Arteon eHybrid
Pirmoreiz Arteon būs pieejams arī kā plug-in hibrīds ar 160 kW (218 ZS) jaudu. Ar elektrību nobraucamais diapazons ir pilnīgi pietiekams, lai pilsētas ietvaros pārvietotos, neradot emisijas. Abas Arteon versijas ir vieni no pirmajiem plug-in hibrīda modeļiem, kas pieejami premium vidēja izmēra auto segmentā.
Arteon R – jauna sportiskā versija
Arteon produktu līnijas pirmo R modeli raksturo progresivitāte un iedvesma. Četru cilindru EA888 evo4 dzinējs ar turbokompresoru un 235 kW (320 ZS) rada maksimālo jaudu no 5 350 līdz 6 500 apgriezieniem minūtē. Maksimālais griezes moments (420 Nm) jau ir pieejams pie 2 000 apgriezieniem minūtē. Jauda tiek nodota standarta visu riteņu piedziņai, izmantojot septiņu ātrumu divsajūgu pārnesumkārbu (DSG).
Jaunā selektīvā riteņa griezes momenta vadība (R Performance Torque Vectoring) pārvalda mainīgā spēka sadalījumu starp divām asīm un abiem aizmugurējiem riteņiem. Atkarībā no braukšanas situācijas uz vienu riteni tiek novirzīti līdz 100% no piedziņas griezes momenta, kas garantē dinamiskāku automašīnas vadīšanu. Jaudas sadalījuma intensitāti nosaka stūres leņķis, akseleratora pedāļa stāvoklis, paātrinājums uz sāniem un ātrums.
Pateicoties jaunajiem 20 collu vieglmetāla diskiem, 18 collu bremžu sistēmai ar ziliem bremžu klučiem un melniem korpusa akcentiem, automašīnas eksterjers ir īpaši dinamisks. Turklāt jaunā zilā R poga uz jaunās sporta stūres ļauj vadītājam uzreiz pārslēgties uz sacīkšu režīmu – sportiskāko no visiem pieejamajiem braukšanas profiliem.
TDI un TSI dzinēji
Arteon un Arteon Shooting Brake būs pieejami ar trīs benzīna turbo dzinējiem (TSI), diviem dīzeļa turbo dzinējiem (TDI) un vienu plug-in hibrīda dzinēju (eHybrid). TSI attīstīts 140 kW (190 ZS), 206 kW (280 ZS) jaudu, bet R sērijai – 235 kW (320 ZS) jaudu. TSI dzinēji ar B cikla sadegšanas procesu nodrošina īpaši augstu sadegšanas pakāpi, kas palielina efektivitāti līdz pat 10%, kā arī veicina zemāku patēriņu un izmešu daudzumu, bet lielāku griezes momentu jau pie zemiem apgriezieniem (320 Nm starp 1500 un 4100 apgr./min.). eHybrid versija aprīkota arī ar TSI benzīna dzinēju.
Tas attīsta 115 kW (156 ZS), bet to papildina elektromotors ar jaudu 85 kW (115 ZS). TDI būs pieejams ar 110 kW (150 ZS) un 147 kW (200 ZS) jaudu. Pateicoties dubulta katalītiskā neitralizatora SCR sistēmai un divkārša AdBlue dozēšanai, jaunais Arteon ar dīzeļdzinēju rada līdz pat 80% mazāk slāpekļa oksīda emisijas (NOx). Visiem motoriem raksturīgs augsts efektivitātes, bet zems izmešu līmenis un jaudīgs griezes moments.
Travel Assist asistents sniedz iespēju braukt daļēji automatizētā režīmā līdz pat 210 km/h, kā arī ietver tādas palīgsistēmas kā joslas saglabāšanas asistentu Lane Assist, autonomo avārijas bremzēšanu (Autonomous Emergency Braking) un Front Assist ar gājēju uzraudzības sistēmu. Turklāt atpakaļskata kamera ir ievērojami uzlabota, un tagad tajā ir arī stūra skats (kas paplašina kameras attēlu no 90 grādiem uz plašu 170 grādu leņķi) un īpašs piekabes skats (uz jūgstieni no augšas, lai atvieglotu piekabes uzlikšanu). Kā opcija ir pieejama aktīvā apgaismojuma sistēma (Active Lighting System).
Volkswagen Arteon interjerā tagad pilnībā dominē digitalizācija. Volkswagen ir pārveidojusi dizainu vadības panelim, virsmām, gaisa izvadiem, apdares elementiem, viduskonsolei, tostarp arī informācijas un izklaides sistēmai, gaisa kondicionēšanas vadības ierīcēm, kā arī durvju apdares augšējām daļām. Tagad ievērojami ekskluzīvākais automašīnas salons vēl vairāk atbilst Arteon pozīcijai tirgū. Jauni ir arī salona apdares materiāli: audums, āda, koks un metāls. Priekšējā paneļa augstākajā līmenī un uz durvju apdares izceltas jaunas ādas virsmas, bet otrajā līmenī tas ir īsts koks (Regal Eucalyptus) vai metāls (Hatched un Aluminium Black Carbon), kas papildina interjeru atkarībā no izvēlētā aprīkojuma.
Jauns vadības panelis – 100% digitāls
Visa modeļa līnija ir saņēmusi visaptverošu tehnisko atjauninājumu, un jau standartā aprīkota ar digitālo mērinstrumentu paneli Digital Cockpit Pro. Darbību ir atvieglojuši automātiskā gaisa kondicionētāja skārienjutīgās virsmas un jauna, daudzfunkcionāla stūre ar pieskāriena vadību. Izvēlei ir pieejama arī bezvadu lietotņu integrācija, izmantojot Apple CarPlay un Android Auto (Google) bezvadu lietotni App-Connect, kā arī jaudīga 700 vatu augstas klases skaņas sistēma no Harman / Kardon, kas ir īpaši pielāgota Arteon un Arteon Shooting Brake. Pēc izvēles ir pieejams arī salona apgaismojums, kuru var pielāgot līdz 30 dažādās krāsās. Arteon arī aprīkots ar jaunāko MIB3 informācijas un izklaides sistēmu.
MQB izmēri. Arteon veidots uz MQB modulārās platformas, kas sniedz vairākas priekšrocības, piemēram, ļoti garu garenbāzi – 2 840 mm –, kas palīdz īpaši labi izmantot pieejamo telpu. Abas virsbūves versijas ir vienāda garuma (4 866 mm), kā arī platuma (1871 mm bez ārējiem spoguļiem). Pateicoties dizainam, Shooting Brake versija ir 1 447 mm augsta, kas ir par 19 mm vairāk nekā nekā Gran Turismo (1 428 mm). Piepildot Arteon līdz jumtam un priekšējo sēdekļu atzveltnēm, palielinās ietilpība līdz 1 632 litriem Shooting Brake versijai, bet klasiskajam Gran Turismo – līdz 1,557 litriem.