“Mūsdienās vides un ilgtspējas jautājumiem būtu jābūt katra mūsdienīga uzņēmuma prioritātēm. Tas motivē Toyota rīkoties tīrākas un ilgtspējīgākas vides labā, un tas arī ir iemesls tam, ka visi biroji, nacionālie mārketinga un pārdošanas uzņēmumi, ražotnes un loģistikas centri Eiropā darbojas izmantojot atjaunojamo enerģiju,” norāda Toyota Baltic mārketinga un produktu nodaļas vadītājs Mareks Maide.
“Videi draudzīgi risinājumi redzami visā Eiropā, tostarp arī Baltijas valstīs. Piemēram, Baltijā ir 21 Toyota pārstāvis, un lielākajai daļai šo pārstāvju ir ISO 14001 vides pārvaldības sertifikāts, ar starptautiski atzītu standartu. Šis sertifikāts nosaka vides pārvaldības sistēmas noteikumus un ietver arī nepieciešamību nepārtraukti uzlabot organizācijas sistēmas un pieeju vides jautājumiem,” stāsta Maide. Viņš piebilst, ka šāda videi draudzīga pieeja atbilst arī klientu vēlmēm – gandrīz puse Toyota klientu dod priekšroku hibrīdauto.
Toyota darbībai Eiropā ik gadu nepieciešams ap 500 GWh elektroenerģijas, un uzņēmums pastāvīgi cenšas samazināt visas darbības kopējo enerģijas patēriņu.
100% atjaunojamās elektroenerģijas sasniegšana ir solis pretī mērķiem, kurus uzņēmums ir izvirzījis Toyota Vides izaicinājumā 2050, kurā ir seši atsevišķi izaicinājumi. Tie ir Toyota ilgtermiņa stratēģijas un 360 grādu pieejas uzņēmuma darbībā stūrakmeņi.
100% atjaunojamās elektroenerģijas sasniegšana ir daļa no uzņēmuma mērķiem attiecībā uz otro izaicinājumu (“Kalpošanas cikla nulle CO2 emisijas”) un trešo izaicinājumu (“Ražotņu nulles CO2 emisijas”), kuru nolūks ir izskaust CO2 emisijas visā transportlīdzekļa kalpošanas ciklā, ieskaitot atbalstu darbībās un ražotnēs.
“Pilnīga pāreja uz atjaunojamo elektroenerģiju visā Eiropas darbībā ir būtisks solis pretī Vides izaicinājuma 2050 sasniegšanai. Pateicoties mūsu hibrīdu elektroauto panākumiem tirgū, mēs tuvojamies Eiropas CO2 emisiju mērķiem attiecībā uz jaunajiem transportlīdzekļiem. Savukārt attiecībā uz vides jautājumiem, pielietojam 360 grādu pieeju un cenšamies darīt vairāk kā tikai samazināt transportlīdzekļa emisijas,” norāda Dr. Johans van Zils (Johan van Zyl), Toyota Motor Europe prezidents un izpilddirektors.
Toyota darbību Eiropā nodrošina 9 rūpnīcas, 14 rezerves detaļu centri, 7 transportlīdzekļu loģistikas centri, 29 valstu mārketinga un pārdošanas uzņēmumi, TME (Toyota Motor Europe) galvenais birojs un tā filiāles un Toyota Tehniskais centrs. Tas viss kopā 2019. gadā patērēja apmēram 500 GWh elektroenerģijas.