Gaita
Tiguan R ir gandrīz 200 kg smagāks nekā Golf R, tomēr šo svara starpību kompensē uzlabojumi tehnikā. Volkswagen atteicies no iepriekš izmantotās Haldex sistēmas, izvēloties par labu jaunam griezes momenta vektorēšanas aizmugurējam diferenciālim. Griezes momenta vektorēšanas sistēma zibenīgā ātrumā novirza ņūtonus starp divām asīm un abiem aizmugurējiem riteņiem.
Atkarībā no braukšanas situācijas uz vienu riteni tiek novirzīti līdz 100% no piedziņas griezes momenta, kas garantē dinamiskāku automašīnas vadīšanu. Jaudas sadalījuma intensitāti nosaka stūres leņķis, akseleratora pedāļa stāvoklis, paātrinājums uz sāniem un ātrums.
Jau gadiem ilgi tiek lauzti šķēpi par to, kura auto ražotāja pilnpiedziņas sistēma ir labākā. Lai arī kurā vietā ierindotos 4Motion, mēs pārliecinājāmies, ka jaunajā formā 4Motion strādā pārsteidzoši aizraujoši. Apvienojumā ar griezes momenta vektorizāciju, sportiskais krosovers slīd pa sniegoto ceļu tieši tā, kā vadītājs iecerējis – izprovocētā sānslīdē tas plūst kontrolēti un precīzi. Sajūtu līmenī šķita, ka pārsvaru cīņā par griezes momentu bieži guva aizmugures tilts, palielinot braukšanas prieku. Protams, tas nav rallija meistars Yaris GR, taču šādas klases automašīnai Tiguan R uzvedas visai jestri.
Testējot Tiguan R īsteni ziemīgos apstākļos, nācās secināt, ka tas iemantojis daļu no Golf R braukšanas talantiem, lai arī līkumos par sevi nedaudz liek manīt virsbūves apmēri un paaugstinātais klīrenss. Pēc kārtīgas izbraukāšanās vidējais degvielas patēriņš bija saprātīgi 12,2 l/100 km (ražotāja noteiktais 9,9 l/100 km). Ja gribas izaicināt sevi un auto, tad pieejams arī bezceļu braukšanas režīms.
Pilnpiedziņas klātbūtne šāda tipa automašīnās ir svarīga, jo sniedz iespēju braukt ne tikai drošāk, bet arī izmantot dzinēja jaudu 365 dienas gadā. Ar priekšpiedziņas karstajām versijām tas izdosies vien dažus mēnešus gadā un arī tad labāk cerēt, ka diena būs bez nokrišņiem.
Jāņem gan vērā, ka lielizmēra diski un šaurprofila riepas pat komforta režīmā neļāva mugurai pavisam atslābināties, vairumam ceļa nelīdzenumu satricinot balstiekārtu. Tas ir pašsaprotami vadītājam, taču ne visi pasažieri būs gatavi ar to samierināties.
Testa turpinājums: