Vairs ne tik vienkāršs, daudz jaudīgāks un pievilcīgāks – mūsdienu universālim nav par ko apskaust citus pasažieru vieglos auto. No otras puses, tas ir saglabājis visu, kas šajā segmentā bijis īpašs – garu siluetu un lielu kravas telpas tilpumu.
Mazliet vēstures
Peugeot universāļa pirmsākumi meklējami 1949. gadā, kad tika prezentēts Peugeot 203 universālis. Tolaik tas bija šī segmenta attīstības sākums un neviens nezināja, vai šāda tipa automobiļiem vispār būs pircēju piekrišana. Tomēr Lauvas zīmols juta, ka ir uz pareizā ceļa, tādēļ savu Peugeot 203 universāli piedāvāja divās versijās: kā ģimenes universāli – Familiale un utilitārāku, vienkāršāku tā versiju – Commerciale.
Tas, cik labi šie modeļi tika pieņemti, iedrošināja Peugeot savu piedāvājumu paplašināt. Jau 1956. gadā Francijas pilsētā Sošo bāzētais ražotājs prezentēja Peugeot 403, un arī tas tika piedāvāts Familiale un Commerciale versijās. 1962. gadā to nomainīja Peugeot 404 universālis, kamēr Peugeot 203 nācās gaidīt savu pēcteci līdz 1965. gadam, kad ieradās Peugeot 204.
Piedāvājums nepārtraukti attīstījās un tika radīti arvien jauni modeļi: Peugeot 304 un 504 universāļi iznāca 70-os gados, Peugeot 305, 505 un 405 universāļi – 80-os gados, bet Peugeot 306 un 406 SW – 90-os. Divtūkstošo gadu sākumā Peugeot paplašināja piedāvājumu ar diviem oriģināliem modeļiem: Peugeot 206 SW, kas bija netipiski maza izmēra universālis, un Peugeot 307 SW, kas apvienoja vairākas labas minivenos redzētas idejas.
Sarakstu turpina pirmā Peugeot 308 un Peugeot 407, kā arī pirmās un otrās paaudzes Peugeot 508 SW versijas. Redzot visus šos modeļus, nebūs pārspīlēts, ja apgalvosim, ka gandrīz katrs noteikti zina kādu Peugeot universāli.
Peugeot 308 SW: nākamā nodaļa
2021. gadā priekšplānā parādās pilnīgi jauns Peugeot universālis – jaunais Peugeot 308 SW. Līdzīgi kā hečbeks, uz kura bāzes tas veidots, tas neapšaubāmi ir viens no valdzinošākajiem automobiļiem savā segmentā.
Peugeot 308 SW bagāžas nodalījumā vietas ir ļoti daudz. Var teikt, ka pat neticami daudz, jo kravas telpas tilpums ir 608 litri, bet, ja tiek pilnībā nolocīts aizmugurējais sēdeklis, ietilpība sasniedz pat 1634 litrus. Jaunais Peugeot 308 SW ir izteikti praktisks, jo aizmugurējā sēdekļa visas trīs daļas var nolocīt tieši no bagāžas nodalījuma, izmantojot slēdžus sēdekļu atzveltnēs.
Jaunā Peugeot 308 SW riteņu bāze, salīdzinot ar hečbeku, ir par 55 mm garāka. Tas nozīmē vairāk vietas tieši aizmugurējiem pasažieriem, kā arī spēcīgāku siluetu, kas šķiet stabili balstāmies uz zemei piespiestajiem četriem riteņiem.
Vai tas būtu hečbeks, vai SW universālis, jaunajam Peugeot 308 ir 10 collu 3D digitālais mērinstrumentu panelis un novatorisks, augstas izšķirtspējas 10 collu centrālais skārienekrāns ar jauno Peugeot i-Connect® Advanced. Tradicionālās pogas ir aizstātas ar brīvi konfigurējamiem virtuālajiem taustiņiem. Mazā diametra stūre, kas ir Peugeot i-Cockpit® neatņemama sastāvdaļa, ļauj vadītājam kļūt patiesi vienotam ar automobili.
Jaunā Peugeot 308 SW pirmie eksemplāri uz ceļiem nonāks 2022. gada sākumā. Jau sākotnēji Peugeot modelis piedāvās vairākus dzinēju veidus, tai skaitā divus 180 ZS un 225 ZS uzlādējamus hibrīdus.