošinātu iedzīvotāju reģistrēšanu vakcīnas saņemšanai. Jebkādas konsultācijas saistībā ar veselības jautājumiem iedzīvotāji tiek aicināti uzdot savam ģimenes ārstam.
Tālruņa līnija tiek izveidota ar mērķi, lai atvieglotu pieteikšanos tiem Latvijas iedzīvotājiem, kas objektīvu iemeslu dēļ nevar izmantot pieteikšanās vietni internetā.
Veicot zvanu, iedzīvotājiem būs sevi jāidentificē ar personas kodu un vārdu/uzvārdu un jānorāda savs tālruņa numurs un/vai e-pasta adrese. Iedzīvotāji varēs norādīt arī otru – kāda tuva cilvēka – tālruņa numuru, uz kuru zvanīt, lai justos droši, ka patiešām būs sasniedzami brīdī, kad pienāks vakcinācijas laiks. Aicinām iedzīvotājus būt gataviem nosaukt savu personas kodu un vārdu uzvārdu, kā arī zināt otru telefona numuru, kuru norādīt pieteikumā, ja tāda nepieciešamība un vēlme ir.
Agrīnās pieteikšanās mērķis ir efektīvi plānot vakcinācijas kabinetu noslodzes un jaudas. Pirmie vakcīnas saņem tie iedzīvotāji, kas iekļauti prioritārajās grupās. Šobrīd no prioritārajām grupām jau tiek vakcinēti veselības iestāžu darbinieki, kā arī pakāpeniski tiks uzsākta sociālās aprūpes centru darbinieku un klientu vakcinācija.
Februāra beigās plānots sākt arī pirmo senioru vakcināciju, tāpēc īpaši aicinām visus seniorus, kas vecāki par 70 gadiem, jau tagad sevi piereģistrēt pa tālruni 8989, lai vakcīnu pieejamības brīdī varētu operatīvi sazināties un veikt vakcināciju.
Vakcinācija pret Covid-19 ir brīvprātīga. Tai pat laikā maksimāli ātri vakcinējot vairumu sabiedrības, ir pamats atgriezties ierastajā dzīves ritmā bez ievērojamiem ierobežojumiem, ņemot vērā pētījumos balstītu imunitātes veidošanos.
Vakcinācijas kārtība tiks plānota pēc prioritāro grupu principa, kur priekšroka vispirms tiek dota cilvēkiem, kuru dzīvība vai veselība Covid-19 dēļ ir visvairāk apdraudēta.
Nevienam no pieteikšanās kanāliem nav paredzēta priekšrocība vakcinācijas secības plānošanā. Neatkarīgi no tā, vai pieteikums tiks saņemts vietnē www.manavakcina.lv vai arī pa tālruni, brīdī, kad vakcīnas būs pieejamas, šie dati tiks izmantoti vakcinācijas procesa plānošanai un organizēšanai.
Tālruņa līnijas darbu nodrošinās Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas 10 klientu apkalpošanas centra operatori.