«Neskatoties uz izaicinājumiem, ar kuriem saskārāmies 2019. gadā, mēs kārtējo reizi spējām pārspēt paši sevi un sasniegt visu laiku labākos rezultātus gan jaunu automobiļu tirdzniecībā, gan pēcpārdošanā, gan finanšu rādītājos.
Tas nebūtu iespējams bez mūsu mērķtiecīgās komandas, spēcīgā dīleru tīkla un, protams, inovatīvā un konkurētspējīgā modeļu klāsta. 2020. gadā mēs koncentrēsimies uz mūsu biznesa potenciāla tālāku attīstību, produktu portfeļa elektrifikāciju, kā arī klientu pieredzes digitalizāciju. Papildus tam mūsu nākamā gada mērķis ir kļūt par labāko darba devēju auto nozarē Baltijas valstīs,» norāda Moller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.
Citi lasa
Veiksmīgi piegādājot vairāk nekā 8 200 automobiļu klientiem reģionā un sasniedzot 7% izaugsmi salīdzinājumā ar 2018. gadu, Volkswagen zīmolam 2019. bija visu laiku labākais gads Baltijas valstīs. Pērn Volkswagen piegādāja vairāk nekā 2 400 automašīnas Latvijā un bija otrs populārākais automobiļu zīmols.
Šos panākumus Baltijā veicināja zīmola vieglo apvidus automobiļu (SUV) piedāvājums, kas palīdzēja palielināt tirdzniecības apjomu šajā segmentā par ievērojamiem 62% salīdzinājumā ar 2018. gadu.
Vadošie 2019. gada SUV modeļi bija Tiguan, T-Roc un Touareg.
Pagājušajā gada laikā Volkswagen vairāk nekā dubultoja T-Roc un Touareg pārdošanas apjomus Baltijas valstīs.
Papildus tam Tiguan pirmo reizi kļuva par pārdotāko Volkswagen modeli Baltijā un par otru pieprasītāko A segmenta SUV ar piegādātiem 2 132 automobiļiem (izaugsme par 20%). Turklāt zīmols uzrādījis izcilus rezultātus A0 SUV segmentā, kurā vēl pirms dažiem gadiem nebija pārstāvēts. Volkswagen T-Roc ar 1 103 pārdotiem automobiļiem Baltijas valstīs bija trešais populārākais modelis A0 SUV kategorijā, bet T-Cross ar 585 pārdotām vienībām ieņēma ceturto vietu.
2020. gadā Volkswagen fokusēsies uz e-mobilitātes segmenta paplašināšanu. Ar trīs jauniem, pilnībā elektriskiem modeļiem Volkswagen plāno sākt savu ceļojumu pretī tam, lai kļūtu par reģionā vadošo elektroauto tirgotāju. Volkswagen prognozē, ka 2021. gadā līdz 40% no Baltijā pārdotajiem automobiļiem būs elektroauto. 2020. gadā zīmols piedāvās daudzpusīgu produktu līnijas atjauninājumu.
Populārākie raksti
Jaunais e-up, ar kuru vienas uzlādes reizē iespējams nobraukt 230 kilometrus, ir pieejams no 20 555 eiro, ieskaitot PVN. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots Golf 8, kuram vasaras vidū sekos ilgi gaidītais elektriskais ID.3.
Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais Arteon, tostarp jaunā Shooting Brake versija, kurai sekos pieprasītākā Volkswagen apvidus automobiļa – Tiguan – uzlabotā versija. Volkswagen gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa ID. SUVe un Golf 8 Variant tirdzniecības uzsākšanu.
Audi zīmolam pagājušais gads Latvijā un Lietuvā bija otrs veiksmīgākais kopš 2007. gada, kopumā klientiem piegādājot vairāk nekā 900 automobiļu.
2019. gadā Audi ar vairāk nekā 400 pārdotām automašīnām Latvijā uzrādīja ievērojamu izaugsmi (+25%) salīdzinājumā ar 2018. gadu, un tas bija otrs pieprasītākais zīmols premium segmentā ar 18,9% tirgus daļu.
Vadošie Audi modeļi, kas veidoja 50% no kopējā zīmola jaunu automobiļu tirdzniecības apjoma Latvijā, bija Audi Q7 ar 79 pārdotām vienībām, Q5 ar 67 un A6 ar 55. Viens no svarīgākajiem notikumiem pagājušajā gadā bija pirmā pilnīgi elektriskā modeļa Audi e-tron tirdzniecības uzsākšana aprīlī, un kopš tā laika klientiem Latvijā un Lietuvā kopā piegādāti 27 Audi e-tron.
2020. gads Audi zīmolam būs aktīvs, jo pasaules pirmizrādes piedzīvos gandrīz 20 jauni modeļi un to modifikācijas.
Audi turpinās arī uzsākto elektrifikāciju, tirgū piedāvājot zīmola otro pilnībā elektrisko modeli Audi e-tron Sportback. Klientiem Latvijā un Lietuvā tas būs pieejams pavasarī. Vēl šī gada pirmajā pusgadā Audi iepazīstinās arī ar pilnībā jauno Audi A3 Sportback un Audi A5 Sportback atjauninājumu, savukārt rudenī tirgū nonāks divi atjaunināti apvidus automobiļi – Q2 and Q5.
Pagājušajā gadā Volkswagen uzrādīja rekordaugstus rādītājus Baltijā arī komerctransporta (LCV) segmentā, sasniedzot 9% izaugsmi ar vairāk nekā 2 700 piegādātiem automobiļiem un ieņemot vadošā līdera pozīcijas segmentā.
Salīdzinājumam, komerctransporta segments Eiropā pieauga vien par 0,5%. Ar gada laikā Latvijā piegādātām 859 automašīnām Volkswagen komerctransports sasniedza 6,8% izaugsmi un nodrošināja iespaidīgu 20,4% tirgus daļu. Pagājušā gada pieprasītākie modeļi Latvijā bija Caddy, veidojot 33% no kopējā tirdzniecības apjoma, Crafter (28%) un T modeļi (24%) – Transporter, Caravelle un Multivan.
Volkswagen komerctransports 2020. gadu sāk ar jaunu fokusa virzienu – cilvēku pārvadāšana. Šī gada sākumā tirgū nonāca modernizētais Multivan 6.1 ar jaunām, inovatīvām asistentu sistēmām. Februāra beigās pasaules debiju piedzīvos Caddy 5, bet līdz 2020. gada beigām tas būs pieejams arī Baltijā. Abi modeļi demonstrēs jauno zīmola virzienu, uzsvaru liekot uz cilvēku mobilitāti.