Uzlāde & brauciens
Nospiežot dzinēja iedarbināšanas pogu, 508 PSE vienmēr startē tikai elektriskajā režīmā. Kreisajā aizmugurējā spārnā pieejama plug-in hibrīda ligzda, bet labajā pusē aiz vāciņa slēpjas ceļš uz 43 litru degvielas tvertni.
Ar standarta mājsaimniecības rozeti 11,5 kWh litija jona akumulatoru var uzlādēt 6 stundās un 30 minūtēs, no pastiprinātās kontaktligzdas (14 A, 220 V) – 3 stundās un 30 minūtēs.
Pusotras stundas laikā no 7,4 kW Wallbox kastītes tiek uzņemta enerģija, lai veiktu 45 km bezizmešu režīmā, dodot iespēju traukties līdz pat 130 km/h lielā ātrumā. Emisiju uzraugiem šis auto varētu stāvēt pie goda sienas, jo hibrīda jaudas un CO2 izmešu attiecība ir patīkama, sasniedzot vien 46 g/km.
Realitātē ar elektrību nobraucamā distance ir krietni mazāka un ziemā no brošūrā minētajiem 45 km nokritīsies līdz padsmit kilometriem, kas ir gaužām maz. Šī iemesla dēļ labāk izvēlēties hibrīda braukšanas režīmu, sistēmai patstāvīgi izvēloties, cik jaudas jāņem no iekšdedzes dzinēja vai baterijas.
Gadījumā, ja akumulatora baterija ir pavisam tukša, degvielas patēriņš kļūs visai neiepriecinošs, jo nāksies paļauties tikai uz benzīna motoru.
Nevarētu teikt, ka bez elektrības krājumiem lauvēns kļūst lēns, tomēr tas šķiet stipri mazāk kārs uz medībām.
Tas ir raksturīgs visiem plug-in hibrīdiem, tāpēc iepriekšminēto iemeslu dēļ labāk laikus uzlādēt akumulatoru, jo degvielas patēriņš jauktajā režīmā pēc ražotāja datiem ir 2,03 l/100 km.
Braukšanas režīmu izvēlei jau nedaudz pieskārāmies un tā ir neparasti plaša. Šeit varam izvēlēties ne tikai ierasto sporta vai komforta raksturu, bet arī hibrīda un pilnībā elektrisko režīmu, turklāt ir iespēja mainīt pat piedziņas veidu. Testējot automašīnu ziemā, pilnpiedziņas režīma aktivizēšana tika veikta uzreiz pēc auto iedarbināšanas, lai minimalizētu riteņu izbuksēšanu. Pilnpiedziņa ne tikai uzlabo saķeri, bet arī sniedz iespēju braukt krietni atraktīvāk, viegli ļaujoties izprovicētām sānslīdēm.
Novērojām, ka 8AT dažkārt netika līdzi hibrīda dinamikai, mēdzot nedaudz par ilgu tahometra bultiņai likt uzkavēties sarkanajā zonā vai novēloti pārslēdzoties zemākā pārnesumā. Ātrumkloķi nav iespējams pārslēgt, lai aktivizētu mehānisko režīmu, savukārt aiz stūres esošo lāpstiņu izmērs un pozīcija nav tik parocīga, lai padarītu pārslēgšanās procesu aizraujošu. Tas gan nemaina faktu, ka 508 PSE ir ātrs auto.
Sporta auto kategorijā svarīgs novērtējums tiek dots par ieskrējienu līdz 100 km/h. Peugeot 508 PSE to paveic 5,2 sekundēs, kas ļauj tam ierindoties līdzās dažiem karstajiem hečbekiem un sportiskajiem krosoveriem. Akumulatora un elektromotoru radītais svars sekunžu tabulās ievieš savas korekcijas, tomēr atstatumu no citiem konkurentiem vairāk var just ekseļa tabulā kā dzīvē.
Ikdienas satiksmē vēl svarīgāks ir paātrinājums no 80 līdz 120 km/h un šeit tas ilgst vien trīs sekundes.
Tāpat nevar aizmirst, ka 4,75 metrus garais fāstbeks ir ļoti izveicīgs, pateicoties mazajam apgriešanās rādiusam.
Lielizmēra diski, šaurās riepas un balstiekārtas uzstādījumi neizbēgami ietekmē arī braukšanas komfortu. Tāpat kā citi lieljaudas censoņi, arī izskatīgais hečbeks izteikti nelīdzeniem ceļu posmiem nebūs piemērots. Tā vietā dodiet tam iespēju izskrieties līkumainā asfalta sekcijā. Tas nesagādās vilšanos.
Testa turpinājums: