Kopš RX 400h laišanas klajā 2005. gadā Lexus ir bijis līderis pasaulē elektrifikācijas tehnoloģiju jomā, ieviešot divpakāpju reduktoru un daudzpakāpju hibrīdsistēmu, kas izmanto tehnoloģiju, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju un braukšanas sajūtu, kāda raksturīga tikai Lexus hibrīdautomobiļiem.
Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka Lexus Electrified konceptauto ir nozīmīgs pavērsiens automobiļa veiktspējas, vadāmības un braukšanas pieredzē.
Citi lasa
“Lexus izstrādā jaunu, uzlabotu parametru kontroli un citas elektrifikācijas tehnoloģijas, lai turpinātu uzlabot braukšanas prieku un pašos pamatos pārveidotu nākotnes luksusa automobiļu būtību.
Šajā izpratnē Lexus smeļas pieredzi mācības, kādas apgūtas izstrādājot pamattehnoloģijas, kādas rodamas Lexus populārajā benzīna-elektromotoru hibrīdu klāstā, ieskaitot akumulatora pārvaldību, jaudas regulēšanas moduļus un elektromotorus. Šobrīd Lexus Baltijā piedāvā ceturtās paaudzes hibrīdautomobiļus, un pavisam kopā Lexus ir 14 gadus ilga pieredze darbā ar auto elektrificēšanu," norāda Kaseorgs.
LF-30 Electrified ir iestrādātas daudzas modernizētas tehnoloģijas, jau raugoties 2030. gada virzienā. Īpaši izceļama Lexus Electrified tehnoloģija, kas aktivizē integrētu jaudas piedziņas ķēdes, stūrēšanas, balstiekārtas un bremžu vadību.
Lai panāktu būtisku lēcienu automobiļu veiktspējā, vadāmībā un braukšanas pieredzē, LF-30 izmantotas daudzas modernās tehnoloģijas. Katram no riteņiem izstrādāts atsevišķs elektriskais motors, savukārt akumulators novietots zemu, lai uzlabotu braukšanas īpašības.
Kā nākamās paaudzes BEV, LF-30 izmanto bezvadu uzlādes tehnoloģiju, lai vienkāršotu ikdienas uzlādi, kā arī uz mākslīgo intelektu (MI) balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.
Borta MI atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas saglabāta vadītāja vadības atslēgā.
Tas atvieglo gaisa temperatūras un audio uzstādījumu regulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu, vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī. Tāpat tas izprot vadītāja izvēles un palīdz tām regulēt balstiekārtas un jaudas piedziņas ķēdes iestatījumus reāllaikā atkarībā no braukšanas vides.
LF-30 Electrified nozīmē arī Lexus Airporter dronu tehnoloģijas atbalstītu automobili. Izmantojot autonomu vadību, Lexus Airporter spēj veikt tādus uzdevumus, kā neatkarīgi pārvietot bagāžu no māju durvju sliekšņa līdz pat automobiļa bagāžas nodalījumam.
Pieņemot izaicinājumu, proti, radīt jaunu dizainu, kādu iespējams panākt tikai ar BEV, ko darbina riteņu elektromotori, Lexus ir vizuāli definējis LF-30 Electrified unikālo enerģijas plūsmu. Automobiļa forma ir veidota tā, lai vizuāli paustu enerģiju, kādu rada automobiļa virsbūves stūros izvietotie riteņi.
Papildus unikālajai virsbūvei arī salons atspoguļo nākamās paaudzes luksusa tendences. Priekšējā pasažiera sēdeklis veidots kā biznesa klases sēdvieta lidmašīnā.
Aizmugurējos sēdekļos savukārt izmantota “mākslīgo muskuļu” tehnoloģija, lai sēdeklis pielāgotos sēdētājam un varētu atbalstīt dažādus režīmus, tādus kā atzveltnes atgāšanas, relaksācijas un modrības funkcijas.
Mark Levinson® audiosistēma rada automobiļa vadītājam un ikvienam pasažierim akustisko telpu mūzikas baudījumam. Galvas balstos iebūvētie skaļruņi ne tikai nodrošina optimālu audio vidi – tiem ir arī trokšņa slāpēšanas funkcija, kas pastiprina klusumu.
Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu SkyGate displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.
Lexus LF-30 Electrified galvenās specifikācijas
Garums (mm) |
5090 |
Platums (mm) |
1995 |
Augstums (mm) |
1600 |
Garenbāze (mm) |
3200 |
Svars (kg) |
1750 |
Brauciena attālums [WLTP] (km) |
500 |
Akumulatora jauda (kW/h) |
110 |
Uzlādes ātrums (kW) |
150 |
0–100 km/h paātrinājums (s) |
3,8 |
Maks. ātrums (km/h) |
200 |
Maks. jauda (kW)/maks. griezes moments (Nm) |
400/700 |
Līdz 2025. gadam Lexus plāno ieviest visu Lexus automobiļu modeļu elektrificētās versijas, un mērķis elektrificēto automobiļu modeļu pārdošanas ieņēmumu jomā ir pārsniegt tradicionālo iekšdedzes dzinēju automobiļu modeļu pārdošanas ieņēmumus.