Kompānijā norādīja, ka CityBee pēdējā laikā arvien biežāk saskaras ar bezatbildīgiem lietotnes lietotājiem, dodot iespēju vadīt koplietošanas transportlīdzekli nepilngadīgajiem vai cilvēkiem bez autovadītāja apliecības. CityBee lietotni var izmantot tikai ar derīgu autovadītāja apliecību, kas tiek pārbaudīta.
«Koplietošanas automašīnu drīkst vadīt tikai tās personas, kas ir autorizēts lietotājs – tātad ar derīgām autovadītāja tiesībām. Diemžēl mēs arvien biežāk saskaramies ar gadījumiem, kad mūsu automašīnas tiek atdotas lietošanā nepilngadīgajiem un cilvēkiem bez tiesībām, kas ir rupjš pārkāpums. Uzskatām, ka šāda tendence nav pieļaujama un tāpēc, ja esošie sodi neattur lietotājus no mērķtiecīgi veiktiem pārkāpumiem, plānojam pārskatīt mūsu sodu politiku un veidot to vēl bargāku,» norāda CityBee Latvija vadītāja Egija Gailuma.
Uzņēmumā piebilda, ka sēšanās pie koplietošanas automašīnas stūres bez tiesībām rada draudus citu satiksmes dalībnieku drošībai un ir administratīvi un krimināli sodāma rīcība.
Kompānija vēršas pret lietotnes lietotājiem, kuri uztic identitāti citai personai – šīm personām draud sods līdz 2000 eiro.
Tāpat uzņēmumā uzsvēra, ka daļā gadījumu šādi pārkāpumi beidzas ar ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu, tāpēc uzņēmums apsver iespēju pārskatīt sodus, tos paaugstinot.
Tostarp kompānijā minēja, ka sestdien, 5.septembrī, nepilngadīga persona izraisīja negadījumu Rīgā ar CityBee koplietošanas automašīnu. Par šo negadījumu draud kriminālatbildība vadītājam, bet no CityBee puses klientam jeb personai, kas bija atļāvusi vadīt transportlīdzekli, būs jāatmaksā visi radītie zaudējumi uzņēmumam par negadījumā gūtajiem bojājumiem, kā arī papildu jāmaksā līgumsods līdz 2000 eiro un kā lietotājs sistēmā tas tiks bloķēts uz mūžu.
"Diemžēl vecāku muļķībai nav robežas – bieži vien nepilngadīgo sēšanās pie stūres notiek ar viņu atļauju un pat mudināti, neapzinoties kādiem finanšu riskiem viņi pakļauj sevi un bērnus.
Otra bezatbildīgo grupa ir draugi, kas uzskata – nekas traks jau nenotiksies. Rezultātā viņiem būs dārgi jāmaksā par savu rīcību.
Šādos gadījumos CityBee ir bargs – par šādiem pārkāpumiem nav pretimnākšanas, jo apkārtējo drošība ir uzņēmumam prioritāte," pauda Gailuma.
Viņa piebilda, ka starp līdzīgiem pārkāpumiem var minēt arī koplietošanas automašīnu izmantošanu dragrace sacensībās, kā arī braukšanu mācību nolūkos ar baltajām tiesībām. Arī šādos gadījumos tiek piemēroti stingri sodi.
CityBee autoparku Latvijā veido 350 transportlīdzekļu. Vasaras sākumā jau esošo automašīnu klāstu – Fiat 500, Toyota Corolla, Peugeot 308 un Fiat Ducato – papildināja kabrioleti Mini Cooper un Fiat 500.