Ideja par savu biznesu? Kā to īstenot gudri
Attīstot savu biznesu, ir daudz risku, tāpēc daudzām drošāk šķiet sēdēt uz diviem krēsliem – turpināt ik dienas strādāt savā pamatdarbā un paralēli censties apgūt nezināmo pasauli. Kā doties uzņēmējdarbībā drosmīgi un vienlaikus arī gudri un pārliecinoši, lai neizkristu no šā galvu reibinošā karuseļa?
Foto: Shutterstock
Konsultē
Karine Kalniņa, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju inkubatora vadītāja;
Jānis Gredzens, SIA Spring Valley līdzdibinātājs un mentors.
Zini!
Pēdējos sešos gados Latvijā likvidēto uzņēmumu skaits bijis lielāks par reģistrēto uzņēmumu skaitu, liecina Lursoft dati. Pērn tika reģistrēti 8826 jauni uzņēmumi, bet likvidēti 10 959, turklāt šajā statistikā neparādās pašnodarbinātas personas jeb saimnieciskās darbības veicēji – tieši viņi ir liela daļa no tiem, kas uzsāk savu biznesu.
Daudzi peld un sapņo, taču jāsaprot – kamēr tu tikai runā, bet nedari, nekas arī nenotiks. Ir jāsper reāli soļi.
Ideja jau ilgāku laiku bija maldījusies pa manu galvu, aizcērtot durvis degungalā visiem nevaru, nemāku, nu ko tad es. «Klusumu!» ik pa laikam ar skaļu brēcienu centos apklusināt mazo trīcošo balstiņu, kas viszinīgi čukstēja: tev tas nebūs pa spēkam, tu neko nezini. Tajos mirkļos ideja, izdzirdējusi saprāta balsi, centās aizmukt, pazust aiz trejdeviņiem kalniem, bet es, balansējot starp abām, spītīgi aiz diedziņa to vilku atpakaļ. Mani neatstāja doma, ka būšu jaunā biznesmene, kas realizēs gadsimta ideju. Iekšējais radošums – līdzīgi kā upe pavasarī iziet no krastiem – aizrautīgi būvēja sapņu pilis, nesaskatot nenieka no reālajiem ierobežojumiem. Un es ļāvu, lai šī straume mani nes.