Dzīves cikls
Sasniedzot zināmu vecumu, cilvēki veic izmaiņas savā ārienē, un arī automobiļi dzīves ciklā iegūst virkni uzlabojumu, lai uz pārējo fona izskatītos jauneklīgāki. Modernizētais Taycan ārēji tikai pavisam nedaudz atšķiras no sākotnējā modeļa. Jaunie priekšējie spārni un plakanāki priekšējie Matrix LED lukturi vēl vairāk izceļ Taycan platumu, ko īpaši labi varēs izjust, atrodoties pie stūres.
Galvenās izmaiņas gan tiek slēptas no apkārtējo acīm – tas prot braukt tālāk, uzlādēties ātrāk un uzvesties atbilstošāk mūsdienu augstajiem standartiem.
Piemēram, sākotnējā multimediju sistēma neizrādījās ne pārlieku uzticama, ne viegli lietojama, tāpēc šeit Taycan veicis nepieciešamos kļūdu labojumus, lai visu ierīču pārvaldība būtu maksimāli ērta. Kas attiecas uz braucienu, tagad tas spēj nobraukt līdz pat 678 km distanci ar vienu uzlādi, bet maksimālā uzlādes jauda sasniedz 320 kW.
Elektrības uzpildes ilgums sarucis līdz 18 minūtēm (10–80 %), bet citu uzlabojumu saraksts elektriskās sistēmas menedžmentā ir pavisam garš. Tas vairāk līdzinās jaunas paaudzes izstrādei, ne esošā modeļa modernizācijai.
Skrejceļš
Horvātijas ceļos izmēģinājām visas Taycan versijas, citu par citu ātrākas – Taycan, Taycan S, Turbo un Turbo S. Kādā no privātajiem lidlaukiem Porsche bija sarūpējis pārsteigumu – Taycan arsenāla apogeju Turbo GT. Arī šeit vizuālās atšķirības nomaskētas līdz minumam, taču veiktspējas skaitļi runā paši par sevi. Tas pārsniedz maģisko 1000 ZS slieksni un 100 km/h sasniedz nieka 2,3 sekundēs, bet otro simtu zibenīgās 6,6 sekundēs.
Tas ir ātrākais un jaudīgākais Porsche ielas auto, kāds jebkad ražots, tāpēc nerodas jautājums, kāpēc par šīs versijas testa poligonu tika izvēlēts tieši skrejceļš, turklāt izvēlētais laiks bija ieplānots pirms pusdienām. Kāpēc?
Turbo GT brutālais paātrinājums pēc launch control aktivizēšanas liek kuņģim sagriezties uz riņķi un varam uz savas ādas izjust veco latviešu izteicienu par acīm pakausī. Momentāni pieejamais griezes moments un iespaidīgā saķere uz sakarsušā asfalta iespiež sēdeklī, nemanāmi ļaujot sasniegt 200 km/h atzīmi. Kādā brīdī G spēks vedina mūs pārdomāt, vai veselīgāk nebūtu izkāpt un pārtraukt šīs atrakcijas, taču – kad vēl, ja ne tagad.
Starp citu, sēžot pie stūres, tieši tāds pats paātrinājums rada mazāk emociju, nekā atrodoties blakussēdētāja vietā. Lomas dzīvē ir ļoti svarīgas. Un arī nauda ir būtisks aspekts, jo Turbo GT sākumcena ir 246 700 eiro (standarta Taycan sākumcena ir 105 400 eiro).
Ne tikai Turbo GT, bet arī citas Taycan versijas pierāda, ka šis joprojām ir teju vienīgais elektroauto, kas ne tikai prot strauji paātrināties taisnēs, bet arī veikli un precīzi pieveikt slalomu. Tieši šim nolūkam garajā skrejceļa taisnē bija izvietoti konusi, kas kalpoja kā šķēršļu ceļš. Svars ir šādu uzdevumu lielākais ienaidnieks, tāpēc šāda vide netīk vairumam elektroauto. To vidū ir arī Tesla. Jāatzīst, ka Taycan pašmasa varētu tam likt iestāties svara vērotājos, taču šis ir īstais brīdis, kad paslavēt Porsche inženierus.
Viena no vācu gudrībām ir Porsche Active Ride balstiekārtas sistēma, kas sekmīgi cīnās ar virsbūves svārstībām līkumos, kā arī straujas bremzēšanas un paātrināšanās brīžos. Inteliģento balstiekārtu papildina arī četru riteņu stūrēšana. Lai atvieglotu iekāpšanu, auto pat palecas uz augšu, ko īpaši novērtēs tie Porsche pircēji, kuri to iegādājas savos labākajos gados.
Tāpat pieejamas arī Sport Turismo un Cross Turismo versijas. Otro no tām izmēģinājām, kad šauro klinšu ceļu šķērsoja bruņurupucis, kas mūs pārsteidza tieši aiz kāda no Lošiņa salas atpakaļejošajiem līkumiem. Ja nebūtu papildu milimetru paaugstinātajā klīrensā, kas to zina, vai nesteidzīgais Horvātijas saules baudītājs būtu sekmīgi izšļūcis caur auto apakšu, lai tālāk dotos uz salas otru pusi.
Ar jauno push-to-pass funkciju, kas iekļauta Sport Chrono pakotnē, atkarībā no modeļa tikai ar vienas pogas nospiešanu 10 sekundēs pieejams jaudas palielinājums pat par 70 kilovatiem.
Līdzīgi kā uz stūres esošais nitro slēdzis no filmas Ātrs un bez žēlastības, kas sniedz vēl zibenīgāku paātrinājumu, tikai Dominika Toreto vietā esam mēs.
Braukšanas sajūtas Taycan atšķir no pārējiem elektroauto. Tā nav braucoša programmatūra vai gadžets. Tas ir aizraujošs automobilis, pat būdams pilnībā elektrisks.
Rezumējums
Vai esat pamanījuši, ka šobrīd izsmalcinātākie elektroauto eksemplāri šim segmentam pievienojušies vien pavisam nesen? Porsche Taycan, Rolls-Royce Spectre, Hyundai Ioniq 5N. Katrs ar savu mērķauditoriju, taču, uz perfekcionismu vērsti, tie sasniedz arī augstas cenu virsotnes, tomēr, vērtējot zīmola prestiža, pieejamības, ikdienas lietojamības, sniedzamības, iekārojamības un braukšanas izjūtu kombināciju, šobrīd Taycan atrodas ļoti stiprā pozīcijā.
Porsche Taycan Turbo GT
- Elektromotoru jauda: 1034 ZS
- Griezes moments: 1340 Nm
- Akumulatora ietilpība: 105 kWh
- Sniedzamība kombinētajā režīmā (WLTP): 555 km
- Kombinētais patēriņš (WLTP): 21,6–20,7 kWh/100 km
- Ieskrējiens 0–100 km/h: 2,3 s
- Maksimālais ātrums: 290 km/h
- Cena no 246 700 €