Maņu un sajūtu mārketings. Kāpēc noskumuši cilvēki ir gatavi samaksāt vairāk
Vai esat domājuši, kāpēc restorānos parasti ir balti, apaļi šķīvji? Kāpēc apdrošināšanas sabiedrības cenšas izsniegt dokumentus smagākā mapē? Un kāpēc mūzika padara alu garšīgāku? Jutekliskā informācijas uztvere un atmosfēra maina mūsu realitātes uztveri. Un tas ir liels atspaids mārketingam. Tieši par to šoreiz parunāsim.
Foto: Shutterstock
Pētījums parādījis, ka 25% pircēju neplānoti iegādājās preci pēc tam, kad bija to paturējuši rokās.
Pieskārienu vara
Var likties pārsteidzoši, taču izrādās, ka tauste atstāj atmiņā dziļākas emocionālās pēdas nekā citi uztveres kanāli – redze, garša un dzirde. Pētījums parādījis, ka 25% pircēju neplānoti iegādājās preci pēc tam, kad bija to paturējuši rokās. Kāda tīkla lielveikali veica eksperimentu un izlika plauktos tualetes papīru bez iesaiņojuma, atstājot pircējiem iespēju aptaustīt preci. Rezultātā strauji pieauga tieši šī tualetes papīra pārdošanas apjomi.
Turklāt maņu iespaidi var ietekmēt arī to, kā mēs uztveram apkārtējos. Eksperimentu gaitā cilvēki, kam uz īsu brīdi iedeva paturēt siltu priekšmetu, piemēram, tasi karstas kafijas (pretstatā atdzesētai), izjuta pret apkārtējiem siltākas jūtas, tuvību un uzticēšanos. Tādējādi viņi kļuva piekāpīgāki un gatavi sadarboties sociālajā mijiedarbībā, kas sekoja tūlīt pēc tam. Izrādās, pirms tikšanās pacienāt klientus ar karstu dzērienu ir zinātniski pamatots pareizas viesmīlības piemērs.
Smags arguments
Pārsteidzoši, taču eksperimentos atklājies, kā personāla atlases speciālisti novērtēja pretendentus uz darbavietu, – ja kandidāta CV bija piestiprināts pie smagas planšetes, viņā saskatīja nopietnāku pretendentu nekā to, kura CV bija uz vieglas planšetes. Savukārt, ja cilvēks lasa pie smagas planšetes piestiprinātu referātu, viņa darba tematu uzskata par svarīgāku.