Dizains
Jau kopš jaunā zīmola dzimšanas, Cupra pūrs bijis ļoti bagātīgs un tas sniedz lielu priekšrocību attiecībā pret konkurentiem. Tā ir pieeja VAG grupas tehnoloģijām un iespēja jau esošus produktus padarīt vēl pievilcīgākus pircēju acīs. Tā ir sanācis arī pirmā pilnībā elektriskā modeļa gadījumā. Born pamatā ir Volkswagen izlolotais ID.3. Lai arī tehnoloģiskās gudrības slēpjas zem virsbūves, Born un ID.3 virsbūves aprišu līdzības ir nenoliedzamas.
Tā vaibsti ir niknāki un, drāmas veicināšanai, Born ieguvis garāku aizmugures spoileri, difuzoru, akcentētākus sānu sliekšņus un lielus vieglmetāla diskus, kuru izmērs sniedzas līdz pat 20 collām. Interesanti, ka moderniem auto C statnis kalpo kā mākslas galerija, kurā dizaineri var izpausties vēl nebijušos veidos. Piemēram, BMW X2 šeit novietots zīmola logotips, bet Born izmantojis īpašas 3D tekstūras, kas redzamas arī daudzviet interjerā.
Tie, kuri ielūkojušies Formentor virsbūves krāsu gammā, uzreiz saskatīs līdzību ar Born. Košu krāsu gammu pārstāv sarkanais tonis, bet pārējās izvēles ir kā klasiskajam Latvijas pelēcītim – balta, melna, tumši zila un pelēka. Kā mums atklāja Seat/Cupra dizaina studijā Barselonā, neuzkrītošie toņi izvēlēti, lai efektīvāk izceltu vara krāsas elementus.
Tāpat kā uz MEB platformas veidotais ID.3, arī Born tiek ražots Vācijas pilsētā Cvikavā. Zīmols lepojas, ka elektriskā modeļa ražošana notiek pilnībā CO2 neitrālā ciklā, kas panākts izmantojot strāvu no atjaunojamiem resursiem. Arī tā sēdekļi veidoti no ilgtspējīgiem materiāliem, piemēram, pārstrādātas plastmasas no Vidujūras. Ekoloģiskā pieeja nav radījusi lētuma iespaidu. Apdares kvalitāte dažviet ir labāka nekā ID.3, savukārt salona kopējais noformējums to padarījis īpašāku.
Galvenās salona iezīmes saglabātas līdzīgi kā ID.3 – aiz stūres novietota automātiskās transmisijas rotējošā svira un kompakts instrumentu paneļa displejs, paneļa augšdaļā novietots 12 collu augstas izšķirtspējas ekrāns, bet zem tā skārienvirsma, kas atbild par klimata kontroles uzstādījumiem.
Ja ID.3 pieļautās kļūdas apdares materiālu izvēlē jaunajam Born ir pietiekami veiksmīgi izlabotas, tad skārienjūtīgās pogas uz stūres vēl joprojām ir vadītājam nedraudzīgas, bet Apple Carplay/Android Auto nereti vien reaģēja tikai uz vairākkārtējiem centieniem atvērt vajadzīgo izvēlni. Multimediju nedienas parasti iespējams izlabot ar programmatūras atjauninājumiem, tāpēc tam vienkārši nepieciešams laiks.
Cupra fani noteikti novērtēs ērtos kausveida sēdekļus, kas iekļauti jau bāzes versijā un piešķir sportiskāku garu.
Tāpat pievilcīga ir arī jaunā dizaina stūre ar braukšanas režīmu izvēles pogām. No jaunākajām tehnoloģijām jāatzīmē Head-up displejs ar paplašināto realitāti.
Stūrainās formas virsbūve ir ļoti pateicīga pasažieriem. Aizmugurējiem pasažieriem vietas netrūks nevienā virzienā un šeit sēdpozīcija ir nedaudz augstāka kā ierasts, savukārt priekšā sēdošajiem vairāk telpas sniegs ātrumkloķa neesamība starp sēdekļiem. Interesanti, ka Born pieejams gan četru, gan piecu sēdvietu versijā. Bagāžnieka ietilpība – 385 litri.
Kas attiecas uz skaņas izolāciju, riepu un ceļa trokšņi nav dzirdami arī virs 100 km/h. Lai pilnībā novērtētu izolācijas kvalitāti, sagaidīsim, kad Born parādīsies Latvijā, kur uz seguma netrūkst dažādu gružu un netīrumu.
Raksta turpinājums: