Kā trenēt uzņēmējas gēnu? Pieredzē dalās koučs Katrīna Ošleja
Nereti mēs domājam, ka par uzņēmējiem piedzimst. Un tas nav gluži bez pamata – noteikts rakstura īpašību komplekts palīdz uzņemties atbildību, kas vairākumam cilvēku nav pa spēkam. Tomēr labā ziņa ir tā, ka mēs katra sevī varam attīstīt šīs uzņēmējiem nepieciešamās īpašības un piedzīvot jaunus pagrieziena punktus savā karjerā.
Foto: Shutterstock.com
Konsultēja koučs Katrīna Ošleja.
Ja radošums būtu biznesa galvenā veiksmes atslēga, visi mākslinieki būtu uzņēmēji.
«Pasaulē ir veikti dažādi pētījumi, kuros salīdzināts, kas atšķir uzņēmējus, kuri ir uzņēmumu dibinātāji un idejas autori, no algotajiem vadītājiem. Izrādās, ka abiem ir atšķirīgas rakstura iezīmes, abi ir dažādi personības tipi,» stāsta koučs Katrīna Ošleja. Noskaidrojam, kādas īpašības sevī jāattīsta, ja arī tu neesi atmetusi domu par sava uzņēmuma radīšanu.
Atvērtība jaunai pieredzei
Pastāv priekšstats, ka uzņēmēji no dabas ir apveltīti ar izteiktu radošumu un inovatīvām idejām. Taču, ja radošums būtu biznesa galvenā veiksmes atslēga, visi mākslinieki būtu uzņēmēji. Ja raugāmies dziļāk – uzņēmēju galvenā atšķirība no citiem vadītājiem ir atvērtība jaunai pieredzei. Viņi ir piedzīvojumu, jaunu iespēju un attīstības meklētāji. Viņus vada nerimstoša vēlme kaut ko izpētīt, izlasīt, piedzīvot, iemācīties. No malas skatoties, šķiet, ka šie cilvēki nespēj nomierināties. Taču tieši iekšējā vēlme pēc jaunas pieredzes viņus padara spējīgus strādāt neprognozējamā vidē.
Uzņēmējam ļoti svarīga ir vīzija, ko viņš cenšas padarīt par īstenību, bet, kolīdz darbs nonāk vienmērīgā fāzē ar iedibinātu rutīnu, viņam bieži kļūst garlaicīgi. Tāpēc šai brīdī viņi nereti veido ko jaunu, bet esošo uzņēmumu nodod algotu vadītāju rokās.