• Apbalvojumi auto modeļiem – tukšas runas vai kvalitātes zīme?

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    22. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publikācijas foto
    Visdrošākais, visātrākais un vispievilcīgākais – tie ir epiteti, ko dāsni lieto ražotāji un pārdevēji, raksturojot savas preces. Tiesa, bieži tas nav tikai viņu pašu apgalvojums, bet pamatots spriedums. Piemēram, par ātrāko auto dēvē to, kurš noteiktā trasē apli izbrauc visātrāk. Pastāv visai daudz veidu, kā visnotaļ objektīvi noteikt ātrāko, drošāko un ekonomiskāko. Taču kā ar skaistāko?

    Dizaina Oskars

    Visiem labi zināms, ka par skaistumu nestrīdas. Taču dizains nav tikai vizuālā māksla, tā kvalitātes ir iespējams novērtēt analītiski. Viens no slavenākajiem starptautiskajiem forumiem, kur dizains tiek vētīts ļoti daudzpusīgi, ir konkurss RedDot, kurā par balvām sacenšas daudzu jomu speciālisti.

    Pasaulē ir daudz dažādu konkursu, taču RedDot tiek uzskatīts par vienu no prestižākajiem, un nereti tas tiek dēvēts pat par dizaina Oskaru.

    «Dizaina konkursu ir ārkārtīgi daudz. Jāatzīst, ka arī šajā jomā tiek runāts arī par tā saucamo kabatas biznesu – dalībnieks samaksā naudu, saņem balvu un vicina to pie katras izdevības. Tomēr šāds vimpelītis var pārsteigt vien tos, kuri nozarē neorientējas. Ja runa ir par tādiem cienījamiem apbalvojumiem kā RedDot, tad tie galvenokārt ir nozīmīgi produkta izstrādes komandai – tā ir atzinība no profesionāļiem un kolēģiem,» skaidro Toms Timoško, žurnāla KLUBS auto apskatnieks un Gada auto žūrijas biedrs.

    Svarīgs ne tikai pievilcīgs izskats

    Žurnālista teikto apstiprina arī Kia Europe produktu un mārketinga viceprezidents Šērds Knipings, kurš ir gandarīts par to, ka viņu uzlādējamais hibrīds Kia Niro ir ticis novērtēts RedDot produktu dizaina kategorijā. Kia pārstāvis neslēpj – šī atzinība viņa komandai ir ļoti svarīga.

    «Tas ir apliecinājums mūsu dizaineru un inženieru smagajam darbam, kā arī mūsu dizaina filozofijas Opposites United triumfam. Esam priecīgi, ka mūsu centieni ir saņēmuši tik augstu vērtējumu, un ceram, ka arī turpmāk paplašināsim auto dizaina robežas,» saka Šērds Knipings.

    Starp citu, katram apbalvojumam tiek publicēts arī izvērsts komentārs. Tajā ir uzskaitītas tās produkta iezīmes, kas izpelnījušās recenzentu simpātijas. Pēc žūrijas domām, jau pieminētā Kia Niro dizaineriem izdevies īstenot radošu un vienlaikus formālu pieeju. Tas pierāda, ka, ievērojot zīmola dizaina filozofiju, ir atjautīgi apvienotas šķietami pretrunīgas lietas – racionālie un emocionālie elementi.

    Svarīgi pieminēt, ka, vērtējot dizainu, ļoti svarīga ir arī tā funkcionalitāte. Piemēram, Kia Niro gadījumā žūrija slavēja virsbūves aizmugurējo statni par uzmanību piesaistošo siluetu un diskrētajiem gaisa kanāliem, kas palīdz samazināt turbulenci aizmugurē, tā samazinot enerģijas patēriņu.

    Novērtējums nāk, kad radāt cilvēkiem

    Mūsdienās izveidot labu produktu nav viegli, taču iegūt gan sabiedrības, gan profesionāļu atzinību ir vēl sarežģītāk.

    «Pārpildītā tirgū piedāvāt vēl vienu līdzīgu produktu varbūt nav tik grūti, taču cita lieta ir iegūt plašākas sabiedrības uzmanību. Pasaulē ir daudz lielisku mašīnu, produktu un arhitektūras, bet nejauši izkļūt cauri profesionāļu žūrijas sietam nav iespējams, un vēsturē savu vārdu ieraksta vien daži izcilnieki,» saka Toms Timoško.

    Te ir vērts vēlreiz atgādināt, ka labs dizains – tas nav tikai izskats. Elektroauto Kia EV6, kas pērn RedDot konkursā bija labākais no labākajiem, tika slavēts ne tikai par izcilo dizainu, bet arī par jauno E-GMP platformu, kā arī par to, ka pārliecinoši iemieso zīmola paradigmas maiņu un parāda, ka elektromobilitāte ir aizraujoša. Tādējādi tika atzīta produkta ietekme uz visu nozari un tās tēlu.

    Taču vislabākais rezultāts ir tad, ja produktu izstrādā, labi izprotot lietotāju vajadzības un pat paredzot, kādas tās vēl tikai būs.

    «Neviena kompānija nerada mašīnas, lai piedalītos konkursos, – visi domā, kā savu produktu padarīt labāku. Un, ja izdodas radīt kaut ko tādu, kas atbilst un pat pārspēj auditorijas cerības, un rezultāts ir labs visās nozīmēs – gan funkcionalitātes, gan estētikas, gan citos kritērijos, atzinība parasti nāk pati no sevis. Savukārt apbalvojums ir zīme, ka ražotājam ir izdevies radīt kaut ko tādu, kas pārsteidzis un pārspējis arī konkurentus,» rezumē Toms.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē