Audi prezentējis šī gada gaidītāko zīmola modeli.
Ar e-tron GT modeli zīmols demonstrē savus plānus veidot aizraujošu nākotnes mobilitāti. Abi Gran Turismo modeļi – e-tron GT quattro un RS e-tron GT– ar pilnībā elektrisku piedziņu ir jaudīgi, ātri un dinamiski, turklāt tie nerada videi kaitīgus izmešus. Šīs īpašības papildina spēcīgs raksturs, kas no jauna atspoguļo Gran Turismo ideju.
“Šī ir vēsturiska diena zīmolam. Progresa dienā mēs prezentējam ne vien jaunu modeli, bet arī Audi nākotnes nostāju. Esmu patiesi gandarīts apgalvot, ka e-tron GT jau vasaras sākumā būs pieejams Latvijā un sniegs mūsu klientiem vēl nebijušu braukšanas pieredzi,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.
Audi e-tron GT virsbūves līnijas ir aerodinamiskas, bet pretestības koeficients ir 0,24. Arī interjers atbilst klasiskam Gran Turismo dizainam – autovadītāja un priekšā sēdošā pasažiera sēdekļi uzstādīti sportiski zemā pozīcijā un tos atdala plata centrālā konsole, savukārt aizmugurējie sēdekļi nodrošina pietiekami daudz vietas arī pieaugušajiem.
Gran Turismo konceptuāli ir sportisks, garām distancēm piemērots automobilis ar pirmšķirīgu dinamisku vadāmību. Arī Audi e-tron GT piemīt šīs īpašības. Atkarībā no modeļa elektriskie motori rada 476 ZS vai 598 ZS jaudu, nodrošinot dinamiska spurta iespējas. e-tron GT ir iespaidīga nobraukšanas distance ar vienu uzlādi – līdz pat aptuveni 488 kilometriem (WLTP ciklā), ko nodrošina akumulators ar 86 kWh ietilpību. Tā 800 voltu tehnoloģija nodrošina ātru līdzstrāvas uzlādi ar neto jaudu līdz 270 kW.
Arī balstiekārta ir balstīta uz dinamikas un komforta līdzsvaru, pateicoties tādām tehnoloģijām kā Audi Drive Select, visu riteņu stūrēšanai, kontrolējamiem amortizatoriem, trīs tvertņu pneimatiskajai balstiekārtai, elektriskajai visu riteņu piedziņai un aizmugurējās ass diferenciāļa bloķētājam. Riteņu disku izmērs var sasniegt 21 collu, bet bremžu diskiem, kas papildu komplektācijā pieejami ar oglekļa šķiedras keramiku, izmērs ir līdz 420 milimetriem.
Tāpat kā visi Audi modeļi, arī e-tron GT ir pilnībā savienots. Informācijas un izklaides sistēma, Audi Connect nodrošinātie tiešsaistes pakalpojumi un autovadītāja asistentu sistēmas ir mūsdienu prasībām atbilstošas. Ņemot vērā, ka dinamiskam mākslas darbam ir arī labi jāskan, Audi radījis e-tron GT unikālu skaņu. Tas skan jaudīgi un progresīvi.
Skaitļi:
- Elektriskā visu riteņu piedziņa ar vienu pastāvīgās ierosmes sinhrono agregātu (PSM) priekšējā un aizmugurējā asī. Divu pārnesumu ātrumkārba aizmugurējā asī.
- Audi e-tron GT quattro jauda ir 476 ZS un 630 Nm griezes moments, bet RS e-tron GT jauda ir 598 ZS un 830 Nm griezes moments. ”Launch Control” uz maksimums 2,5 sekundēm nodrošina jaudu 530 ZS e-tron GT un 646 ZS RS modelim.
- 0–100 km/h 4,1 vai 3,3 sekundēs (RS modelim). Maksimālais ātrums 245/250 km/h.
- Inteliģenta braukšanas ar izslēgtu motoru kontrole un enerģijas atgūšana bremzējot līdz 265 kW.
- Litija jona akumlators ar neto enerģijas ietilpību līdz 86 kWh (93 kWh bruto) un 800 voltu sprieguma līmeni. 396 elementi 33 moduļos.
- Maiņstrāvas lādēšana ar 11 kW jaudu standarta komplektācijā un ar 22 kW jaudu būs pieejama neilgi pēc automobiļu laišanas tirgū. Līdzstrāvas maiņa ar jaudu līdz 270 kW standarta komplektācijā.
- Nobraukšanas distance ar vienu uzlādi līdz 488 kilometriem WLTP ciklā (tā tiek prognozēts Audi e-tron GT quattro modelim). Ļoti īsi uzlādes laiki – tikai piecas minūtes aptuveni 100 km nobraukšanas distancei.
- Izsmalcināta termiskā pārvalde ar četriem dzesēšanas cikliem, efektīvs siltumsūknis standarta komplektācijā, kas nodrošina ātru līdzstrāvas lādēšanu, esot ceļā.
- e-tron Charging Service ar aptuveni 200 000 uzlādes punktu Eiropā; pievilcīgas cenas.