Par SUV klases tēvu var uzskatīt apvidus transportlīdzekļu ikonu, vienu no Mercedes-Benz stūrakmeņiem – G klasi. Tā ir klasika kopš 1979. gada. Taču 90.to gadu sākumā Štutgartē bāzētais zīmols atskārta, ka tirgus potenciāls ir arī citā apvidus automobiļu tirgus segmentā. Runa ir par ērtiem transportlīdzekļiem, kas piemēroti sportam un atpūtai, un tehniski sasaucas ar vieglajām pasažieru automašīnām.
Jaunā koncepcija sākotnēji tika nodēvēta par AAVision (abraviatūra no all activity vehicles), tomēr vēlāk šis segments tika pārdēvēts par SUV (abraviatūra no sport utility vehicles). Koncepcijas galvenie aspekti tika definēti 1993. gadā.
Sekoja rūpīga segmenta izpēte un trīs gadus vēlāk – 1996. gadā, Ziemeļamerikas Starptautiskajā auto izstādē (NAIAS) Detroitā Mercedes-Benz jau prezentēja pirmo, tolaik vēl M klases (W163), konceptauto. Tirgum paredzētā automobiļa galvenās komponentes – šasija, piedziņa ar inteliģentu pilnpiedziņu un jaunizstrādātais 3,2 litru V6 motors, tika prezentētas 1997. gada janvārī, bet maijā – uzsākta W163 ražošana, un Mercedes-Benz M-klase tika prezentēta pasaules sabiedrībai.
M klases debija notika jaunajā Mercedes-Benz rūpnīcā Taskalūsā, Alabamas štatā (ASV). Tā bija pirmā šīs markas vieglo automašīnu ražotne ārpus Vācijas un pirmā ražotne Amerikas Savienotajās valstīs.
Atšķirībā no tirgū līdz tam pieejamajiem apvidus automobiļiem, Mercedes-Benz M klases automašīnām priekšā un aizmugurē bija neatkarīga riteņu piekare. Arī pilnpiedziņa atšķīrās – M klase iztika bez parastā diferenciāļa bloķētāja, tā vietā izmantojot uzlabotu elektroniskās vilces sistēmas ETS versiju. Tātad – ja ritenis uz slidenas virsmas sāka spolēt, ETS to bremzēja līdz tika sasniegta nepieciešamā griešanās ātruma starpība. Tas palielināja riteņu piedziņas griezes momentu un nodrošināja labu saķeri ar ceļu. Jaunā balstiekārta un ETS ievērojami uzlaboja M klases drošību un stabilitāti gan uz ceļa, gan ārpus tā.
“Ar savu sportisko, tomēr ērto M klasi Mercedes-Benz ātri ieņēma vadošo pozīciju apvidus automašīnu tirgū visā pasaulē, un pieprasījums pēc jaunās modeļu sērijas nepārtraukti auga. Kopš tā laika visā pasaulē pārdoti vairāk nekā divi miljoni šo Mercedes-Benz transportlīdzekļu, un tas padara GLE par visvairāk pārdoto automobili Mercedes-Benz vēsturē,” stāsta Jānis Dambītis, Mercedes-Benz zīmola vēstnieks Latvijā.