Veiksmes stāstu noriets un neveiksmes stāstu uzvaras gājiens
Veiksmīguma maratons, kas ilgāku laiku bija pārņēmis gan biznesa un dzīvesstila žurnālu lappuses, gan sociālos medijus, beidzot mūs visus ir nogurdinājis. Esam sapratuši, ka aiz visiem panākumiem karjerā, personiskajā dzīvē un darbā ar sevi slēpjas pūles, sviedri un asaras. Bet dažkārt veiksmīgums vispār ir tikai fasāde. Mūs vairs neinteresē nešaubīgi ideāla aina. Mūs aizvien vairāk interesē, kā tad ir patiesībā.
Foto: Shutterstock
Nav nekā pārsteidzoša, ka aug pieprasījums nevis pēc lakotas veiksmes, bet drīzāk pēc patiesa nepilnīguma, pēc godīgas atziņas, ka nav iespējams visā gūt panākumus, būt vienmēr pievilcīgam un optimistiskam. Šī parādība jau ir ieguvusi apzīmējumu jaunais patiesums. Viena no pirmajām jomām, kas uztver pārmaiņas sabiedrības noskaņojumā, protams, ir mārketings.
Jaunais patiesums ir publiska emociju, jūtu un pārdzīvojumu demonstrēšana ar uzsvaru uz neveiksmēm, izgāšanos un pārciestajām mokām.
Atslēgvārds – vilšanās
Jaunā patiesuma rašanās galvenais iemesls ir vilšanās postmodernisma ētiskajos principos. Tie bija vienkārši: nav laba un ļauna, nav patiesības un melu, nav augstā un zemā, nav pareizā un nepareizā. Viss jau ir pateikts, viss ir viltojums un pēcpatiesība, tāpēc vienīgā atbilde uz nepieciešamību izdzīvot pasaulē, kur viss ir relatīvs, ir ironija, sarkasms un cinisms. Un vairākus gadu desmitus pasaulē valdīja ironija, sarkasms un cinisms, kas izpaudās arī zīmolu komunikācijā.