1. vieta - Volvo XC90 (2004.–2015.)
Pirmās paaudzes XC90 ir pārliecinoši populārākais apvidus auto Latvijā, pierādot, ka vienu paaudzi var ražot arī vairāk nekā desmit gadus pretēji daudzu ražotāju piecgades ciklam. Līdzīgi kā pašreizējam modelim, arī pieprasījums pēc pirmā XC90 bija tik liels, ka sākotnēji saražoto modeļu skaits bija mazāks nekā pieprasījums. Zviedru SUV salonā ir piecas vietas pieaugušajiem un papildu trešā rinda mazākajiem braucējiem. Salona ietilpību novērtējušas ģimenes, kurām galvenās prasības ir drošība un praktiskums.
Ar paceltām aizmugures papildvietām bagāžas nodalījums ir visai saprātīga izmēra. Jāatzīmē, ka XC90 spēj vilkt arī vairāk nekā divas tonnas smagas kravas, taču došanos bezceļu apvidū labāk uzticēt citam auto. Mīkstā balstiekārta padarījusi XC90 par īsteni komfortablu garo distanču kreiseri, kas vienlaikus nozīmē, ka līkumu kaskādēs virsbūve visai manāmi šūpojas un stūres vadībai trūkst atsaucības. Pateicoties šīs paaudzes garajam dzīves ciklam, pircējiem ir liela izvēle.
Citi lasa
Mēs ieteiktu meklēt XC90, kas ražots pēc 2007. gada atjauninājuma, kad tika novērstas agrīno versiju problēmas, papildus iegūstot gan modernāku ārieni, gan būtiski uzlabojot interjera kvalitāti.
Arī nākamajos ražošanas gados XC90 periodiski saņēma dažādus uzlabojumus, tāpēc jaunāks ražošanas gads būs tikai ieguvums. No aprīkojuma versijām vislabāk izvēlēties Summum vai R-Design. Benzīna versijas ir retums, un lielākoties tās aprīkotas ar gāzes iekārtu. Dinamikas cienītāji var izvēlēties 4,4 l V8 315 ZS, kas ir ātrāks nekā Range Rover Sport 5,0 l V8.
Saprātīgāks pirkums gan būs kāds no 2,4 l D5 dīzeļdzinējiem ar 185–200 ZS, kura jaudu ar čiptūninga palīdzību iespējams uzlabot par pārdesmit zirgspēkiem. Pretējā gadījumā straujāks apdzīšanas manevrs XC90 sagādās grūtības, it īpaši, ja brauksiet pilnā sastāvā. Vidējais patēriņš dīzeļdzinējiem būs 8–10 l/100 km. Lielākās problēmas rada automātiskā transmisija, stūres iekārta, dīzeļdzinēju sprauslas, pilnpiedziņas sistēma.
- Plusi Drošība, komfortabla gaita, praktiskums.
- Mīnusi Zagļu iecienīts, dinamikas trūkums, lempīgs uz ceļa, augstas uzturēšanas izmaksas.
- Mūsu izvēle: 2,4 D5 6AT.
- Tas maksās: 8900 eiro (2008. g.)
TOP15 turpinājums:
- Raksta sākums
- 1. vieta - Volvo XC90 (2004.–2015.)
- 2. vieta - Toyota RAV4 (2006.–2012.)
- 3. vieta – BMW X5 (1999.–2006.)
- 4. vieta – Toyota Land Cruiser (2002.– 2009.)
- 5. vieta – Honda CR-V (2006.–2011.)
- 6. vieta – Volvo XC60 (2008.–2016.)
- 7. vieta – Volkswagen Touareg (2002.–2010.)
- 8. vieta – Volkswagen Tiguan (2007.–2015.)
- 9. vieta – Hyundai Santa Fe (2006.– 2012.)
- 10. vieta – Nissan Qashqai (2007.–2013.)
- 11. vieta – Mitsubishi Outlander (2007.–2012.)
- 12. vieta – Nissan Juke (2010.–2016.)
- 13. vieta – Audi Q7 (2005.–2015.)
- 14. vieta – BMW X3 (2003.–2010.)
- 15. vieta – Kia Sorento (2002.–2009.)