Gandrīz visi modeļi pieejami hibrīda versijā
Apvidus automobiļiem elektromotora un akumulatoru komplekta papildu kilogrami ir mazāk jūtami. Turklāt lielāks inerces spēks ļauj rekuperēt vairāk enerģijas, bet momentānais griezes moments nodrošina labāku dinamiku un ievērojami mazāku vides piesārņojumu nekā dīzeļauto. Citkārt garākiem pārbraucieniem piemērotam automobilim uzlādējamā hibrīda sistēma nodrošina arī maza pilsētas auto priekšrocības.
Starp visiem Land Rover modeļiem pieejamajiem motoriem ir populārais 3 litru V6 dīzeļdzinējs, kā arī 2 litru benzīna un dīzeļa agregāti, no kuriem vairums ir aprīkoti vēl ar MHEV (Mild hybrid electric vehicle) tehnoloģiju un tādējādi ir dēvējami par daļējiem hibrīdiem.
Citi lasa
MHEV sistēma izmanto ar siksnu piedzenamu startera ģeneratoru (BiSG), kurš akumulē bremzēšanas enerģiju. Šī elektroenerģija tiek uzglabāta 48 voltu litija jonu akumulatorā. Pēc tam šī elektroenerģija tiek pielietota, kad automobilis paātrinās. Tāpat tā nodrošina maigāku Start/Stop sistēmas darbību. Šādas sistēmas priekšrocības ir zemāks degvielas patēriņš nekā iekšdedzes motoram bez tās.
Tomēr vislielākās priekšrocības sniedz uzlādējamā hibrīda sistēma, kas apvieno ekoloģisku braukšanu (nulles emisijas) ar augstāku veiktspēju.
Vēl vairāk priekšrocību
Uzlādējamā hibrīda sistēma pieejama visos Land Rover modeļos, izņemot jauno Discovery. Elektrificēto SUV piedāvājums ir ļoti plašs – no Range Rover Evoque ar 150 ZS hibrīda sistēmu līdz dinamiskajam Range Rover ar 404 ZS.
Visjūtamākā degvielas ekonomija ir Land Rover flagmanim, kas aprīkots ar uzlādējamā hibrīda sistēmu. Autovadītāji, kuri regulāri uzlādē 13,1 kWh akumulatoru un nobrauc 100 kilometrus, vidēji patērēs mazāk nekā 4 litrus benzīna.
Elektromotora nodrošinātā jauda, augstāks griezes moments un zemāks degvielas patēriņš veicina arī labāku dinamiku. Range Rover Sport versijā ar uzlādējamo akumulatoru vidējais degvielas patēriņš ir 3,3 līdz 3,8 litri uz 100 km, bet tajā pašā laikā šis apvidus automobilis spēj no 0 līdz 100 km/h paātrināties 6,5 sekundēs, kā arī sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 220 km/h.
Elektromotora momentāni pieejamais maksimālais griezes moments paver jaunas iespējas arī bezceļu braukšanā, kur šis parametrs ir krietni svarīgāks nekā maksimālā jauda. Land Rover ir viens no autoražotājiem, kuram ir lieliska izpratne par jaunās paaudzes spēka agregātu potenciālu.
Hibrīda sistēma pat Defender modelim
Tā nav tikai sagadīšanās, ka leģendārajam Defender modelim arī ir plaša hibrīda spēka agregātu izvēle. Vairums no tiem ir daļējie hibrīdi (MHEV), bet pircējiem drīz tiks piedāvāta arī modifikācija ar 2 litru benzīna dzinēju, elektromotoru un uzlādējamo akumulatora komplektu.
Spēka agregāts ir viens no svarīgākajiem parametriem automobilim, kas spējīgs uzbraukt līdz pat 45 grādus stāvā kalnā un pārvarēt līdz 90 centimetrus dziļu braslu. Defender uzlādējamais hibrīda agregāts ir ar ļoti augstu veiktspēju – tā maksimālais griezes moments sasniedz 640 ņūtonmetru. Turklāt pilnīgi elektriskajā režīmā Defender spēs nobraukt līdz pat 40 kilometru bez atkārtotas uzlādes.
Hibrīda sistēma ļauj autovadītājam būt arī daudz diskrētākam, kad nepieciešams. Uz lielceļa iespiest akseleratora pedāli un sasniegt vairāk nekā 100 km/h ātrumu ir prieks, bet, braucot apdzīvotā vietā vai piebraucot pie sava iecienītā restorāna, klusums ir daudz piemērotāks nekā iekšdedzes dzinēja rūkoņa. Elektriskā piedziņa sniedz šādu iespēju.
Visi Land Rover uzlādējamie hibrīdi jau ir pieejami iegādei, un pirmie PHEV modeļi pie klientiem Latvijā nonāks 2021. gada pirmajā pusē.