Viņš informēja, ka šogad Latvenergo turpinās attīstīt publisko uzlādes staciju tīklu atbilstoši augošajam pieprasījumam.
«Lai arī joprojām elektroautomobiļu skaits Latvijā nav liels, tomēr tas palielinās arvien straujāk. Atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem 2019.gada sākumā bija reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, savukārt 2020.gada sākumā – jau 658, kas ir par 49% vairāk. Tendence kļūst arvien straujāka, un, tāpat kā pasaulē, to veicina tas, ka arī Latvijas automobiļu tirgū ir pieejami dažādi modeļi, auto kļūst arvien pieejamāki, ar tiem nobraucamais attālums būtiski pieaug, kā arī paplašinās uzlādes staciju tīkls,» atzina Latvenergo pārstāvis.
Pēc Latvenergo prognozētā, Latvijā 2025.gadā varētu būt vairāk nekā 10 000 elektroautomobiļu, savukārt 2030.gadā – vairāk nekā 36 000.
Cikmačs norādīja, ka iemesls šādam kāpumam būs straujā tehnoloģiju attīstība, arvien lielāka to pieejamība un infrastruktūras veidošanās, kā arī apzināti veidota politika elektromobilitātes ieviešanai, lai līdz 2050.gadam samazinātu CO2 izmešus.
«Vienlaikus augot gan elektroautomobiļu, gan uzlādes punktu skaitam, elektromobilitātes attīstība Latvijā notiks straujāk, nekā domājam. (..) No šī viedokļa 2030.gadā Latvijā mājas uzlādes varētu radīt vienlaicīgu jaudas pieprasījuma pieaugumu līdz 200 megavatiem (MW) naktī, savukārt publiskās uzlādes līdz 60 MW dienas laikā,» sacīja Latvenergo valdes loceklis.
Kompānijas minēja, lai nodrošinātu pilnvērtīgas uzlādes iespējas, Latvijā līdz 2025.gadam būs vismaz 1000 publisko uzlādes punktu, tostarp būtisku daļu veidos Latvenergo uzlādes tīkls.