• Cupra Born elektroauto – testējam ārzemēs

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    24. janvāris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    5/5Pēcvārds

    Pēcvārds

    Runājot ar auto žurnālistiem un ekspertiem no Skandināvijas un Baltijas, izvērtās diskusija, vai uzkrītošās virsbūves, interjera un modifikāciju līdzības ar ID.3 sportiskajam Cupra zīmola imidžam nāks par labu. Vai tieši pretēji.

    Cupra pircējiem automašīna visbiežāk nav tikai pārvietošanās līdzeklis un jau kopš pirmajām pastāvēšanas dienām Cupra uzsvēris, ka šis nav tikai “pārbrendots” Seat, bet pavisam citas garšas auto ar uzsvaru uz emocijām. Lai arī mēs zinām, ka tiks izmantotas VW tehnoloģijas, Cupra modeļi allaž sniedz pavisam citu sajūtu. Pēc lieliskā un unikālā Formentor uznāciena daži gaidīja, ka Cupra pirmais elektroauto būs tikpat unikāls visās tā izpausmēs.

    Sākotnēji tas piedzima kā Seat el Born koncepts un daudzējādā ziņā šobrīd atbilst tam, kāda ir Seat filozofija – padarīt esošās VW modifikācijas vizuāli agresīvākas, nedaudz asākas un aizraujošākas uz ceļa. Tad nāk Cupra un turpina šo darbu vēl augstākā līmenī ar uzsvaru uz dinamiku. Līdz ar elektroauto ierašanos, līdzšinējā kārtība vairs neeksistē, liekot aizdomāties par Seat zīmola lomu nākotnes lielajā elektroauto bildē. Kamēr VW klāstā šobrīd ir vismaz pieci elektroauto, Seat iztiek ar kompakto Mii, ko šobrīd iegādāties nemaz nav iespējams.

    Viens no iespējamajiem izskaidrojumiem ir jauna modeļa radīšanas finansiālais aspekts. Pārveidot, vai drīzāk uzlabot, esošo ID.3 ir lētāk nekā radīt jaunu. Turklāt, ja Born būtu piedzimis ar Seat logotipu, vadoties pēc līdzšinējās hierarhijas, tam vajadzētu maksāt nedaudz mazāk nekā ID.3. Lai arī sākotnēji šķita, ka nav iespējams samazināt patreizējā ID.3 cenu, Born Latvijā ir pieejams par kripatiņu lētāk. Īpašāka apdares kvalitāte, sportiskāka noskaņa un labu slavu ieguvušais Cupra zīmols par saprātīgu summu.

    Latvijā Born sākumcena ir 36 600 eiro, kamēr ID.3 maksā no 36 865 eiro. Jo ātrāk modeļu gammā būs bezizmešu auto, jo labāk visām iesaistītajām pusēm. Īpaši izmešu regulatoriem.

    Jāatceras, ka ne visiem ir svarīgi, lai Cupra brauktu kā F1. Zīmola unikalitāte un pievilcīgais dizains ir pietiekams arguments, lai pircēji stātos rindā, īpaši attiecinot to uz gados jauniem cilvēkiem.

    Piemēram, 20 – 30% no pārdotajiem Formentor ir ar 1,5 TSI dzinēju, lai arī ārēji šī ikdienišķā versija izskatās gandrīz kā uz mata ar 310 ZS uguns spļāvēju. Kāpēc lai ar Born būtu citādi?

    Neraugoties uz Born novietojumu VW grupā, jaunais modelis ir pievilcīgs elektroauto. Ir redzams, ka arī nākotnē Cupra pamatīgi pievērsīsies elektrifikācijai. Ražotājs jau šobrīd prognozē, ka katrs piektais no pārdotajiem Cupra būs tieši Born. Vēl nesen Cupra paziņoja par saviem nākotnes plāniem, kas paredz brenda pilnīgu elektrifikāciju, kurai ir jānoslēdzas 2030. gadā. Tāpat zināms, ka 2024. gadā pasaule ieraudzīs jauno Tavascan. Ar nepacietību atliek gaidīt, kā šajā desmitgadē attīstīsies Cupra elektroauto klāsts!

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē