Uzsākot sociālo kampaņu LTAB apkopojis neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaitu pret kopējo gadījumu skaitu noteiktā laikaposmā – 2021.gadā. “Pēc datu analīzes iespējams secināt, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir aptuveni 1 – 2% robežās, turklāt vislielākais neapdrošināto izraisīto CSNg skaits ir Rīgā (1,36%), bet vismazākais – Zemgalē (1,02%).
Ja salīdzinām pērno gadu un 2018.gadu, kad veicām līdzīgu datu analīzi, tad nepatīkami pārsteidz Rīga (pieaugums par 0,49%), bet pozitīvi var izcelt Kurzemi (samazinājums 0,51%),” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka ievērojams samazinājums (0,41%) ir arī Latgalē, kas daudzus iepriekšējos gadus izcēlusies ar negatīvu statistiku.
Pirms kampaņas LTAB veiktajā aptaujā secināts, ka ļoti liels skaits (40,4%) autovadītāju nezina, ka par piedalīšanos ceļu satiksmē bez derīgas OCTA un tehniskās apskates fotoradari un policijas ekipāžas vienas diennakts laikā var sodīt vairākkārtīgi.
Tāpat salīdzinoši daudz ir to autovadītāju, kas vispār nav informēti, ka fotoradari un policijas ekipāžas spēj pārbaudīt ne vien braukšanas ātrumu, bet arī to, vai automašīnai ir derīga OCTA (20,2% respondentu) un tehniskā apskate (22,4% respondentu).
“Kampaņas ietvaros veiksim plašu profilaktisko darbu, skaidrojot autovadītājiem, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formalitāte, ko valsts uzspiedusi autovadītājiem, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem,” stāsta J.Abāšins, piebilstot, ka kampaņas mērķis ir arī atgādināt transportlīdzekļu īpašniekiem kur un kā iespējams pieteikties atgādinājumiem par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņa tuvošanos.
Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Savukārt īpaši aprīkota automašīna, kuru kampaņas vajadzībām nodrošinās uzņēmums SIA “JARVA”, veiks transportlīdzekļu pārbaudi ar speciālas programmatūras Eunomia palīdzību, aktīvi piedaloties ceļu satiksmē.
Paredzams, ka apkopotā statistika un izdarītie secinājumi ļaus nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem. “Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem,” piebilst J.Abāšins.