1. Mākslīgā intelekta uzvaras gājiens turpinās
Nav nekāds pārsteigums, ka viena no galvenajām šī gada tendencēm ir mākslīgā intelekta uzplaukums un vēl ievērojamāka tā integrācija ikdienā. Ja tehnoloģiskie risinājumi tiek pareizi izmantoti, iespējams panākt augstāku efektivitāti, precizitāti un ietaupīt resursus. Francijas digitālā mārketinga eksperts un konsultants Frederiks Kavaza iezīmē jaunu mākslīgā intelekta risinājumu, kas pavisam drīz būs sastopams teju jebkur – mākslīgā intelekta radīti meklēšanas aģenti un pircēji. «Tie uz visiem laikiem mainīs e-komerciju un digitālā mārketinga prakses. Labākais veids, kā to iedomāties – pavisam drīz mums būs sintētiski zīmoli un sintētiski klienti,» norāda Frederiks.
2. Personalizēts saturs
Informācijas pārbagātības un plašās pieejamības laikmetā labākais veids, kā sasniegt savu potenciālo un esošo klientu, ir personalizēts saturs. Pielāgots, uz patērētāja vajadzībām vērst saturs, kas katram klientam liek justies īpašam. Tā vairs nav tikai labā prakse, bet vajadzība, lai spētu sasniegt savu auditoriju. Precīzi dati un mākslīgais intelekts ļaus efektīvi realizēt perosnalizētas reklāmas kampaņas un pielāgot komunikāciju katram klientam.
3. Īsie video
Sociālie mediji un īsie video vēl aizvien dominēs. Īsa, kodolīga informācija, viegli uztverams saturs. Tiktok, Instagram Reels un Youtube īso video popularitāte turpina pieaugt – 89 % patērētāju grib redzēt vairāk video, turklāt 75 % patērētāju video saturu patērē mobilajās ierīcēs (avots).
Īso video eksperts Deivids Daks no Čehijas norāda, ka īso video mērķis ir ne tikai skatījumu iegūšana. Patiesā vērtība rodas brīdī, kad auditorija iesaistās komunikācijā, liekot tiem justies kā daļai no kaut kā lielāka. Lai arī mākslīgais intelekts un satura personalizācija palīdz sasniegt īsto auditoriju, piesaisti veido kopienas sajūta. Zīmoli, kas veido spēcīgas kopienas, izmantojot sociālos medijus, lietotāju veidotu saturu un interaktīvu pieredzi, veido labākas attiecības ar savu auditoriju.
4. Pieaug zīmola autentiskā vērtība
Vidē, kur tik daudz kas ir mākslīgs un šķietami neīsts, pieaug zīmola autentiskā vērtība. Patērētāji novērtē godīgu, īstu un cilvēcīgu komunikāciju. Viens no izaicinājumiem – atrast balansu starp autentisku un efektīvu komunikāciju. Lai veicinātu uzticamību un veidotu ilgtermiņa attiecības ar patērētāju, svarīgi koncentrēties uz caurspīdīgu, ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu darbību.
5. Virtuālā un papildinātā realitāte jaunām sajūtām un iespējām
Virtuālā (VR) un papildinātā (AR) realitāte ļauj pārsteigt patērētāju un pasniegt saturu jaunā līmenī. No interaktīvām produktu demonstrācijām līdz pat unikāliem klientu piesaistīšanas veidiem – šie ir jauni rīki, kas ļauj izpausties radošajam garam caur tehnoloģijas prizmu.
Vairāk par mārketinga un komunikācijas tendencēm un iespējām varēs uzzināt 22. maijā ikgadējā, lielākajā Baltijas mārketinga un komunikācijas pasākumā Marketing Shake 2025.