Ieņemot augstāko pozīciju Opel SUV modeļu saimē (tajā ietilpst arī Crossland X un Mokka X), Grandland X Hybrid4 ar pēc izvēles pieejamo dzinēja pārsegu melnā krāsā apvieno 1,6 litru benzīna dzinēja un divu elektrisko motoru jaudu, sistēmas kopējai atdevei sasniedzot 300 ZS.
Provizoriskais degvielas patēriņš pēc WLTP1/NEDC2 ir 2,2 litri uz 100 km, savukārt CO2 izmeši – 49 g/km.
Grandland X Hybrid4 pārdošanu Eiropā plānots sākt tuvākajās nedēļās, savukārt piegāde klientiem notiks 2020. gada sākumā.
Opel pirmais uzlādējamais hibrīds sniegs būtisku ieguldījumu markas modeļu klāsta pilnīgā elektrifikācijā līdz 2024. gadam. Tas ir arī daļa no ražotāja stratēģijas nākotnes CO2 mērķu sasniegšanai. Cits solis šajā procesā, kas paredz arī īpaši efektīvu iekšdedzes dzinēju pielietošanu, būs pilnīgi elektriska nākamās paaudzes Opel Corsa versija, kas kopā ar citiem modeļa variantiem tirdzniecībā nonāks gadu mijā.
Atbilstoši Opel, aizraujoša, pieejama vācu zīmola, pozicionējumam, jaunais PHEV iemieso modernāko uzlādējamā hibrīda tehnoloģiju. Grandland X Hybrid4 piedziņa ietver:
- WLTP sertificētu, Euro 6d-TEMP atbilstīgu 1,6 litru tiešās degvielas iesmidzināšanas benzīna turbodzinēju, kas attīsta 147 kW/200 ZS un ir īpaši pieskaņots izmantošanai hibrīdsistēmā;
- elektriskās piedziņas sistēmu ar diviem 80 kW/109 ZS e-motoriem, visu riteņu piedziņu un 13,2 kWh litija jonu bateriju. Priekšējais elektriskais motors ir savienots ar elektrificētu astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Otrs elektriskais motors, invertors un diferenciālis ir integrēts elektriskas piedziņas aizmugurējā tiltā un, kad nepieciešams, nodrošina visu riteņu piedziņu.
Iekšdedzes dzinējs pārsvarā tiks izmantots pie vidēja un liela braukšanas ātruma, savukārt īsos braucienos nelielā ātrumā kustību nodrošinās piedziņas elektriskā daļa. Pēc WLTP cikla Opel Grandland X Hybrid4 tīrā elektriskajā režīmā spēj paveikt līdz 50 km (60 km pēc NEDC).
Pētījumi ir parādījuši, ka Vācijā 80 procentu ikdienas braucienu ir īsāki par 50 km, un šiem klientiem Grandland X Hybrid4 potenciāli varētu dot iespēju braukt vispār bez izmešiem.
Grandland X Hybrid4 piedāvās četrus braukšanas režīmus – elektrisko, hibrīda, AWD jeb pilnpiedziņas un sporta, ļaujot vadītājiem automobiļa īpašības pieskaņot viņu vēlmēm vai specifiskiem braukšanas apstākļiem
Piemēram, izvēloties hibrīda režīmu, automobilis automātiski ieslēdz pašu efektīvāko braukšanas režīmu ar iespēju pārslēgties uz elektrisko piedziņu un, sasniedzot pilsētas centru, braucienu turpināt bez izmešiem. Ieslēdzot AWD režīmu, aktivizējas elektriskais aizmugurējais tilts un nodrošina maksimālu saķeri uz visu veidu ceļiem.
Papildus tam, kā Opel demokratizē inovācijas ar jaunākajām piedziņas sistēmām, Grandland X Hybrid4 demonstrē, kā Opel vienmēr koncentrējas uz klientu vajadzībām. Piemēram, kontaktligzda baterijas lādēšanai, kam izmanto 3,3 kW borta lādētāju (pēc izvēles ir pieejama arī 6,6 kW versija), ir parocīgi izvietota pretējā pusē degvielas tvertnes uzpildei, savukārt baterija ir novietota zem aizmugurējā sēdekļa, optimizējot telpu salonā un bagāžniekā.
Elektroenerģija ir lētāka nekā benzīns, tāpēc autobraucēji var ietaupīt naudu, regulāri uzlādējot bateriju, nevis uzpildot degvielu. Atkarībā no vietējām cenām un veicamās distances tas var būtiski samazināt izdevumus.
Uzlādes laiks ir atkarīgs no lādētāja tipa. Papildus kabelim, kas ietilpst auto komplektā un ir domāts uzlādei no parastās rozetes, Opel piedāvās aprīkojumu ātrajai uzlādei publiskajās stacijās vai no uzlādes bloka mājās.
Izmantojot 7,4 kW sienas bloku, pilnīga baterijas uzlāde notiek apmēram vienā stundā un 50 minūtēs.
Grandland X Hybrid4 piedāvās arī jauno Opel Connect telemātikas servisu. Noderīgas funkcijas, piemēram, Live Navigation ar satiksmes informāciju tiešsaistes režīmā, automobiļa datu attālināta pārbaude ar viedierīces lietotni, tiešais savienojums ar tehnisko palīdzību un avārijas zvans vadītājam un pasažieriem sniedz mierīgu prātu.
Palīdzību var izsaukt dažās sekundēs, izmantojot sarkano pogu. Ja ir iedarbināti drošības jostu spriegotāji vai drošības spilveni, avārijas zvans notiek automātiski. Savienotā navigācija, izmantojot Navi 5.0 IntelliLink infoizklaides sistēmu, gādā par maršrutu sameklēšanu un ceļa norādēm uz izvēlēto uzlādes staciju.
“Braukšana ar vienu pedāli”: bremzēšana ar akseleratoru
Lai vēl vairāk kāpinātu efektivitāti, Grandland X Hybrid4 ir aprīkots ar reģeneratīvās bremzēšanas sistēmu, kas atgūst enerģiju bremzēšanas laikā vai samazinot ātrumu.
Parastā bremžu sistēmā enerģija, ko rada berze, tiek zaudēta kā siltums. Pārpaliekošo kinētisko enerģiju pārvēršot elektriskajā enerģijā un to izmantojot uzreiz vai noglabājot baterijā, Grandland X Hybrid4 elektrisko nobraukumu ir iespējams palielināt par līdz pat 10%.
Vadītājs pat var aktivizēt režīmu Regeneration on Demand, kas dod maksimālu enerģijas rekuperāciju.
Bremzēšana ar elektrisko motoru ir tik spēcīga, ka bremžu pedāļa lietošana parastā satiksmē, lai samazinātu ātrumu, līdz auto apstājas, pat nav nepieciešama.
Grandland X Hybrid4 šādi var kontrolēt, izmantojot vien gāzes pedāli.
Lai vēl pilnīgāk izmantotu augsta sprieguma (300 V) elektrisko sistēmu, Grandland X Hybrid4 ir aprīkots ar elektrisko gaisa kondicionēšanas kompresoru un elektrisko sildītāju.
Jaunais Grandland X Hybrid4 pieder Opel nākamās paaudzes elektrisko transportlīdzekļu avangardam. Ampera-e tirdzniecībai turpinoties atsevišķos tirgos, tuvāko 20 mēnešu laikā ražotājs globāli izlaidīs jauno Corsa, jauno Zafira Life MPV, jauno Vivaro LCV un Mokka X pēcteci – katru piedāvājot arī elektriskajā versijā.