Seksīgs nazis, traktors un ledusskapis. Vai ar seksu var pārdot visu?
Kāpēc mārketingā izmanto šokējošu un provokatīvu saturu, un vai vienmēr tas ir iedarbīgi?
Foto: no publicitātes materiāliem
Kad cilvēkus ir izbrīnījis redzētais, viņi to iegaumē. Jo spēcīgāks izbrīns, jo dziļāki iespaidi un labāk tiek iegaumēts vēstījums.
Šoks un provokācija reklāmā izsit cilvēkus no emocionālā līdzsvara, izraisa riebumu, dusmas, neizpratni un interesi. Provokācija izmanto materiālus, kas pārkāpj morāles un ētikas normas un skar sabiedrībā tabuētus tematus: tiek likta lietā necenzēta leksika un nepieklājīgi žesti, provokatīvs humors un patērētāju iebiedēšana, pieminēta rasisma, seksisma, nāves, slimību un reliģisku tabu tematika, kā arī izmantoti seksuāli vai riebumu izraisoši tēli. Šoreiz parunāsim par to, kā un kādās situācijās tas darbojas, bet kad var nodarīt nopietnu kaitējumu reputācijai.
Uzmanību!
Viens no galvenajiem resursiem, par kuru tagad visi cīnās, protams, ir mērķauditorijas uzmanība. Pierādīts, ka mēs labāk iegaumējam, kad redzam un jūtam kaut ko jaunu un neparastu. Turklāt bez ziņkāres un izbrīna, ko sagādā jauni iespaidi, nav iespējams mācību un attīstības process. Izziņas psiholoģes Eimija Štāla un Laiza Feigensone eksperimentu gaitā noskaidroja, ka tad, kad gaidītais nesakrīt ar realitāti, bērni to uztver kā iemeslu iemācīties kaut ko jaunu. Proti, izbrīns ir attīstības dzinējspēks.