Pirms šīs F1 sezonas janvārī Botass debitēja rallijā, piedaloties leģendārajā Arctic Rally, kurā izcīnīja augsto piekto vietu, startējot ar Ford Fiesta WRC automašīnu, bet F1 sezonas vasaras pārtraukumā Somijā izbrauca Toyota Yaris WRC automašīnu Japānas autoražotāju komandas testos.
“Uzskatu, ka šādi testi nāk man par labu,” somu pilotu citē specializētais portāls GPToday. “Tajos piedalos, jo man ir sajūta, ka katru reizi iemācos ko jaunu.
Es esmu pārliecināts, ka sacīkšu braucējs, izmēģinot dažādas mašīnas uz dažādiem segumiem, tikai uzlabo savas prasmes.
Tas nāk par labu koordinācijai, reakcijai, kopējai sajūtai mašīnā. Un tas ir superjautri.”
“Godīgi sakot, pirms tam nekad nebiju braucis ar sacīkšu mašīnu pa granti (Arktikas rallijs notiek uz sniega un ledus – red.), tā kā šī man bija pavisam jauna pieredze, un viss bija kārtībā. Esmu vesels, nekādu lauztu kaulu, viss ir labi,” saka Botass. “Šiem testiem man nebija nepieciešama īpaša atļauja, prasīju par tiem jau pirms ilgāka laika un man teica, ka viss esot ok.”
Īpaši gandarīts Botass bijis par to, ka testu beigās viņš jau spējis sasniegt Toyota WRT rallija komandas pamatpilota Krisa Mīkes laikus. “Dienas beigās man bija tāds pat ātrums kā Mīkem, un tas manu pirmo dienu uz grants padarīja vēl labāku,” atzīst somu braucējs.
F1 komandās ir diezgan rezervēta attieksme pret viņu pilotu piedalīšanos rallijā – tā savulaik Roberts Kubica, startējot asfalta rallijā Itālijā, smagi cieta avārijā un bija spiests uz ilgiem gadiem aizmirst par atgriešanos F1. Arī somu pilots Kimi Raikonens pāris piedalījās pasaules rallija čempionātā, arī piedzīvojis avārijas, taču bez smagām sekām un atgriezās F1 apritē.