Ford Ranger Raptor
Ford Raptor ir radīts, balstoties uz visu laiku populārāko ASV automobili Ford F-150, un tas savu debiju piedzīvoja 2009. gadā, acumirklī izveidojot savu unikālo nišu automobiļu pasaulē.
Dzimis leģendārajās Baha 1000 sacensībās, Raptor ir mēģinājis apvienot divas pasaules – ātrumu un bezceļu. Un tam ir izdevies – pārdošanas apmēri ir krietni pārsnieguši Ford prognozes, ļaujot Raptor kļūt par neatņemamu F-150 modeļu gammas sastāvdaļu. Nepārsteidz, ka Eiropas Ford pikapam ir sagribējies lielākus zobus un asākus nagus.
Citi lasa
Raptor ir piedzīvojums uz riteņiem. To var sajust, tikai uz to paskatoties. “Ranger Wildtrak, kam ir līdzīgs skatījums uz dzīvi, Latvijā atradīs ne vienu vien pircēju, tāpēc esmu drošs, ka Raptor nebūs vien eksotisks nosaukums Ford katalogā,” stāsta Ford pārdošanas vadītājs Jānis Osis.
Protams, Ranger ir daudz smalkākas uzbūves dzīvnieks nekā tā masīvais brālēns no ASV, tāpēc arī Ranger Raptor tehniskās īpašības neliek notrīsēt. Ford Performance apakšnodaļas speciālisti zem Ranger motora pārsega ierīkojuši EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinēju ar divām turbīnām. Dzinējs attīsta 213 ZS jaudu un pat 500 Nm griezes momentu, ko “sagremot” palīdz jauna 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba.
Taču dzinējs ir tikai Raptor leģendas daļa – šasija ir tā, kas atšķir šo pikapu no visas spējīgo, bet bezceļa apstākļos bezspēcīgo visurgājēju armijas. Unikālā šasija nav pielāgota tikai ātrai un precīzai braukšanai no punkta A uz kādu citu vietu – speciāli konstruētā piekare ļauj braukt ļoti ātri pa jebkādu ceļa segumu, pārlieku nesatraucoties par zem riteņiem esošajām bedrēm, akmeņiem vai koku saknēm.
Salīdzinot ar parasto Ranger, Raptor ir par 15 cm platāks sliežu ceļš un par 5,1 cm augstāks klīrenss. Un kur nu vēl FOX sporta amortizatori ar maināmu pretestības un gaitas līmeni atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Ranger Raptor bremžu disku diametrs ir pieaudzis par piektdaļu – līdz 332 mm. Pikaps ir aprīkots ar BF Goodrich īpaši Raptor radītām riepām ar papildu sānu stiprinājumiem.
Pikapa klīrenss sasniedz 283 mm, un automobilis var šķērsot 85 cm dziļu braslu.
Raptor caurgājību nodrošina sešu režīmu pilnpiedziņas sistēma Terrain Management System. Parastais (Normal) režīms ļauj komfortabli ripot pa parastajiem ceļiem, sporta režīms (Sport) paredzēts ātrai braukšanai pa asfaltu, zāles/grants/sniega (Grass/Gravel/Snow) režīms nodrošina drošu braukšanu attiecīgajos apstākļos.
Smilšu un dubļu režīms, kā arī akmeņaina ceļa režīms paredzēts braukšanai grūtos apstākļos, savukārt režīms Baha (Baja) ļauj ļoti ātri braukt bezceļa apstākļos.
Pikapa vadītājam talkā nāks elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma, pretslīdēšanas, piekabes pretslīdēšanas, nobraukšanas no uzkalna un uzkalnā uzbraukšanas sistēma.
Ranger Raptor salonā vadītājs un pasažieri atradīs ierasto un ērtam braucienam nepieciešamo aprīkojumu – lielu skārienekrānu, ar balsi vadāmu komunikācijas sistēmu SYNC3 un īpašu navigācijas sistēmu, kas ģenerē elektroniskas atzīmes un sniedz iespēju citam automobilim ar līdzīgu sistēmu sekot līdzi automobiļa maršrutam.
Ranger Raptor cena – 53 820 eiro.