Pārejot no paaudzes uz paaudzi, modeļu starpā bieži vien redzami ne tikai uzlabojumi, bet arī noteiktas līdzības pamatiestrādnēs. Šoreiz viss ir citādi, jo jaunais Sorento tikpat labi varētu būt izpelnījies pilnībā citu modeļa nosaukumu. No vienkārša tautas SUV, kas pašā sākumposmā izmantoja virsbūves rāmi, tas transformējies inovatīvā, komfortablā un greznā ģimenes auto.
Dizains
Jaunā platforma ļāvusi izveidot virsbūvi ar garāku riteņu bāzi, nodrošinot maksimāli lielu telpu pasažieriem un bagāžai. Tīģera deguna radiatora režģis, iespaidīgas virsbūves aprises un augsta stāja rada pārliecinoša auto iespaidu. Ja Cadillac Escalade būtu dzimis Korejā, tas izskatītos tieši šādi. 4,8 metrus garajā apvidniekā izvietotas septiņas sēdvietas. Svarīgs ir ne tikai sēdekļu skaits, bet arī to izmērs.
Atšķirībā no dažiem pseido ģimenes auto, trešajā sēdekļu rindā varēs iesēsties arī pieaugušais, turklāt šeit sēdošajiem ir pat atsevišķa klimata kontrole un USB uzlādes ligzdas. Gluži kā VIP loža! Otrajā sēdekļu rindā gaisa temperatūras regulācijas iespēju nav, taču šīm sēdvietām ir apsilde un iespējams tās bīdīt turp un atpakaļ, sabalansējot vietu ar bagāžnieku. Varbūt nedaudz neierasti, bet visvairāk mūs pārsteidza ērtie glāžu turētāji, kas iestrādāti durvīs. Taustei patīkamā salona apdare liek visai ātri aizmirst, kāda zīmola automašīnā atrodamies. Dodiet popkornu, slēdziet iekšā filmas – mēs esam gatavi tālam ceļojumam!
Aiz paceltām papildus sēdvietām būs vieta dažām mantām. Kā jau kārtīgam ģimenes auto pienākas, bagāžniekā vieta pietiks visam, ietilpībai sniedzoties no 175 līdz pat teju 2000 litriem. Pārvēršot litrus fiziskos objektos, bagāžniekā varēs ievietot visu no bērnu spēļmantām līdz lielajam matracim.
Interesanti, ka septiņvietīgais milzenis izrādījies pietiekami simpātisks arī sieviešu acīs un savā kategorijā dominēja 2021. gada Sieviešu pasaules gada auto konkursā, iegūstot labākā lielā SUV titulu. Daži mediji tam piešķīra pat Gada auto titulu.
Cenšoties ievirzīt jauno Sorento globālajā SUV tirgū, KIA sarūpējis vairākas inovācijas.
Brīdī, kad jau braucam ar trīs dažādiem skārienekrāniem un skatāmies digitālos sānskata spoguļos, KIA nāk klajā ne tikai ar ko jaunu, bet arī noderīgu.
Runa ir par aklās zonas kameru, kuras skats redzams instrumentu panelī. Tiklīdz ieslēdzam pagriezienu, 12,3 collu ekrānā apaļā tahometra vai spidometra skala pārvēršas par ekrānu, kurā redzams aklajā zonā notiekošais.
Attēls tiek uzņemts ar diskrētām platleņķa kamerām, kas paslēptas abu pušu atpakaļskata spoguļu korpusos. Svarīgi, ka kameras nodrošina plašāku redzesleņķi nekā spoguļi, sniedzot autovadītājam skaidru skatu uz citiem transportlīdzekļiem.
Komplektā ar gudro uzraugu nāk arī apkārtskata monitors un parkošanās palīgs, padarot SUV novietošanu stāvvietā tik vieglu un drošu, cik vien varam prasīt.
Lavierējot pa galvaspilsētas ielām, lielajam auto šī funkcija ir patiesi noderīga. Brīdī, kad Sorento piedzīvoja pirmizrādi, tas bija pirmais modelis, kas nācis klajā ar šādu inovāciju.
Aprīkojums ir ļoti bagātīgs un jau bāzes versijā iekļauta sēdekļu apsilde un ventilācija. Patiesībā klienta vienīgā dilemma ir virsbūves krāsa, jo cita papildaprīkojuma šeit nav.
Tehnika & brauciens
Automašīnas platformai ir ļoti būtiska loma modeļa attīstībā un dzīves ciklā. Šis ir pirmais modelis, kas balstīts uz KIA jaunās vidējā izmēra SUV platformas, piedāvājot gan klasisko 2,2 litru CRDi dīzeļdzinēju, kas attīsta 202 ZS, gan divus hibrīda agregātus. Tas nozīmē, ka korejiešu SUV ir ne tikai efektīvāks par savu priekšteci, bet arī par vairākiem konkurentiem.
Mazinot šaubas par to, ka benzīndzinēja un elektromotora kombinācijā varētu kas noiet greizi, KIA visiem Sorento nodrošina septiņu gadu vai 150 000 km garantiju.
Šāda izmēra automašīnā tikai reto varēs pārsteigt zem motora pārsega esošs dīzeļdzinējs, toties pilnīgs jaunums ir spraudņa jeb plug-in hibrīds. Perspektīvais 1,6 l četrcilindru benzīna agregāts sajūgts ar 13,8 kWh akumulatoru un aizmugurē novietotu elektromotoru, ļaujot pilnvērtīgi izmantot jauno platformu un braukšanu ar zemu izmešu daudzumu.
265 ZS un sešpakāpju automāta kombinācija ir dinamiskāka par dīzeļdzinēja iespēto un neliek vilties, pat neraugoties uz to, ka zem virsbūves sēž 140 kg smaga baterija. Pēc nedaudz nesteidzīga ieskrējiena septiņvietīgais SUV pārliecinoši kreisē pa šoseju, bet pilsētā Sorento cenšas paļauties uz akumulatorā uzkrāto enerģiju. Vadītājs var ieslēgt arī pilnībā elektrisko režīmu, kurā pēc ražotāja datiem var nobraukt 57 km (70 km pilsētā). Kombinējot pilsētu un piepilsētu, mūsu testa braucienā elektrību nomainīja iekšdedzes dzinējs pēc aptuveni 40 km. Elektrības patēriņš – nedaudz zem 20 kWh/100km. Tā vietā labāk izvēlēties kombinēto režīmu, kurā hibrīda tehnoloģija pati parūpēsies par efektīvāko darba ciklu. Ja nepieciešams, hibrīds spēj arī vilkt līdz 1500 kg smagu piekabi.
Ražotāja rekomendētajā uzlādes ciklā vajadzība atvērt degvielas bāku nebūs, jo pēc WLTP datiem tas patērē 1,5 l/100km.
Iztērēt visu elektrību un tālāk ceļu mērot ar degvielu nebūs ekonomiski izdevīgi, tāpēc lielākais ieguvums no Sorento iegādes būs tiem, kuri pratīs ievērot plug-in hibrīda filozofiju. Uzlāde pie standarta rozetes ilgs 5 stundas, bet 3,3 kW uzlādes punkts to paveiks nepilnās 3,5 stundās. Ja nevarat atrast uzlādes punktu, tad uz šosejas jārēķinās ar aptuveni 7 – 8 l/100km degvielas patēriņu.
Šis ne tikai izskatās pēc ģimenes lainera, bet, atbilstoši amerikāniskajam izskatam, arī brauc kā tāds. Viss liecina, ka jaunais Sorento ir radīts tieši ASV tirgum, jo atbilst prasībām, kuras varētu izvirzīt pircējs otrpus okeānam. Ērta sēdvieta, līgana gaita, paaugstināta sēdpozīcija un liels salona plašums.
Gada auto konkursa ietvaros padzenājām Sorento arī smilšu kāpās un šie pārbaudījumi pilnpiedziņai nesagādāja itin nekādas grūtības. Veiksmīgākam braucienam paredzēti arī dažādi bezceļu režīmi, sapazīstinot apvidnieku ar apkārtējiem apstākļiem. Nevarētu teikt, ka šādam apvidum tas ir radīts, taču vajadzības gadījumā dos pietiekamas cerības tikt mājās.
Jaunā Sorento dīzeļdzinēja versijas sākumcena ir 53 990 eiro, bet spraudņa hibrīds maksās 59 990 eiro.
Ņemot vērā papildaprīkojuma neesamību, šie skaitļi būs tuvu gala cenai. Zīmolu reputācijas jautājums allaž rada diskusijas, jo kā gan KIA var atļauties prasīt teju 60 000 eiro – tas ir premium plauktiņš! Tā gluži vairs nav. Jau pirms vairākiem gadiem, laižot klajā sportisko Stinger limuzīnu, KIA pierādīja, ka par 51 000 eiro spēj sagatavot savai klasei konkurētspējīgu produktu. Arī Škoda vairs nekautrējas par jauno Enyaq iV prasīt vairāk nekā 50 000 eiro. Tie, kuri saņemsies drosmi iegādāties Sorento, baudīs luksusa līmeni un apskaužamu ekstru pārbagātību, kādu ģimenes auto segmentā tikai reti esam izjutuši un vēl mazāk gaidījuši to no KIA.
Auto, kuru ne tikai ģimenei vajag, bet tā to arī vēlas.