Audi automašīnu Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen pasažieru un komerctransporta importētājs Baltijas valstīs 2020. gadā investējis digitalizācijā un optimizācijā, lai padarītu biznesu efektīvāku, kā arī pieejamāku laikā, kad klātienes tikšanās ir ierobežotas.
Uzņēmuma galvenais fokuss visu šo gadu ir bijis vērsts uz adaptēšanos jaunajiem apstākļiem, tādēļ tika nodrošināti bezkontakta testa braucieni un automašīnu piegādes, izveidoti Volkswagen un Audi e-veikali, kā arī tiešsaistes 360° autosaloni, kur klienti var izvēlēties un iegādāties zīmolu jaunākos modeļus, neizejot no savas mājas.
Tāpat arī uzņēmuma veiktās aktivitātes, kas paredzētas pārdošanas procesa optimizācijai, nodrošinot vieglāku, ērtāku un drošu automašīnu iegādi, ievērojami uzlaboja pārdošanas rezultātus.
“Mēs redzam, ka šis gads ir izgaismojis trīs nozīmīgas tendences, kuras būs neatņemamas mūsu ikdienas dzīvē – digitalizācija un optimizācija, arvien lielāka interese par elektromobilitāti un mobilitātes uzvedības maiņa. Mūsu mērķis ir turpināt 2020. gadā uzsākto fokusu, vienlaikus esot gatavībā jebkurā brīdī pielāgoties jaunajiem apstākļiem,” uzsver Audi un Volkswagen automašīnu importētāja Moller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.
2020. gadā Volkswagen ir kļuvis par populārāko elektroautomašīnu zīmolu Baltijā. Volkswagen elektroautomašīnu pārdošanas apjomi šogad pieauga par + 1155%, salīdzinājumā ar 2019. gadu. Līdzīgi kā pirms krīzes – arī pandēmijas laikā bija novērojama interese par apvidus auto, taču jo īpaši liels pieprasījums ir bijis par elektroautomašīnām, īpaši par jauno Volkswagen ID.3 modeli.
2020. gadā lielākais pieprasījums pēc Volkswagen pasažieru automašīnām ir bijis A segmentā un populārākā automašīna bija Tiguan – gan iepriekšējais, gan atjaunotais modelis. Volkswagen globālā pieeja, lai cīnītos ar pastāvošo situāciju, 2020. gadā bija zīmola efektivitātes stiprināšana un izmaksu samazināšana. Šogad zīmols ievērojami atjaunoja iekšdedzes dzinēja modeļu klāstu, tirgū prezentējot Golf 8 saimi, atjaunoto Tiguan, Arteon un Touareg modeļu saimi. Papildus tam tika attīstīts elektroautomašīnu portfelis, iepazīstinot ar jaunu e-up un aizsākot jaunu ēru šajā segmentā ar pirmajiem modeļiem, kas radīti uz pilnīgi jaunas modulārās elektromobiļu platformas (MEB) – ID.3 un ID.4.
Volkswagen prognozes liecina, ka automašīnu tirgus pasaulē atkopsies lēnām un 2019. gada līmenis nebūs sasniegts pat līdz 2022. gada beigām. Neskatoties uz to, 2021. gadā Volkswagen ar pārliecību turpinās elektromobilitātes attīstību, nostiprinot ID.3 automašīnu sortimentu un uzsākot ID.4 automašīnu tirdzniecību. Papildus tam no 2021. gada gandrīz visi Volkswagen modeļi – Touareg, Arteon, Tiguan un Golf būs pieejami arī ar eHybrid plug-in hibrīda tehnoloģiju.
Audi Latvijā un Lietuvā 2020. gadā krīzes sākumā pavasarī pieredzēja ievērojamu pieprasījuma kritumu, savukārt vasarā, kad tirgus atguvās, sasniedza visu laiku augstāko pasūtījumu apjomu augustā un rekorddaudz piegāžu klientiem novembrī (+45% pret 2019. gadu). Šogad Audi stiprināja pozīcijas sportiskāko zīmola modeļu klāstā, iepazīstinot ar jaunajiem Audi RS 6 un RS Q8. Kopumā Latvijā un Lietuvā ir pārdoti 29 RS modeļi, kas ir rekordliels skaits vienā gadā.
Taču pārdotāko modeļu vidū arī 2020. gadā ir Audi Q5, Q7 un biznesa klases līderis Audi A6. Stabils pieprasījums ir arī pēc Audi elektroauto, šogad veidojot aptuveni 3,5% no kopējā Audi pārdošanas apjoma. Taču 2021. gadā tiek prognozēts apjomu palielināt līdz pat 10%. To palīdzēs paveikt jau tirgū pieejamie Audi e-tron un e-tron Sportback, kā arī 2021. gada vasarā gaidāmais Audi e-tron GT un Audi Q4 e-tron, kā arī Q4 Sportback e-tron nākamā gada rudenī. Gandrīz visiem Audi iekšdedzes dzinēju modeļiem būs pieejamas plug-in hibrīda versijas.
Volkswagen komerctransports 2020. gadā ir uzrādījis ievērojamus pārdošanas rezultātus tieši elektroauto segmentā – pārdoti 27 eCrafter modeļi. Tāpat arī Volkswagen zīmolam šis gads īpaši iezīmēsies ar to, ka Crafter pārdošanas apjomi pirmo reizi apsteidz visus pārējos Volkswagen komerctransporta modeļus (līdz šim dominēja “A”- Caddy un “B” – Tranporter segmenti). Salīdzinot ar to pašu periodu 2019. gadā, vismazāk skartais ir CD jeb Volkswagen Crafter segments. Komerctransporta segments 2020. gadā kritās par 15%, bet kopējā nepieciešamība tirgū attīstīt kravu un pārtikas piegādi, sniedza iespēju šajā vieglā komerctransporta segmentā saglabāt augstu pieprasījumu.
2021. gadā Latvijā ieradīsies jaunais Caddy 5, kurš jau ir uzrādījis labus rezultātus citviet Eiropā un iepriekšpārdošanā, kā arī tiks attīstīta Crafter un T 6.1 stratēģija, piedāvājot papildu modeļus. Nākamajā gadā Volkswagen komerctransports tirgū prezentēs T7, kā arī elektrisko ID. Buzz.