Nosaukums ECO-G ir piešķirts divdegvielu — benzīna un sašķidrinātas naftas gāzes (LPG) — motoriem, kas tiek piedāvāti visos Dacia klāsta automobiļos, izņemot Dokker.
Cenas ziņā pieejama un taupīga tehnoloģija darbībā
Dacia piedāvā automobiļus ar sašķidrinātas naftas gāzes motoru par ļoti konkurētspējīgu cenu bez uzticamības zuduma (bez papildu izmaksām salīdzinājumā ar līdzvērtīgu benzīna versiju). Sašķidrinātas naftas gāzes cena ir daudz zemāka (tā var būt vairāk nekā divas reizes lētāka nekā litrs benzīna vai dīzeļdegvielas).
Lai gan sašķidrinātas naftas gāzes motora vidējais patēriņš ir nedaudz lielāks, kopējās degvielas izmaksas uz kilometru samazinās par līdz pat 30% salīdzinājumā ar benzīna motoru un par līdz pat 8% salīdzinājumā ar dīzeļmotoru.
Neierobežota mobilitāte
Automobiļi var braukt ar benzīnu vai sašķidrinātu naftas gāzi. Tiem ir uzstādītas divas atsevišķas tvertnes — viena benzīnam un otra sašķidrinātai naftas gāzei.
Kad abas tvertnes ir pilnas, automobiļa kopējais nobraucamais attālums pārsniedz 1000 km.
Benzīnu var uzpildīt visās degvielas uzpildes stacijās, un sašķidrināta naftas gāze ir pieejama vidēji katrā ceturtajā uzpildes staciju Eiropā un katrā septītajā Francijā.
Turklāt sistēmā iebūvētie drošības līdzekļi (drošības vārsts, pretvārsts un līdz 80% ierobežots uzpildes līmenis) ļauj automobiļiem Dacia ECO-G iebraukt pazemes stāvvietās, un tos neietekmē satiksmes ierobežojumi piesārņojuma maksimuma apstākļos.
Pārbaudīta un droša tehnoloģija, kas tiek noslīpēta jau daudzus gadus
LPG integrēšana Dacia automobiļos notiek jau rūpnīcā. Klientiem tas nozīmē vienkāršāku pasūtīšanu bez papildu kavēšanās un vienu kontaktpunktu automobiļa garantijai un apkopei tīklā, kas ir sagatavots šai tehnoloģijai. Benzīna motors jau no paša sākuma ir paredzēts darbināšanai ar sašķidrinātu naftas gāzi. No augstizturīga tērauda izgatavotā papildu LPG tvertne atrodas rezerves riteņa vietā un nesaskaras ar benzīna tvertni. Tehnisko sistēmu papildina pretvārsts, 80% uzpildes ierobežotājs, plūsmas ierobežotājs, solenoīda vārsts un drošības vārsts.
Ar sašķidrinātu naftas gāzi brauc gandrīz 15 miljoni automobiļu Eiropas Savienībā un 26 miljoni visā pasaulē.
Vienkārša tehnoloģija
Šīs tehnoloģijas lietošana ir vienkārša. Pārslēgšanās no benzīna uz sašķidrinātu naftas gāzi un atpakaļ notiek divējādi: jebkurā laikā manuāli pārslēdzot atbilstīgo pārslēgu, kas atrodas pasažieru nodalījumā, (pēc tam izvēlētais režīms saglabājas turpmākajās iedarbināšanās) vai automātiski, kad sašķidrinātas naftas gāzes tvertne ir tukša.
Speciāla mērierīce uzrauga līmeni sašķidrinātas naftas gāzes tvertnē. Arī tvertnes piepildīšana ir ātra un vienkārša (tikai 2 minūtes). Vēl viena šīs oriģinālās integrācijas priekšrocība ir bagāžnieka līdzšinējās ietilpības saglabāšana (sašķidrinātas naftas gāzes tvertne tiek uzstādīta rezerves riteņa vietā).
“Saskaroties ar uzdevumu pāriet uz citu enerģijas veidu izmantošanu, zīmols Dacia piedāvā vienkāršu un ekonomisku LPG auto klāstu ar samazinātu degvielas patēriņu un ogļskābās gāzes emisiju. Šis risinājums atbilst zīmola Dacia uzticamības un pieejamības garam, kā arī dod ieguldījumu Groupe Renault centienos līdz 2022. gadam samazināt oglekļa dioksīda emisiju par 25% salīdzinājumā ar 2010. gadu,” skaidro Dacia tirgvedības direktors Mihajs Bordjanu.