1. BMW 1. sērija
Cena: 5700 eiro
Augstākā atzīme Auto Bild izturības testā, pirmajos 100 000 km neviena defekta. 1. sērijas BMW tā ir kā iesvētīšana bruņinieku kārtā. Mazajam bavārietim veicas labi arī TÜV ziņojumā, četru un piecu gadu auto kategorijā tas ieņēma trešo vietu. 1. sērijas BMW atšķirībā no lielākajiem brāļiem nepazīst problēmas ar labiliem tiltu šarnīriem, vienīgais, par ko dažreiz sūdzas apskašu eksperti, ir vienpusēja rokas bremzes darbība. Par ko sūdzamies mēs?
Lai spēlētu vienā līgā ar pārējo Golf klasi, aizmugurē ir krietni par maz vietas. Toties šis auto atalgo ar patiesu braukt prieku, aizmugurējā piedziņa ir ļoti uzmundrinoša. Un tas jau ar 118i dzinēju ar 129 ZS.
Vērtējums: 5 / 5 zvaigznes
2. Volkswagen Golf Plus – tīrs rezultāts
Cena: 4700 eiro
Golf Plus liek straujāk pukstēt tehnisko apkopju veicēju sirdīm, jo plūca slavas laurus 2010. gada Auto Bild TÜV ziņojumā. Starp mums runājot, šī mašīna tiek kopta tikpat labi kā pensionāra zobu protēzes, tai visai reti nākas piedalīties ātrumsacīkstēs uz šosejas. Ja nu tomēr ir tāda nepieciešamība? Tad Golf Plus turas braši. Kā mūsu fotografētais no autoparka Hamburgā.
1,9 litru TDI motors ar 105 zirgspēkiem. Neraugoties uz vecumu, tas brauc kā jauns. Arī tehniskās apskates rezultāti liek gavilēt. Nodiluši aizmugurējā tilta šķērsstieņi, stūres brīvkustība? Nekā tamlīdzīga! Bremzes, stāvbremzes, vadi un caurulītes? Tieši tāpat. Golf Plus nekaiš nekas.
Ja nu tomēr kaut kas saplīst, tad pie vainas ir papildaprīkojums. Tas nav nekāds joks: visvairāk traucējumu izraisa tieši elektroniskais aprīkojums, arī visādi citādi ieteicamā klimatkontrole – tā tikusi jau vairākas reizes pārprogrammēta.
Ja jūsu Golf aprīkots ar 2,0 TDI dzinēju, uzmanieties! Ir ziņots par atsevišķiem cilindru galvu plīsumu gadījumiem, jutīgi ir arī sūkņsprauslas elementi.
Tādēļ mēs iesakām mazāko dīzeļdzinēju, kas no rūpnīcas tikai par papildus maksu tika apgādāts ar DPF filtru.
Vērtējums: 4,5 / 5 zvaigznes
3. Toyota RAV4
Cena: 2300 eiro
Automašīnu atsaukumi, nepareizi veikti remonti... Biji brīdis, kad Toyota atrodās īstās krustugunīs. Neliels padoms: dariet tāpat kā agrāk RAV4 gadījumā. Tips XA (1994.–2000. g.) tikko ieguvis pirmo vietu desmit un vienpadsmit gadu veco auto konkurencē. Jo tam nav gandrīz nekādu defektu! Ieskatīsimies pārbaužu protokolos: atsevišķiem automobiļiem konstatētas bojātas bremžu caurulītes, tas arī viss. Nekādas rūsas, nekādu piekares defektu, retumis paaugstināts eļļas patēriņš. Sūdzību grāmatā daži runā par problēmām ar spararatu un sajūgu, taču lielākoties īpašnieki ir apmierināti.
Vērtējums: 4,5 / 5 zvaigznes
4. Ford Fusion
Cena: 2600 eiro
Virszemes bunkuri ir vienkārši neglīti. Pelēks dzelzsbetons, plakans jumts... Kas tādam kopīgs ar Ford Fusion? Arī mazais ķelnietis nespēs iepriecināt estētu, kam svarīgs dizains. Toties betonlējēju gan. Turklāt šī mašīna ir tikpat izturīga kā bunkurs. Sameklējam 2010. gada Auto Bild TÜV kvalitātes ziņojumu: otrā vieta divu un trīs gadu veco auto klasē, 16. vieta četru un piecgadīgo rindās, septītā starp sešus un septiņus gadus vecajiem auto. Aplausi! Fusion ir visu laiku vislabākā Fiesta versija ar augstu jumtu (tips MK6, 2001.–2008. g.).
Īpašas pazīmes: četras sēdvietas, 337 litru bagāžnieks, augsta sēdpozīcija. Kvalitāte ilgākā laika posmā ir ievērojama. Nevienas piezīmes par rūsu, par piekares defektiem vai bremzēm, pat izplūdes sistēma pēc septiņiem gadiem bieži vien ir tā pati pirmā. Mūsu fotografētajai mašīnai zem motora pārsega rūc 1,4 litru četrcilindru benzīna dzinējs ar 80 ZS. Rekomendējam: tas darbojas labi un kalpo mūžīgi.
Vērtējums: 4,5 / 5 zvaigznes
5. Opel Meriva
Cena: 2800 eiro
Opel Meriva ir tik ļoooti pielāgojama: aizmugurē vidējo sēdekli var iegremdēt, abi malējie sabīdās vidū vai aizslīd uz aizmuguri. Kas dara laimīgus Meriva braucējus? 2003. gada minivens ir ļoti izturīgs, sešu un septiņu gadu veco auto konkurencē ierindojās piektajā vietā. Ar gadiem par lielāku problēmu varētu izvērsties vien stūres brīvkustība, paaugstināts eļļas patēriņš un defekti bremžu caurulītēs, atsevišķos gadījumos no piedziņas vārpstas atdalās manšetes. Labi ieguldīta nauda par mašīnu, kas iepriecinās visu ģimeni.
Vērtējums: 4,5 / 5 zvaigznes
6. Honda Jazz
Cena: 2200 eiro
Septītā vieta pēc pieciem gadiem, ceturtā vieta pēc septiņiem gadiem. Jā, jā, pirmās paaudzes Honda Jazz (2002.–2008. g.) demonstrēja patiesi labus rezultātus. Un pilnīgi pamatoti – ar šī minivena kvalitāti viss ir kārtībā. Eksperti sūdzas vienīgi par bojātām bremžu caurulītēm.
Visās pārējās jomās viņiem ir vairāk iemeslu priecāties: nekādas rūsas, nekādas stūres brīvkustības, retu reizi paaugstināts eļļas patēriņš. Laba atzīme arī par piekares stāvokli. Mēs vēlamies vērst uzmanību tikai uz vienu (iespējamu) defektu: CVT variators ne vienmēr darbojas tā, kā vajadzētu. Tieši šis iemesls liedza Honda Jazz izturības testā iegūt visaugstāko vietu.
Vērtējums: 4 / 5 zvaigznes
7. Porsche Boxter
Cena: 6000 eiro
Ko šeit dara šis dzeltenais kabriolets? Porsche – tas vienmēr ir labi. Īpašnieks to rūpīgi kops un uzturēs teicamā kārtībā. Un neticami, ka jau par nieka 6000 eiro varam Vācijā iegādāties paši savu Boxter. Nu labi, kopts eksemplārs izmaksās dārgāk, taču tas ir sākums! Arī vismazāko 986 tipa Boxter (1996.–2004.), kas Auto Bild kvalitātes ziņojumā vienmēr ierindojas pirmajā pieciniekā.
Uzkrītoši defekti? Palielināts eļļas patēriņš, daļēji nolietotas pusasis un bremžu diski.
Ar Boxter modeli Porsche mainīja dzesēšanas sistēmu no gaisa uz ūdens dzesēšanu, kloķvārpstas blīve tam jāmaina regulāri. Lūdzu, izvēlieties tikai tādu Boxter, kam servisa grāmatiņā ir visas atzīmes par veiktajām apkopēm.
Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznes
8. Mercedes-Benz SLK
Cena: 3900 eiro
1996. gadā pie Mercedes debesīm uzausa saule: divvietīgs kabriolets ar nolokāmu jumtu un aizmugures piedziņu – kas tāds nebija pieredzēts. Kopš tās reizes SLK modelim saule katru gadu uzspīd pavisam spoži. Auto Bild kvalitātes ziņojumā starp desmit un vienpadsmitgadīgajiem šis automobilis ierindojās piektajā vietā. Skaidri zināms tas, ka nav dzirdēts par kādām problēmām ar nolokāmo tērauda jumtu. Ja zem motora pārsega darbojas divu litru kompresora motors, tā ir garantija, ka varēsiet braukt bez rūpēm. Uzmanību jāpievērš vien rūsai uz apmalēm (bagāžnieka vāks, motora pārsega iekšpuse) un bremžu vadu iespējamajiem defektiem.
Vērtējums: 4 / 5 zvaigznes
9. Mazda MX-5
Cena: 3500 eiro
Latvijā reti sastopams, taču labs pirkums. Aizmugures piedziņa, stingra un saturīga virsbūve, auduma jumts un ilgspēlējošs četrcilindru dzinējs – rodstera sirds, ko gan vēl tu kāro? Mazda MX-5 ir abonements labajām vietām Auto Bild, desmit un vienpadsmitgadīgo grupā tas ierindojās godpilnajā sestajā vietā. Bet NB tipam (1998.–2005. g.) raksturīgs neliels kosmētisks defekts: 7,3% šo automašīnu pēc desmit gadiem TÜV eksperti atrada rūsu uz nesošajām daļām, konstatēts arī paaugstināts eļļas patēriņš un tikai apmierinoša stāvbremzes darbība. Visādi citādi – solīds japāņu rodsters. Un pēc desmit gadiem dabūjams par pavisam mazu naudu.
Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznes
Rezumējums
Vai lietotas mašīnas ir kā kinderolas – nekad nevar zināt, kāds pārsteigums slēpjas iekšpusē? Nav taisnība! Šīs desmit automašīnas, par kurām tika runāts, visbiežāk izrādās īsts ieguvums. Nu, kaut vai Toyota RAV4 – vairāk nekā desmit gadu veca, bet vēl arvien uzticama. Vai Ford Fusion – ne pārāk daiļš, toties solīds. Un Honda Jazz? Lēti nopērkama, lēti uzturama, jo tai nav (gandrīz) nekādu trūkumu.
Pirms nolemjat izdarīt galīgo izvēli, ir vērts iedziļināties pieejamajā informācijā un profesionāļu vērtējumos. Tā jūs atradīsiet mašīnu, kura darīs jūs patiesi laimīgu