Viņa norādīja, ka priekšroka braucienos ar sabiedrisko transportu varētu tikt dota cilvēkiem, kuri šo pārvietošanās metodi izmanto darba vajadzībām, dodoties uz darbavietu vai mājās no tās, īpaši gadījumos, ja persona ir nodarbināta medicīnas, tiesību aizsardzības vai tirdzniecības jomās.
«Protams, katram pasažierim netiks jautāts, kādam mērķim sabiedriskais transports tiek izmantots, kā arī netiks lūgts apliecināt to, ka brauciena mērķis tiešām saistīts ar nokļūšanu darbavietā. Šis direkcijas ieteikums ir skatāms kontekstā ar citiem valdības noteiktajiem ierobežojumiem un rekomendācijām, piemēram, ar aicinājumu darba devējam nodrošināt saviem darbiniekiem iespēju strādāt attālināti, darbavietu apmeklējot klātienē tikai tad, ja visus pienākumus tiešām nevar veikt no mājām,» teica Autotransporta direkcijas pārstāve.
Jau ziņots, ka Ministru kabinets otrdien, 1.decembrī, nolēma Covid-19 izplatības ierobežošanas nolūkos pagarināt valstī izsludināto ārkārtējo situāciju līdz 11.janvārim.
Citi lasa
Lai nodrošinātu distancēšanos un pasargātu cilvēkus sabiedriskajā transportā, pasažieru skaits tajā nedrīkstēs pārsniegt 50% no transportlīdzekļa ietilpības.
Sabiedriskā transporta pārvadātāji organizēs iekāpšanu un izkāpšanu tā, lai to nodrošinātu. Savukārt, ja transportlīdzeklī tā specifikas dēļ nav iespējams kontrolēt pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, tajā ir jābūt marķētām sēdvietām.
Kā aģentūrai LETA skaidroja Satiksmes ministrijā (SM), risinājumi, kā konkrēti tiks nodrošināta pasažieru plūsma nav izstrādājami, ņemot vērā, ka transportlīdzekļi ir atšķirīgi. To, kā praktiski tiks veikta pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas organizēšana, var atbildēt tikai konkrētais pārvadātājs par saviem transportlīdzekļiem.
SM piebilda, ka Covid-19 izplatības ierobežošanai noteikto drošības pasākumu dēļ cilvēku pārvietošanās paradumi ir mainījušies un sabiedrisko transportu izmanto mazāk.
Piemēram, novembra vidū, salīdzinot ar oktobra sākumu, reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos pasažieru skaits kritās par aptuveni trešo daļu. Pasažieru skaita samazināšanās tendence turpinās un daudzos reisos netiek piepildīta pat puse no viena autobusa ietilpības, tāpēc pasažieriem ir iespēja distancēties.
Savukārt rīta un vakara reisos, kas ir vairāk pieprasīti, pārvadātājiem iespēju robežās būs jānodrošina lielākas ietilpības transportlīdzekļi vai jānodrošina papildu transportlīdzeklis.