“Latvijas auto pircēju paradumi paļauties uz veiksmi, pērkot lietotu auto, protams, rada nepatiesu priekšstatu par visu nozari. Vēl arvien daudzi pircēji uzticas odometru rādītājiem, pirms auto pirkšanas tos nepārbaudot licencētās un uzticamās vietās. Ir svarīgi, lai visi tehniskie auto parametri būtu norādīti pareizi, bet reti kurš auto pircējs iedziļinās un biežāk izvēlas vienkārši noticēt.
Īpašs temats ir droša un faktiska pēc-pirkuma garantija, kam liela daļa no pircējiem pievērš pārāk mazu uzmanību, tādējādi apzināti uzņemoties riskus un potenciālus papildu izdevumus,” aptaujas datus komentē Edgars Cērps, Lietoto automašīnu tirgotāja Longo Group valdes loceklis.
Lietotas automašīnas pirkuma pamatā ir ilgtermiņa ieguldījums, tāpēc pēc-pirkuma garantijas esamība ir apliecinājums gan preces, gan sniegtā pārdošanas servisa kvalitātei, ko garantē auto pārdevējs. Dati liecina: Latvijā auto pircējiem vismazāk no visiem Baltijas iedzīvotājiem rūp, vai un kāda ir pieejamā garantija, kad transportlīdzeklis jau ir iegādāts.
Latvijā mazāk nekā puse jeb 48% atzīst garantijas esamību kā svarīgu (10. vieta kritēriju skalā), savukārt Lietuvā šis rādītājs ir 58% (6.vieta) un Igaunijā pat 64% (arī 6.vieta).
Par spīti pandēmijai un globāli mainīgajiem ekonomiskajiem apstākļiem, par privātā auto iegādi tuvākā gada laikā domā 22% Latvijas, tikpat Igaunijas un 29% Lietuvas autovadītāju, savukārt noteikti neplāno veikt šādu pirkumu 33% Latvijas, 32% Igaunijas un 24 Lietuvas iedzīvotāji, kuri ikdienā brauc ar auto.
Covid-19 ietekme privāto auto pirkumiem mūsu kaimiņiem ir izteiktāka Lietuvā – tur 3% autobraucēju norādījuši, ka automašīnas iegāde ir atlikta pandēmijas dēļ, Igaunijā to minējuši 2% no aptaujātajiem.