Kāpēc es pats nepirktu savu produktu? Jeb padomi, kā izveidot zīmolu

Pieņemsim, ka esam nonākuši līdz produkta vai pakalpojuma idejai vai pat gatavam produktam vai pakalpojumam. Pirms 50 gadiem tantuks laukos sēja un pārdeva sieru, par zīmola nepieciešamību un mārketinga aktivitātēm neko nezinot, bet mūsdienās zīmola izveide un prasme pārdot ir neatņemama uzņēmējdarbības sastāvdaļa. Par to šajā rakstā.
Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
Foto: Shutterstock

Konsultē
DIĀNA ŅIKITINA, zīmola stratēģijas un komunikācijas eksperte,
ANNIJA GRAUSTIŅA, sociālo mediju speciāliste.

Liela kļūda ir sākt zīmola izveides procesu ar logo un dizaina izstrādi, pirms ir skaidra vīzija un stratēģiskais virziens.

Kā uzsver Diāna Ņikitina, klienti nepērk vienkārši produktu vai pakalpojumu, bet gan sajūtas un pēcgaršu. Viens no mūsdienu ievērojamākajiem mārketinga speciālistiem pasaulē Sets Godins teiktu, ka cilvēki pērk attiecības, stāstus un brīnumus. Tas arī ir svarīgākais arguments par labu zīmola izveidei. Tikpat svarīgi kā saprast biznesa modeli, plānot finansiālos rādītājus un izaugsmes prognozes, ir arī ieskicēt emocionālo vīziju, kādas cerības tiek liktas uz šo zīmolu. Vislabākie produkti ir tie, kas risina tev pašam svarīgu vajadzību vai atrisina konkrētu problēmu klienta pusē, tomēr uzņēmēja un zīmola īpašnieka uzdevums ir piedāvāt savu skatījumu un vīziju. Tāpēc ir vērts definēt savas vērtības.

Lai vieglāk darboties praktiski, Diāna iesaka zīmola izveidi sadalīt trijos posmos.
 
Pirmais posms ir stratēģiskā plānošana. Zīmola stratēģija atbild uz jautājumiem, kāda ir zīmola vīzija; kādas ir vērtības un vērtības piedāvājums klientam; kas ir klients jeb mērķauditorija; kādas gaidas un cerības zīmols attaisno īpašnieka pusē un kādas klienta pusē. Te var parādīties zīmola stāsts un filozofija, kā arī ļoti racionālas lietas.

Lai turpinātu lasīt, reģistrējies!

Iegūsti piekļuvi labākajam saturam, jaunumiem par Tev interesējošām tēmām, podkāstiem un citiem jaunumiem mūsu portālā

Villas Sarunas

Vairāk

Personības

Vairāk

Attiecības

Vairāk

Dzīvesstils

Vairāk

Lasāmgabals

Vairāk

Viedoklis

Vairāk

Praktiski

Vairāk

18+

Vairāk

Abonē