Renārs Zeltiņš: Sievai uzdāvināju «Laimīgas laulības rokasgrāmatu», ko pats sarakstīju
Bijis basketbolists, televīzijas raidījumu vadītājs, nu ar vairāk nekā 105 tūkstošiem sekotāju Renārs Zeltiņš ir viens no populārākajiem Latvijas influenceriem. Instagram profilā viņš sevi raksturo virtuozi: «Gaviļmeistars, verbālais Brūss Lī, vaiba someljē, lustes konferansjē.» «Vārdi man azotē nav jāmeklē,» Renārs saka. Saruna dažbrīd ir kā lidojums cauri zefīra mākonim, kurā īsti nevari saprast, cik daudz no pozitīvisma ir vēlme patikt, cik daudz – Renāra patiesā būtība, un tad mēs no zefīra mākoņa stūrējam ārā. Renārs jau astoņus gadus ir kopā ar Ievu, sešus no tiem – laulībā, un šovasar viņu meita Emma sagaidīja brālīti Noa. Septembrī Renāram būs četrdesmit gadu.
Foto: Matīss Markovskis
– Ilgi cīnījies, rakstot to daiļrunīgo aprakstu Instagram cepurītē?
– Nebija jācīnās, šie raksturojumi pie manis paši atnākuši dažādos veidos. Piemēram, gaviļmeistars no filmas Grinčs, kas ir pieprasīta kinolente mūsmājās Ziemassvētku laikā, – tur ir brīdis, kur Grinčs tiek likts gaviļmeistara krēslā un sumināts. Pirms pasākumiem organizatori prasa, kā var mani pieteikt. Šovmenis šķiet tāds nobružājies vārds, bet gaviļmeistars – to paņēmu un lieku kā fundamentu manam arodam.
– Apzināti centies sevi pozicionēt kā džeku, kurš atnāks, un nu tik būs ballīte?
– Agrāk tiešām bija tā, ka – šis ir tas džeks, kurš atnāk, un viss notiek, bet tagad esmu iemācījies enerģiju sadalīt produktīvi, nešķiest pa labi un kreisi. Zinu, ka ir cilvēki, kuriem es nepatīku. Sperot soli šovbiznesā, saproti, ka ne visiem patīc, bet – jo mazāk domāsi par tiem cilvēkiem, jo labāk būs pašam.
Laiks ir svarīgāks par naudu, un man šobrīd laika pietrūkst, jo ar vienu bērnu laiks vēl bija, bet, kad ir divi, prasās pielikt klāt vēl kādu stundiņu diennakts nogrieznī.
Spilgti atceros brīdi, kad aizgāju prezentēt savu vakara šovu Latvijas Televīzijā, un programmu redaktore teica: «Renār, apzinies, ka piecdesmit procentiem tu patīc, piecdesmit – ne.» Es pilnībā to apzinos. Bet viena no šīs profesijas valūtām, kas man visdārgākā, ir ne tikai labie vārdi pēc pasākuma, bet gadījumi, kad man izdevies lauzt stereotipu par sevi. Kad cilvēki, kuri mani satikuši, saka: «Tas nav televīzijas Renārs, bet pavisam cits.» Taču es vienmēr vairāk vai mazāk esmu tas pats, tikai televīzija un sociālie tīkli iedod citu plīvuru. Un atpazīstamību, kas atkal ir koks ar diviem galiem: tas dod pārticību, bet…
– Pārticība ir ļoti labs vārds. Esi viens no labāk apmaksātajiem influenceriem Latvijā.
– Artūrs Mednis reiz teica: ja sekotāju skaits sociālajos tīklos ir pāri 100 tūkstošiem, tad vairs neesi influenceris, bet slavenība. Man varbūt arī slavenība liekas tikpat nepatīkams vārds kā influenceris, es teiktu – atpazīstama personība, kura gatava izteikt viedokli.
– Ļoti labi apmaksāta slavenība.
– Mani sekotāji nav informēti, cik daudz kurš pasākumu vadītājs vai slavenība prasa par ierakstu sociālajos tīklos. Kādreiz likās, ka esmu gatavs runāt par jebkuru tematu, bet tagad esmu atskārtis, ka, piemēram, publiski runājot par naudu, tas nenoved ne pie kā laba. Tas ir temats, kas iezīmē sociālo nevienlīdzību un rada ne tās labākās domas.