Revolucionāra biznesa modeļa piedzimšana
1966. gadā Rumānijā dibinātais zīmols Dacia vienmēr ir bijis saistīts ar Renault. Tā pirmais modelis, kas bija pieejams tikai vietējā tirgū, bija Renault 8, kuru tirgū piedāvāja ar nosaukumu Dacia 1100. Automašīna tika montēta no Francijā ražotām detaļām.
1999. gadā Renault grupa iegādājās Rumānijas zīmolu ar skaidru vīziju – izmantot Dacia pieredzi un atrašanās vietu, lai iekļūtu Austrumeiropas tirgū ar lētāko sedanu, kurš tajā laikā piedzīvoja transformāciju.
Renault grupa nolēma sasniegt šo mērķi, laužot visus tā laika noteikumus. Automobiļu nozarē pirmo reizi jauna modeļa izstrādē tika izmantota inovatīva pieeja design to cost jeb projektēšana pēc noteiktajām izmaksām. Šī pieeja apgāza tradicionālo dizaina loģiku, jo izmaksu optimizācija kļuva par galveno vadlīniju visos automašīnas projektēšanas posmos, protams, neupurējot uzticamību vai drošību.
No sākuma līdz beigām, nosakot tehnisko specifikāciju, tika ņemta vērā galīgā pārdošanas cena. Saskaņā ar šo stratēģiju svarīgs faktors ir pārbaudītu un amortizētu Renault grupas detaļu un tehnoloģiju izmantošana. Visā procesa laikā, sākot ar stilistiskajām skicēm un projektēšanu līdz ražošanai, Dacia projektētāju komandas darbojas kā jaunuzņēmumi un brīvi izvēlējās izdevīgākos risinājumus, lai samazinātu izmaksas.
2004. gadā prezentētais Logan izpildīja zīmola solījumus, proti, nodrošināja rekordlielu virsbūves izmēru attiecībā pret vietu salonā, tam bija nepieciešamais aprīkojums un, galvenais, nepārspējama cena.
Jaunās automašīnas cena bija salīdzināma ar citu zīmolu lietotu modeļu cenu.
Logan veiksme bija tik iespaidīga, ka 2005. gadā tā pārdošana apjomi tika paplašināti visā Eiropā. Dacia kļuva par jauna patēriņa stila simbolu automašīnu tirgū.
Ikoniskais Dacia modelis Logan joprojām tiek pārdots. Kopš 2004. gada pārdoti 1,8 milj. šī modeļa vienību.
Uzvarošais trijnieks
Dacia, kuras pozīciju nostiprināja Logan veiksme, 2008. gadā paplašināja savu automašīnu klāstu ar modeli Sandero, bet nākamajā gadā atklāja tā apvidus versiju Sandero Stepway. Kompaktais hečbeks ar nelielo virsbūvi, bet ietilpīgo salonu izrādījās ārkārtīgi universāls automobilis.
2010. gadā notika vēl viena revolūcija – pārdošanā parādījās Dacia Duster.
Jaunais modelis, kas joprojām ir zīmola pārdotākais auto, ļāva vieglāk piekļūt SUV segmentam, kurā tajā laikā bija pieejami tikai augstākās klases modeļi.
Abi jaunie modeļi atbilda Dacia zīmola vērtībām. Tādas īpašības kā rekordliels salons, vienkārša un noturīga konstrukcija, kā arī nepārspējama cena ir veicinājuši to panākumus tirgū.
2018. gadā Sandero (un Sandero Stepway) bija pārdotākā automašīna individuālo klientu tirgū. Kopš debitēšanas tirgū tika pārdoti 2,1 milj. šī modeļa vienību. Kopš 2010. gada tika pārdoti 1,6 milj. šī Duster vienību.
Šajā laikā Dacia revolūcija vienmēr reaģēja uz būtiskākajām klientu vajadzībām. Zīmols piedāvāja vienkāršas, uzticamas un izturīgas automašīnas bez nevajadzīgiem piederumiem. 2007. gadā Dacia paplašināja klāstu ar universālo auto Logan MCV, bet 2012. gadā – ar ģimenes auto Lodgy un kombi furgonu Dokker pasažieru un kravas versijā.
Sajūsma, kādu izraisīja Dacia modeļi, ir radījusi lielu fanu kopienu. Pēc pārdošanas apjoma individuālajiem klientiem Dacia šobrīd ieņem 8. vietu Eiropas tirgū.
Par godu 15 gadu jubilejai, Dacia atklāj jubilejas ierobežoto sēriju Celebration jaunā Bleu Iron virsbūves krāsā. Jaunā sērija būs pieejama visiem modeļiem un visās pārdošanas valstīs.
Mēs piedāvājam to, kas būs svarīgs rīt
Dacia ir vienīgais ražotājs, kurš, reaģējot uz vides izaicinājumiem, piedāvā divu degvielu motorus (benzīnu/sašķidrinātu naftas gāzi) visā savu vieglo automašīnu klāstā.
Tuvākā gaidāmā Dacia revolūcija būs saistīta ar nedārgiem elektromobiļem, kuru izveidē tiek izmantota Renault grupas 10 gadu pieredze. 2020. gada martā atklātais izstāžu elektromobilis Electric Spring ir zīmola pirmais 100% elektriskais modelis. Turklāt tas būs arī pirmais Dacia pilsētas auto! Tam būs 5 durvju virsbūve, 4 pilna izmēra sēdekļi un spēs nobraukt gandrīz 200 km.
Dacia Spring ir pierādījums tam, ka Dacia var piedāvāt ikvienam pieejamus ekoloģiskus transportlīdzekļus, vienlaikus ievērojot zīmola vērtības.
Pēdējo 15 gadu laikā zīmols Dacia ir ievērojami mainījis autoindustriju, bet šī revolūcija nebūt nav beigusies!