«Autovadītāji kopumā ir atbildīgi un laicīgi gatavojas ziemas autoceļiem – lielākā daļa apsekoto auto jau bija nokomplektēti ar ziemas riepām un atbilstošu protektoru līmeni (6–7 mm). 10% autovadītāju ziemas riepu protektora līmenis bija zem 4 mm, kas šādos aukstuma un sniega apstākļos obligāti ir jāmaina,» stāsta Jānis Vanks, Drošas Braukšanas skolas direktors.
Vissliktāk nokomplektētā automašīna pārbaudi veica Jelgavā – autovadītāja mašīna bija aprīkota ar 12 gadus vecām ziemas riepām ar 0,9 mm protektoru. Šādas riepas pat pie nelieliem nokrišņiem zemā temperatūrā nepilda savu funkciju un pārvietoties satiksmē ar transportlīdzekli nav atļauts.
13% apsekoto spēkratu akumulatora uzlādes līmenis bija zem 30%.
Citi lasa
«Ja akumulators ir jauns, uztraukumam nav pamata, bet, ja akumulators ir vecāks, karstuma vai aukstuma ietekmē tā uzlādes līmenis var ātri pazemināties. Novecojuša vai bojāta akumulatora izmantošana ir ne tikai neizdevīga un neērta, bet pat bīstama, tāpēc ziemas sezonā īpaši būtiski ir nepieļaut akumulatora izlādēšanos līdz 30%. Zemās temperatūras un sala ietekmē var rasties neatgriezeniski mehāniski bojājumi,» skaidro Jānis Vanks.
Akcijas laikā bija vairāki gadījumi, kad auto īpašnieki vēl nebija parūpējušies par logu šķidrumiem, kas paredzēti lietošanai ziemā. To nebija izdarījis katrs trešais autovadītājs Jelgavā un teju puse jeb 46% apsekoto autovadītāju Rīgā.
«Circle K Latvia» degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs atgādina, ka tikpat svarīgi kā auto tehniskais stāvoklis, ir arī kvalitatīva degviela bākā.
«Iestājoties aukstajam laikam un salam, ieteicams pārbaudīt degvielas filtrus. Speciālists pārliecināsies, vai filtri ir tīri un labā tehniskā stāvoklī – ja nepieciešams, tie būs jānomaina. Dīzeļdzinēja automašīnām jāpārliecinās, vai filtros nav uzkrājušās vasaras degvielas paliekas – temperatūrai samazinoties zem 0 grādiem, auto bākā jābūt tikai arktiskajai dīzeļdegvielai,» skaidro Gatis Titovs.