• Lexus LS 500h pirmais brauciens

    Auto
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    15. septembris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Kopš 1989. gada japāņu luksusa sedans piedzīvojis piecus iznācienus un aktuālais XF50, kas dienasgaismu ieraudzīja pirms nepilniem četriem gadiem, šogad piedzīvojis vairākus atjauninājumus.

    Saknes

    Tahārā (Japānā) ražotais japāņu limuzīns var lepoties ar trīsarpus litru Atkinsona cikla V6 benzīnmotoru, kas sajūgts ar elektromotoru. Tā pilnpiedziņas vadību nodrošina desmitpakāpju AT. Iepriekšējā paaudze varēja lepoties ar pieclitrīgu V8 un CVT, taču šķiet japāņi kļuvuši pieticīgāki, nezaudējot dinamiku un galvenais – komfortu.

    Stīgas

    Elegantā smilšu pulksteņa formas priekšējā reste un trīsdaļīgie Multi Weather diožu lukturi nudien iekārdina. Kopējais tēls ar uzlabotu aerodinamiku kļuvis sportiskāks, agresīvāks. Dizainam pievērsta liela uzmanība, kaut gan detaļu salaidumi vietām atpaliek no vācu perfekcionisma. Toties smalko detaļu izstādē japāņi pārspēj angļu robustumu.

    Dizainers Koiči Suga visticamākais ir iecienījis stīgu mūzikas instrumentus, jo gan ārskatā, gan salonā par dominējošo elementu var uzskatīt sešas vijīgas stīgas, bet durvju paneļiem palikušas basa četrstīdzenes līnijas. Augsts motora pārsegs, salīdzinoši zema logu līnija pastiprina eleganci, taču jāatzīmē, ka šeit pāredzamība tiek upurēta skaistumam.

    Sajūtas

    Senās omotenaši filosofijas iedvesmoti, japāņi ir radījuši imperatora cienīgu karieti, tiesa cik zināms, lielākā daļa pasaules vareno savu diženumu nav manifestējuši fiziskajos gabarītos.

    Tie šādā auto pārvietotos aizmugures sēdeklī, taču bosa sēdvietā aizmugurē labajā pusē nav daudz liekas vietas virs galvas, un šefs diez vai būs priecīgs par aizmugures durvju stikla dalījumu tieši iepretim acu līnijai.  Standartā versijā sēdekļa horizontālajai daļai nav izbīdāma pagarinājuma kā Eiropā ražotajiem analogas klases limuzīniem, kurus iecienīguši varenas miesasbūves sportiski indivīdi. Tāds pieejams ir, sākot ar Luxury komplektāciju.

    LS aizmugures sēdekļu regulācija notiek japāniski – tikai caur skārienjutīgo ekrānu elkoņbalstā, pie tam tā leņķis attiecībā pret relaksējoša pasažiera acu līniju nav tas tiešākais. Taču jauks ir automatiskais Relax režīms, kad krēsls atlaižas 48 grādu slīpumā, bet priekšējais sabīdās, atstājot veselu metru kājām.  Masāžas funkcija atzīstama un viegli regulējama, apsildāma plecu un jostas daļa, vēl pieejams klimata asistents jeb konseržs, kas skanē jūsu ķermeņa virsmas temperatūru un izvēlas atbilstošu vidi. Fizisku slēdzīšu trūkums var saniknot vecāka gadījuma šefus, taču progresu neapturēsi. Durvju iekšējie griezumi izskatās filigrāni, taču, cik daudz laika to uzkopšana aizņems salona tīrītājam, netiek minēts, un tas taču nav tik svarīgi…

    Kas vēl? Salīdzinoši mazs bagāžnieks, kura atvēršanai, ja neizdosies tā sauktāis spēriens pa bamperu, būs jāmeklē poga pie šofera kreisā ceļa. Lūka izvietota salona priekšejā daļa, un ir domāta kučierim, nevis īpašniekam. Kas sagaida šoferi?

    Sīkumi

    Līgana, nedaudz iemidzinoša gaita Eko un Komforta režīmos, toties pārsteidzoši atsaucīga un dinamiska auto atbildes reakcija Sport un Sport+ režīmos. Tas nebūtu nekas jauns autopasaulē, taču japāņu auto spēj harmoniski sabalansēt jaudu ar ērtībām, līdz ar to azartiskam šoferim nebūs jāuztraucas par pasažiera veselības stāvokli.

    Kokpitu nesajauksiet ar cita ražotāja piedāvājumu. Ja izlutinātie Jaunās pasaules un Eiropas komforta cienītāji ir pieradināti pie milzīgām planšetēm acu priekšā, tad salīdzinoši mazais kokpita ekrāns ar tradicionālajiem ragu regulatoriem braukšanas režīmu maiņai šķiet aizkavējies no senākiem laikiem. Toties centrālo paneli beidzot rotā pilnvērtīgs 12,3 collu skārienekrāns, tiesa kaitinošais skārienpaliknis ir nešķirams Lexus fanu atribūts. Stūre ar dažādo plastmasas slēdzīšu virtenēm vairāk atgādina zemākas klases auto, kaut gan funkcionalitātes ziņā iebilžu nav.

    Pēc noklusējuma Lexus LS tiek nodrošināts ar Safety System+, kurā ietilpst gan frontālās sadusmes brīdinātājs, gan joslas turētājs, gan tuvo-tālo gaismu pārslēdzējs, gan aktīvā kruīzkontrole, ceļazīmju atpazinējs un parkošanās asistents. Papildu pakete +A piedāvā iejaukties braukšanas norisē ar stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, atsevišķu abžilbinātiesspējīgu pilsoņu izslēgšanu no gaismas kūļa, kā arī gājēju un citu siltu būtņu atpazīšanu un attiecīgu reaģēšanu to neparedzētas klātbūtnes gadījumā. Aprīkojumu nosaukumi Comfort, F Sport, Executive, Luxury, un tos varat izvēlēties atkarībā no kredītkartes biezuma.

    Acis kvadrātā

    Kruīzēt, bet tomēr palikt tepat uz sauszemes! Kāpēc ne? Motors ir kļuvis ekonomiskāks kā V8 priekšgājējam. 82 litru degvielas tvertne pie vidējā patēriņa ap 9 l nodrošina maza aviolainera cienīgu nobraukumu – ap 800 km, un bonusā 15–20 km par velti – ar elektrību. Ražotājs dod 10 gadu garantiju hibrīda baterijai.

    Komfortabls limuzīns platiem un līdzeniem ceļiem, ar iespēju piebraukt pie operas, teātra vai citas tikšanās vietas. Manevrēšana pa mazpilsētām vai izbraukumi pie dabas būtu jāatstāj citiem šī paša zīmola piedāvājumiem. Milzis RX L vai ES sedans ir tādi nieka piecmetrinieki salīdzinājumā ar šī limuzīna iespaidīgo garumu.

    Cietības ziņā LS ir līdzīgāks 7. sērijas bavāriešiem nevis maigajiem S klases štutgartiešiem. Skaņas izolācija zaudē Vecās pasaules flagmaņiem, sevišķi zemprofila riepu rajonā, taču mazgabarīta motorjahtas sajūtu japāņu var nodrošināt tā teikt – neatejot no kases. Vienīgi kasē būs jāatstāj, sākot no 100 000 eiro. Ja vēlaties vis, vis, vis, tad Luxury+ Nishijin-Haku Pack maksās 144 500 eiro, pieliekot vēl Lunar Silver krāsu par 3880 eiro, sanāks 148 380 eiro. Atceroties kādu senu anektdoti, kādam japānim, ieraugot daktera rēķinu, sejas augšējā daļa kļuva arvien līdzīgāka Vecās pasaules pārstāvju fiziognomijai. Varbūt tāda ir tā tuvošanās Eiropai?

    Pie Lexus faniem var pieskaitīt tos, kuri var atļauties visiem zināmos segmenta klasiķu piedāvājumus, taču vēlas uzsvērt savu identitāti ar nepakļaušanos vadošajam viedoklim. Šie veiksminieki visticamākais izvēlēsies pie mums ne tik populārus, taču ne mazāk ekskluzīvus apģērbus, apavus un aksesuārus. Bet tas būtu cits stāsts…

    Iespaids

    Viegla vadība, līgana gaita, pietiekams resurss. Masīvs no ārpuses, taču salona plašums ierobežots. Pārredzamībā, sīkumu izstrādē un funkcionalitātē atpaliek no konkurentiem.

    Rezumējums

    Komfortabls limuzīns individuālistiem, kuri zina, par ko maksā.

    Tehniskie dati

    • Dzinēji: Benzīna motors V6
    • Darba tilpums: 3456 cm3
    • Jauda: 218 kW (296 ZS) pie 6600 apgriez./min.
    • Griezes moments: 350 Nm pie 5100 apgriez./min

     

    • Elektromotors
    • Jauda: 132 kW (179 ZS)
    • Griezes moments: 300 Nm
    • Summārā jauda: 264 kW (359 ZS)

     

    • 0–100 km/h: 5,5 sek.
    • Maks. ātrums: 250 km/h
    • Degvielas patēriņš: 9,0–9,2 l/100 km
    • CO2: 204–209 g/km
    • Garums/platums/augstums: 5235/1900/1460 mm
    • Garenbāze: 3125 mm
    • Pilnā masa: 2800 kg
    • Bagāža: 430 l
    • Piedziņa: visu riteņu
    • Riepas: 245/45 R20

     

    • Cena no 98 000 eiro
    • Testa auto LS 500h Luxury+ cena: 148 380 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē