Daira Āboliņa: Man ir ļoti skaidrs, kas ir laime. Laime ir tad, kad nav lielas nelaimes
Filma par filmu jeb filmas tapšanas atklājošais raidījums Filmas arheoloģija Latvijas Televīzijā ir viens no skatītāju iecienītākajiem. Kinokritiķei un kinožurnālistei Dairai Āboliņai piemīt izcila spēja ievilkt ekrāna maģijā. Par to, kā tas viņai izdodas, varētu veidot filmu par Filmas arheoloģiju.
Foto: Gvido Kajons
Izjutu, ka bija cilvēki, kas no manis distancējās. Varbūt domāja, ka, palikusi viena ar diviem pusaudžiem, gribēšu, lai man palīdz.
Kulta filma – Mirāža
Jaunākā Filmas arheoloģija, kas pie skatītājiem nonāca nesen Jāņu laikā, bija par režisora Vara Braslas divsēriju filmu Aija. Pēc dažām dienām televīzijas programmā būs arheoloģija par filmu Mirāža, kas tapusi pirms četrdesmit gadiem, – slavenākā detektīvfilmu režisora Aloiza Brenča darbu, kas kļuva par kulta filmu visā Padomju Savienībā. Stāsts par Amerikas gangsteru bandu, kas mēģina nozagt trīs miljonus, par absolūtām zvaigznēm padarīja latviešu aktierus Mirdzu Martinsoni un Mārtiņu Vilsonu. Režisora triks, kad sliktie skatītāju acīs kļuva par labajiem un gangsteri – par sapņu bandu, jo visi gribēja, lai viņiem izdodas, detektīvu ar tajā ietverto jaudīgā mīlasstāsta sižetu pārvērta melodrāmā.