• 5 iemesli, kāpēc augstāks klīrenss ir labāks

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Ja jūs veiktu socioloģisko aptauju un krosoveru īpašniekiem jautātu, kāpēc viņi izvēlējušies tieši šādu automašīnu, biežākie argumenti droši vien būtu saistīti ar augstāku sēdpozīciju, tālāku ceļa pārskatāmību un patīkamāku braukšanu pa sliktu ceļu. Tas viss, pateicoties augstākam klīrensam jeb attālumam no zemes līdz virsbūves apakšai. Eksperti gan smīn, ka krosovera izskats var būt maldinošs.

    Ne vienmēr ir nepieciešams krosovers

    Ne vienmēr SUV āriene garantē, ka klīrenss būs patiešām augsts. Reizēm šādu iespaidu rada masīvāka virsbūve vai augstāk novietoti sēdekļi. Bet skaitļi specifikācijā atklāj, ka klīrenss ir tāds pats kā parastam hečbekam. Tāpēc eksperti aicina nepaļauties tikai uz sajūtām un pārbaudīt klīrensu arī tehniskajos datos.

    Piemēram, «Citroën ë-C4» elektroauto un iekšdedzes dzinēja «C4» versijas dizains vedina domāt, ka tie ir īsteni pilsētas krosoveru klases pārstāvji. Šādu iespaidu rada SUV-kupejas stila virsbūves slīpā jumta līnija, plastmasa aizsargi uz riteņu arkām un citi krosoveru elementi.

    Patiesībā tas ir hečbeks, kas vairākus eksterjera elementus aizguvis no aktuālajām dizaina tendencēm. Izpētot tehnisko specifikāciju, redzams, ka klīrenss ir visai liels – 15,6 cm, kas dažos gadījumos pārspēj pat nelielos pilsētas krosoverus. Salīdzinājumam – vienam no tuvākajiem konkurentiem pilsētas krosoveru segmentā «Toyota C-HR» klīrenss ir 15 cm, savukārt «Seat Leon» hečbekam – tikai 13 cm.

    «Ir vairāki iemesli, kāpēc katrs klīrensa centimetrs ir vērtīgs,» saka «Delfi Auto» redaktors Raimonds Zandovskis. Tiesa, lai mēs varētu braukt augstāk virs zemes, obligāti nav nepieciešams krosovers – nav vērts pārmaksāt tikai tāpēc, lai sekotu modei.

    «Iedomāsimies situāciju, kurā vīrs sievai meklē mašīnu ar paaugstinātu klīrensu. Viņa bieži brauc pie vecākiem ārpus pilsētas, kur galvenokārt ir grants ceļi. Pavasarī un rudenī šādi posmi mēdz būt grūti izbraucami, tāpēc labāk izvēlēties auto, kas veiksmīgi tiks pāri iebraukātajām risām. Šādā gadījumā ne vienmēr labākā izvēle būs krosovers, jo vecmāmiņai var būt grūti ierausties šādā auto,» situāciju modelē Raimonds.

    Viņš arī piebilst, ka tādi franču ražotāji kā «Citroën» vienmēr ir veltījuši lielu uzmanību atšķirīgam un pamanāmam dizainam – «C4» ir tam labākais piemērs.

    Ieguvumi ģimenēm

    Jebkurš fizioterapeits apstiprinās, ka, ceļot smagus priekšmetus un novietojot tos neērtā augstumā, visa slodze gulstas uz mugurkaulu, tāpēc pat visveselākais cilvēks var sākt sūdzēties par muguras sāpēm. Šī iemesla dēļ auto ar paaugstinātu klīrensu ir neaizstājams tiem, kam bieži nākas iekraut un izkraut no mašīnas dažādas lietas.

    «Piemēram, tas ir svarīgi vecākiem ar bērniem. Mazie katru dienu ir jāieliek bērnu krēsliņā, bet ratiņi jāievieto bagāžniekā. Jo augstāka mašīna, jo mazāk jālokās. Tātad tas ir ne tikai ērtāk, bet arī labāk jūsu mugurai,» par augstāka klīrensa priekšrocībām stāsta žurnāla «Klubs» auto eksperts Toms Timoško.

    Labāka caurgājība

    Otrs iemesls, kāpēc lielāks klīrenss ir piemērots pat pilsētniekiem, ir labāka pārgājība. «Protams, tas nekādā gadījumā nav tas pats, kas braukt pa dubļiem ar klasisku apvidus auto, kam virsbūve novietota uz rāmja, tomēr klīrensam var būt izšķiroša nozīme. Ar šādu auto visdrīzāk neizdosies tikt līdz nomaļai makšķerēšanas vietai un izbraukt sliktus meža ceļus, taču papildu klīrenss ļauj justies drošāk gan pilsētā, gan braucot pie dabas pa nomaļu meža ceļu. Jo augstāks klīrenss, jo mazāka iespēja saskrāpēt bamperu uz augstas apmales. Tāpat šaurā iekšpagalmā klīrenss kļūs būtisks, kad radīsies nepieciešamība ar kādu ratu uzbraukt uz ietves,» skaidro Toms.

    Vairāk komforta

    Runājot par auto ar augstāku klīrensu, Toms Timoško novērojis zināmu likumsakarību – šīm automašīnām nereti ir patīkamāka balstiekārta. Zināmā mērā klīrensa skaitļi ļauj noprast, cik sekmīgi auto absorbēs ceļa nelīdzenumus. Tiesa, eksperts norāda, ka tieši balstiekārtas radītais komforts daļu cilvēku attur no šādu modeļu iegādes.

    «Jo augstāks auto un jo mīkstāka balstiekārta, jo mazāk aizraujoša ir vadāmība,» saka Toms.

    «Citroën» pieliek lielas pūles, lai uzlabotu braukšanu: «C4» jaunā tipa balstiekārta ietver progresīvo hidraulisko amortizatoru sistēmu. Tāpēc pasažieri jūtas īpaši komfortabli, savukārt mašīnas gaita tiek strikti kontrolēta, ierobežojot virsbūves šūpošanos kaskādēs un ceļa nelīdzenumos.

    Vairāk drošības

    Augstākas sēdpozīcijas priekšrocības saskata pat satiksmes psihologi. Viņi uzsver, ka iespēja atrasties augstāk ir cieši saistīta ar labsajūtu. Izrādās, ka augstāka sēdpozīcija gan autovadītājam, gan pasažieriem sniedz drošības sajūtu, tā kā cilvēki labāk redz, kas notiek uz ceļa un apkārt. Jo vairāk autovadītājs redz, jo ātrāk viņš spēj reaģēt uz šķērsli, bedri vai citu pārsteigumu uz ceļa.

    Tas neietekmē degvielas patēriņu

    Skeptiķi uzskata, ka augstāks auto patērē vairāk degvielas, tomēr eksperti apgalvo, ka mūsdienās tas ir tikai mīts. Tas nāk no laikiem, kad krosoveru segments vēl nebija radies, bet augstāks auto tika uzskatīts par neveiklu, gausu un tikai bezceļiem piemērotu dubļu bridēju.

    Mūsdienās visas mašīnas tiek testētas vēja tuneļos, kur minimālas pretestības vārdā tiek maksimāli noslīpēti visi virsbūves izvirzījumi, kas negatīvi ietekmē aerodinamiku. Testi ir gari, un to laikā tiek veikti simtiem tūkstoši kilometru. Lai pārliecinātos, ka tirgus jaunpienācējs nepievils savus jaunos īpašniekus, auto tiek testēts visdažādākajos apstākļos – gan arktiskā aukstumā, gan svelošā karstumā.

    Ražotāju sniegto tehnisko informāciju atkārtoti pārbauda un apstiprina (vai neapstiprina) neatkarīgu ekspertu komanda, piemēram, standartizēto testu veicēji (WLTP). Tāpēc ir viegli pārliecināties, ka auto ar lielāku klīrensu nebūs neekonomiskāks par zemāku analogu. Piemēram, «Citroën C4» hečbeks ar 15,6 cm klīrensu un Seat Leon ar 13 cm klīrensu. Varētu domāt, ka spānim degvielas patēriņš būs mazāks, taču WLTP testi liecina, ka Seat Leon nepieciešami 5,5 līdz 5,6 litri uz 100 kilometriem, bet «C4» – 5,4 līdz 5,5 litri.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē