«Printify» dibinātājs Jānis Berdigans: Devāmies uz Ameriku pie investoriem. Mums atteica visi
Jānim Berdiganam ir 34 gadi, bet viņa radītais Printify – apdrukātu preču e-komercijas platforma – kļuvis par simtiem miljonu vērtu uzņēmumu. Publiskajā telpā Jānis par sevi stāstījis maz. Mums gribējās pavērt priekškaru, lai ieraudzītu cilvēcisko pusi, – kādas ārējas, bet visvairāk iekšējas cīņas ir jāizcīna, lai īstenotu savus sapņus un izplestu spārnus īsteni piepildītai dzīvošanai.
Foto: Gatis Gierts. Stils: Laila Trilopa
– Jāni, kāda ir sajūta 34 gadu vecumā būt miljoniem vērta uzņēmuma radītājam un vadītājam?
– Zini, man tiešām nešķiet, ka es ko īpaši lielu būtu paveicis vai ka tas ir pietiekami labi. Jo ir gana daudz piemēru ar gudriem un radošiem cilvēkiem, kas manā vecumā ir sasnieguši daudz vairāk.
– Latvijā?
– Neraugos Latvijas mērogā. Esmu latvietis, Latvija ir mana dzimtene, taču tas neierobežo mani domāt globāli – mēs jau ilgi dzīvojam pasaulē, kurā robežu nav.
Kad runājam par profesionālo sportu, gribam būt pirmie, nevis knapi vilkties kādam astē, vai ne? Un citās jomās ir jābūt tāpat. Kopš bērnības no mammas esmu dzirdējis vārdus: «Nesalīdzini sevi ar vājāku! Kas par to, ka draugs kādā mācību priekšmetā saņēmis sliktāku atzīmi, tas taču nenozīmē, ka tu nevari mācīties uz desmit!»
Cik sevi atceros, manī ir bijis dzinulis izveidot ko lielu: esmu sapņojis šķietami pat nereālistiskus sapņus. Tā kā man nav paticis darbs ar rokām, bet ir dots prāts, esmu vēlējies to izmantot, lai panāktu pēc iespējas lielāku ietekmi globālā mērogā.