Pirmssezonas testi un brīvie treniņi ir zināms indikators, kas parāda, ko komandas ir atradušas tehniskajos risinājumos, tomēr pārlieku paļauties uz to rezultātiem nevar. Lai atceramies, kā pirms pāris sezonām Ferrari bija izcili pirmssezonas testos, bet vēlāk sacensībās čušš vien bija. Mercedes tradicionāli katru gadu ir salīdzinoši pieticīgi testos un stāsta, ka nu gan viņiem ir bail no tās vai citas komandas, kura nu būs viņu galvenais sāncensis, bet arī tas katrreiz beidzas ar priekšlaicīgi izcīnītu titulu Hamiltonam un kārtējo Konstruktoru kausu Mercedes komandai.
Arī šogad Mercedes pirms sezonas sākuma nosauca Red Bull par šīs sezonas galvenajiem favorītiem, un to rādīja arī testu rezultāti. Ka tas nav bijis uzmanības novēršanai, parādīja arī kvalifikācijas iznākums – cīņā par pole position neviens jau vairs neslēpjas un taktiskās spēlītes nespēlē. Makss Verstapens pārspēja Lūisu Hamiltonu par 0,388 sekundēm, kas ir patiešām nozīmīgs pārsvars. Tās nav 0,050 sekundes vai viena sekundes desmitdaļa, tas jau tuvojas pussekundei, kas F1 ir kosmisks pārsvars.
Saprotot, ka ātrumā Red Bull šogad, izskatās, jau ir līdzvērtīgi konkurenti, Mercedes cerība uz Bahreinas Grand Prix bija, protams, Hamiltons un taktika. Un abi nostrādāja spīdoši – britu čempiona spēja braukt gudri un taupīt riepas kopā ar veiksmīgu sacensību stratēģiju ļāva Mercedes sezonu atkal sākt ar uzvaru. Šoreiz gan tas nebija Valteri Botass kā pērn Austrijā, bet pats komandas līderis. Lūisa Hamiltona uzvarai Bahreinā ir arī pavisam cita vērtība – ja pērn viņš otrās vietas ieguvējus apsteidza par 31, 25 un 13 sekundēm, tad šogad Sahiras trasē pirmo no otrās vietas šķīra vien 0,745 sekundes. Starp citu, mazākais uzvarētāja pārsvars – 1,254 sek. – Hamiltonam pērn bija tieši Bahreinas GP, un arī pār Verstapenu.
Arī attiecībā uz pārējām komandām sezonas pirmā sacīkstes tika gaidīta ar intrigu – vai Ferrari sāks rāpties ārā no lejupslīdes? Vai McLaren sāks pamatīgāk apšaudīt pjedestāla pozīcijas, turpinot pērn parādītās tendences? Ko spēs no rozā par sulīgi zaļiem pārtapušie Aston Martin ar pieredzējušo Sebastjanu Fetelu sastāvā? Un galu galā – kā veiksies pilotam, kura uzvārds prasa vismazāk komentāru no visa braucēju sastāva, – Mikam Šūmaheram (Haas)?
Vēl ir pāragri spriest, kā sezona izvērtīsies Ferrari komandai, taču Šarla Leklēra sestā un Karlosa Sainsa astotā vieta nav slikts rādītājs. Leklērs, saprotams, tagad vairāk darbosies kā komandas līderis un pieredzējušākais biedrs debitantam Karlosam Sainsam. Sagaidāms, ka šajā komandā šogad valdīs mazāks saspringums attiecībās un lielāka savstarpējā konkurence.
Abas mašīnas TOP10 Bahreinā bija arī McLaren komandai, turklāt jaunais Lando Noriss pārliecinoši pārspēja savu pieredzējušo komandas biedru Danielu Rikjardo – ceturtā vieta pret septīto. Taču līdz pjedestālam, kur nu vēl līdz uzvarai, bija patālu.
Interesanti bija vērot, ko jaunajās komandās spēs vecie buki – Sebastjans Fetels (Aston Martin), Serhio Peress (Red Bull), kurš tikai pašās sezonas beigās brīnumainā kārtā tika pie jauna līguma, un Fernando Alonso, kurš F1 atgriežas pēc ilgāka pārtraukuma. Augstvērtīgāku rezultātu Bahreinā uzrādīja Peress, kurš ierindojās piektajā vietā. Jūs teiksiet – nekas īpašs komandai, kurai ir uzvarētāju cienīgs bolīds? Ir gan īpašs, jo Peress atkal paveica varoņdarbu – viņa formula burtiski izslēdzās iesildīšanās aplī, bet paveicās to restartēt un meksikāņu pilots startēja no boksiem, pats pēdējais. Atkārtot pagājušā gada fantastisko panākumu, kad no pēdējās pozīcijas viņš izcīnīja uzvaru, Peresam neizdevās, taču arī piektā vieta ir labs sasniegums. Tas nu gan skaidrs – Peress šosezon Verstapenam var būt daudz labāks atbalsts trasē nekā iepriekšējie pārinieki.
Arī Fetela 15. vieta nav objektīvs rādītājs, jo viņa komandas biedra Lenss Strolls ierindojās 10. vietā, un diez vai pieredzējušais vācu pilots ir švakāks par jauno kanādieti. Ne bez konkurentu palīdzības Fetelam sanāca katastrofāla kvalifikācija, sacīkstes rezultātu izbojāja arī 10 sekunžu sods par izraisītu sadursmi.
Savukārt Fernando Alonso savu atgriešanās sacīksti pabeidza bez rezultāta – ar veiktajiem 32 apļiem bija par maz, lai klasificētos uz kādu pozīciju. Izstāšanās bija tehniska defekta dēļ, tāpēc, lai redzētu, ko spāņu pilots pa īstam spēj, būs jāpagaida līdz nākamajam posmam.
Taču vissirsnīgākos apsveikumus svētdien vakarā, visticamāk, saņēma Miks Šūmahers (Haas). Savā debijas sacīkstē jaunais vācu pilots ieņēma 16. vietu un pat nepalika pēdējais! Aiz viņa rezultātos ir Pjērs Gaslī, kurš gan izstājās četrus apļus pirms finiša. Šūmaheram tātad pirmais starts un pilnvērtīgs finišs F1 čempionātā, un pārliecinoši pārspēts komandas biedrs Ņikita Mazepins, kurš izstājās jau pirmajā aplī, acīmredzami netiekot galā ar uztraukumu, jo tika pieļauta iesācēja kļūda. Haas komanda jau paziņojusi, ka šosezon ne uz kādiem augstiem panākumiem necerot, jo formula nav pārāk uzlabota un arī divu debitantu piesaiste nesola ieskaites punktus.
Nākamais F1 čempionāta posms pēc trim nedēļām Imolas trasē Itālijā. Pērn tur dubultuzvaru svinēja Mercedes, bet Red Bull palika bez punktiem. Kā būs šogad?