Uzņēmums rīkojās izlēmīgi nolūkā mazināt pirmā pusgada pandēmijas ietekmi, pēc īsa pārtraukuma ātri atsākot darbību un uzsākot spēcīgu atveseļošanos, kam palīdzēja strauji augošais pieprasījums pēc Volvo Recharge uzlādējamiem hibrīdautomobiļiem.
Recharge modeļu, ar pilnībā elektrisku vai uzlādējamu hibrīda piedziņu, īpatsvars 2020. gadā, salīdzinājumā ar 2019. gadu, pieauga vairāk nekā divas reizes. Eiropā Recharge automobiļu īpatsvars kopējā pārdošanas apjomā bija 29%, padarot Volvo par vadošo uzlādējamo hibrīdu zīmolu reģionā. Volvo bija arī vadošais uzlādējamo hibrīdu zīmols ASV.
Ķīnā un ASV – divos savos lielākajos individuālajos tirgos, uzņēmums sasniedza pārdošanas apjomu pieaugumu visa gada garumā, jo otrajā pusgadā tam izdevās vairāk nekā atgūt ar pandēmiju saistīto pārdošanas kritumu pirmajā pusgadā.
Citi lasa
«Mums bija lieliska gada otrā puse pēc smagā sākuma, iegūstot tirgus daļu visos galvenajos pārdošanas reģionos,» sacīja Lekss Kerssemakers (Lex Kerssemakers), Globālās komercdarbības vadītājs.
«Mēs centīsimies attīstīt šo pozitīvo tendenci 2021. gadā, turpinot jaunu elektrificētu Volvo laišanu tirgū un paplašinot mūsu tiešsaistes biznesu.»
Kaut arī pārdošanas apjoms pirmajā pusgadā samazinājās par 21%, 2020. gada otrajā pusē uzņēmums atsāka savu pēdējo gadu izaugsmes trajektoriju, ziņojot par stabilu izaugsmi katru mēnesi, sākot no jūnija. Salīdzinot ar to pašu periodu 2019.gadā, gada otrajā pusē pārdošana pieauga par 7,4%, līdz 391 751 automobiļiem kopskaitā.
2020. gadā Volvo Cars visā pasaulē pārdeva 661 713 automobiļus, kas ir par 6,2% mazāk nekā 2019. gadā. Lai gan 2020. gada galīgie dati vēl nav apstiprināti, uzņēmums 2020. gadā pārspēja konkurentus un ieguva tirgus daļu visos galvenajos pārdošanas reģionos gada pirmajos vienpadsmit mēnešos.
2020. gadā Ķīnā pārdošana palielinājās par 7,5%, līdz 166 617 automobiļiem, salīdzinot ar 2019. gadu. ASV uzņēmums pārdeva 110 129 automobiļus, kas ir par 1,8% vairāk nekā gadu iepriekš. Abos tirgos lielāko pārdošanas apjomu daļu noteica lielais pieprasījums pēc godalgotajiem Volvo SUV automobiļu modeļiem.
Eiropā Volvo Cars daudzos galvenajos tirgos saskārās ar lielu pieprasījumu pēc saviem Recharge automobiļiem. Tomēr lēnā kopējā tirgus dēļ, ko ietekmēja ar pandēmiju saistītie ierobežojumi, visa gada laikā pārdošanas apjomi samazinājās par 15,5%.
Pandēmija paātrināja uzņēmuma virzību uz tiešsaistes tirdzniecību, kas arī 2021. gadā būs uzmanības centrā.
2020. gadā Volvo Cars vairāk nekā divkāršoja tiešsaistes pārdošanas skaitļus, salīdzinājumā ar 2019. gadu. Tirgus iekarošanas rādītāji, izmantojot šo kanālu, joprojām bija augsti, veicinot tirgus daļas pieaugumu.
Volvo Cars ir apņēmies kļūt par augstākās klases elektromobiļu uzņēmumu, un nākamajos gados uzņēmums laidīs tirgū vairākus pilnībā elektriskus automobiļus. Mērķis ir līdz 2025. gadam panākt, lai Volvo pārdošanas apjomi pasaulē sastādītu 50% no visiem pilnībā elektriskajiem automobiļiem un pārējiem hibrīdiem. Pašlaik Volvo ir vienīgais autoražotājs, kas piedāvā uzlādējamu hibrīda variantu katram no piedāvājumā esošajiem modeļiem.
Gada laikā XC60 bija visvairāk pārdotais modelis ar kopējo pārdošanas apjomu – 191 696 automobiļi (2019: 204 965 automobiļi), kam sekoja XC40 ar 185 406 automobiļi (2019: 139 847 automobiļi) un XC90 ar 92 458 automobiļi (2019: 100 729 automobiļi).