Kāpēc zviedri ir prasmīgāki nekustamā īpašuma tirgoņi?
Pirms zviedri uzsāk nekustamā īpašuma tirgošanu, tiek veikts solis, kas latvietim diez vai šķistu pašsaprotams, – mājokļa pārdevējs noalgo stilistu, lai fotografēšanas brīdī tas uzfrišina mājokli, ievērojot jaunākos pašmāju interjera dizaina principus. Stāsta OSKARS KALNIŅŠ, fotogrāfs, sešus gadus dzīvojis Stokholmā.
Foto: Shutterstock un no personiskā arhīva
Kad zviedri pārdod māju vai dzīvokli, viņi neaprobežojas ar netīro trauku noslēpšanu IKEA virtuves kaktos.
Jau gadu desmitiem zviedri savā karaļvalstī cenšas uzbūvēt sociāldemokrātisku utopiju. Kā jau visās uz sociālo vienlīdzību tendētās sabiedrībās, postulēta tiek standartizācija. Arī zviedru mājokļu dekorēšanas kultūra un interjera dizains vairs nav tikai radošās gribas ekspozīcija, bet gan sistemātiska estētikas standartu lietošana dzīvē. To vislabāk var novērot nekustamo īpašumu tirgū. Kad zviedri pārdod māju vai dzīvokli, viņi neaprobežojas ar netīro trauku noslēpšanu IKEA virtuves kaktos.
Pirms uzsāk tirgošanu, tiek veikts solis, kas latvietim diez vai šķistu pašsaprotams, – mājokļa pārdevējs (vai pārdevēja – skandināvu vienlīdzība kā nekā) noalgo stilistu, lai fotografēšanas brīdī tas uzfrišina mājokli, ievērojot jaunākos pašmāju interjera dizaina principus. Ironiski, ka šī dekorēšanas industrija, kura barojas no aktīva nekustamo īpašumu tirgus, mēģina imitēt individualitāti.