Iepriekšējās sezonās Bakerūdam izdevās iekļūt visu autosporta pilotu sapņu vietā – autoražotāju komandā, taču līdz ar EKS komandas un Audi izstāšanos no WorldRX viņam nācās pašam atrast visu finansējumu savai dalībai pasaules čempionātā. Sarunā ar portālu santa.lv Bakerūds neslēpj, ka šis bijis ļoti grūts laiks.
“Komanda no 50 cilvēkiem samazinājās līdz deviņiem un no 10 miljonu eiro budžeta uz pusotru. Tas ir liels kritums, un tās ir lielas pārmaiņas, un mums jāstrādā nevis uz 95, bet jau uz visiem 200 procentiem. Taču, lai arī grūti, tas ir interesanti, – es ļoti daudz ko esmu iemācījies!” saka Andreass. “Bija ļoti, ļoti, ļoti smagi. Vajadzēja ieguldīt daudz darba, lai martā būtu gatavībā startēt, kad kompānijas jau noslēgušas savu budžetu. Es tajā ieguldīju visu savu dzīvi, mana mamma un tētis ieguldīja sevi, visi – es lūdzu piedošanu katram, bet mēs strādājām ļoti smagi un izdevās atrast 72 sponsorus, par ko esmu milzīgi laimīgs! Saņemt tik lielu atbalstu Norvēģijā ir ļoti patīkami.”
Sezonas sākumā nebūt neizskatījās, ka Andreass Bakerūds varētu tik nopietni pretendēt uz titulu, kā tas ir šobrīd, taču viņa pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem, zviedru brāļiem Timiju un Kevinu Hanseniem ir tikai divi punkti. “Divi punkti nav nekas, bet es esmu priecīgs, ka man ir šis pārsvars, nevis Hanseniem!” smejas norvēģu pilots. “Cerēju uz labāku rezultātu Francijā, jo apzinos, ka Rīgā būs grūti. Man līdz atbraucis Matiass Ekstroms (2016. gada WorldRX čempions – aut.), kurš pērn te bija otrais, un, cerams, viņš man palīdzēs labāk saprast šo trasi.”
Arī Bakerūds priecājas, ka nedēļas nogali sola lietainu: “Jā, es gribētu, lai ir lietus, jo nāku no pilsētas Norvēģijas rietumu piekrastē, kur nepārtraukti līst. Es esmu ūdensnecaurlaidīgs un man ir kājas kā Donaldam Dakam!”
Andreass Bakerūds ļoti cer uz divām lietām – uz autoražotāju atgriešanos pasaules rallijkrosa čempionātā un Latvijas posma palikšanu kalendārā. Peugeot, Volkswagen, Audi rūpnīcu komandas no seriāla izstājās pēc iepriekšējās sezonas, kad tika atlikts elektromašīnu čempionāta projekts, savukārt Latvijas palikšanu vienā no prestižākajiem motoru sporta seriāliem pasaulē apdraud valsts budžeta pieņemšanas specifika – bez vadības garantijas FIA licences iegādē sacensības valstij ies secen. Bet FIA sacensību kalendāri tiek apstiprināti ātrāk nekā notiek Latvijas budžeta pieņemšana.
“Es noteikti gribētu, lai Latvijas posms paliek čempionātā, jo Rīga ir viena no labākajām vietām!” sirsnīgi saka Bakerūds. “Posma atklāšana pilsētas centrā (šogad gan nebūs – aut.), uz šejieni ir patīkami atvest sponsorus, panterus un atbalstītājus – 2016. gadā es atvedu 250 cilvēkus, mēs nofraktējām čarterreisu, veselu viesnīcu, maltītes, visu. Uz Rīgu ir ļoti ērti atlidot, un arī pilsēta iegūst no tā, ka te ierodas rallijkrosa cilvēki no visas pasaules.”
Vēl būtiskāka, pēc norvēģu sportista domām, ir autoražotāju komandu atgriešanās: “Tā ir ļoti svarīga, jo palīdz [autosportam] attīstīties, lai atgūtu budžeta iespējas un iesaistītu vairāk braucēju rallijkrosā. Tas ir ļoti būtiski mūsu sporta veidam. Domāju, ka nākamie divi gadi būs smagi rallijkrosam, kamēr sagaidīsim elektromašīnu čempionātu, un pēc tam atkal viss aizies uz augšu.”