Edgar Fresh kanālam YouTube platformā ir vairāk nekā 25 tūkstoši abonentu. Instagram lietotnē viņa gaitām seko vairāk nekā 12 tūkstoši cilvēku. Retais latviski runājošais pusaudzis viņu neatpazīst, taču šo pašu pusaudžu vecāki – retais atpazīst.
«Bija doma kļūt par inženieri, pilsētas plānotāju,» potenciālās profesijas uzskaita vidusskolu vēl svaigi kā beigušais Edgar Fresh.
«Tas viss man patīk, bet vēl vairāk man patīk skatīties YouTube video. Sešpadsmit gados man bija pirmā darba pieredze klasiskajā 9.00–17.00 formātā. Man ļoti nepatika. Tētis man jau bērnībā teica: iemācies pelnīt naudu internetā, varēsi dzīvot, kā gribi.»
Pabeidzot vidusskolu, Edgars sev iedeva gadu laika, lai gūtu panākumus YouTube vidē un pelnītu ar to iztiku. «Ilgi pretojos tam, baidījos iet šādā virzienā, taču biju pārliecināts, ka tas ir jādara,» viņš ilustrē krustceles. «No brīža, kad es pilnībā pievērsos YouTube, ar to pelnīt sāku pusgadu vēlāk.»
Ar Edgar Fresh tiekamies viņa studijā. Edgara pamata auditorija ir jaunieši. Savā kanālā viņš pievēršas ļoti dažādām tēmām, tajā skaitā ļoti atklāti auditorijai stāsta arī par saviem ienākumiem.
No video monetizēšanas jūtūberis vidēji mēnesī nopelna 80–100 eiro, ar ko paēdis nebūsi. Iztika tiek pelnīta, patukšojot uzņēmumu mārketinga budžetus. «Es prasu 500–1000 eiro par nopietnu video YouTube. Bija ar Microsoft, bija ar Sadales tīklu,» uzskaita Edgars.
«Par Instagram reklāmu vai vienkārši kādu minūti ilgu video reklāmu – tie būs kādi 100–200 eiro.»
Tas gan vēl nav viss. Ir arī publiskās uzstāšanās skolās, nometnēs, pilsētas svētkos. Tas kopējam budžeta katlam pienes vēl savus 50–200 eiro par reizi.