Veselības tehnoloģiju jaunuzņēmums Nutrameg piedāvā astoņas dažādas lietotnes svara korekcijai 35 valodās, kas pieejamas gandrīz visā pasaulē. Šobrīd uzņēmums galvenokārt fokusējas uz ASV tirgus apgūšanu, kas blīvajā konkurencē nav viegli, tomēr ir paveicams – uzņēmumam ir spēcīga komanda, visaptveroša vīzija un jaudīgs piedāvājums. Kā rāda Nutrameg klientu sniegto datu apkopojums, uzņēmums jau palīdzējis zaudēt vairāk nekā deviņus miljonus kilogramu liekā svara.
Biznesa pamatā – paša pieredze ar svara problēmām
Nutrameg līdzdibinātājs ir Kristofs Blaus, kura izveidotā komanda sākotnēji izstrādājusi digitālo apmācību risinājumus – dažādas mobilās lietotnes. Ideja izveidot lietotni svara korekcijai uzņēmējam radusies paša pieredzes rezultātā.
«Man ilgstoši bija pazemināts svars, gāju pēc padoma pie dažādiem uztura speciālistiem, taču viņu pieeja bija visnotaļ formāla un nedeva nekādus rezultātus. Sapratu, ka šis process nav pilnīgs, jo katrs speciālists jautā kaut ko citu, katrs izdara atšķirīgus secinājumus. Radās doma par digitālu uztura konsultāciju risinājumu, iesaistot dažādu jomu ekspertus – uztura speciālistus, IT inženierus, fitnesa trenerus. 2016. gadā, kad tapa Nutrameg ideja, tirgū šādi rīki vēl nebija pieejami. Sākās darbs pie pirmā prototipa, gadu gaitā tika izstrādāta un patentēta tehnoloģija,» stāsta Kristofs Blaus.
Izstrādājot savus produktus, Nutrameg stingri ievēro medicīnisku pieeju un sadarbojas ar Latvijas labākajiem ekspertiem: uzņēmuma līdzdibinātāju, Latvijā atzītu uztura speciālisti Elīnu Balodi, sertificētu treneri un uztura speciālisti, bijušo Latvijas vieglatlētikas izlases atlēti Annu Paulu Auziņu, fizioterapeitu un sertificētu sporta treneri Rolandu Admidiņu.
Dažādiem reģioniem vajadzīgas dažādas lietotnes
Šobrīd Nutrameg piedāvā astoņas lietotnes svara korekcijai.
«Tās atšķiras ar mērķiem, kādus cilvēki vēlas sasniegt, un iespējām, kā to izdarīt. Dažas piedāvā tikai sporta aktivitātes, dažas maina ēšanas paradumus. Lietotnes ir paredzētas dažādiem reģioniem, tāpēc tās ir dažādas: Vidusjūras, vegāniskais, keto uztura plāns u. c. Kad cilvēks atver šādu lietotni, viņš saņem daudz jautājumu par dzīvesstilu, veselību un uzturu. Viņš atzīmē visus produktus, kas viņam garšo vai negaršo un ko vēlētos lietot no teju 200 pārtikas produktu klāsta, kā arī izvēlas, kāda veida receptes vēlas gatavot – pieticīgas vai ļoti daudzveidīgas, cik daudz laika var veltīt ēdiena gatavošanai,» stāsta Kristofs Blaus.
Rezultātā cilvēks saņem uztura vai sporta aktivitāšu plānu, kas ļauj sasniegt konkrētu rezultātu – samazināt vai palielināt svaru, audzēt muskuļu masu u. c. Visi ēdieni atbilst vajadzīgajam kaloriju skaitam un uzturvielu attiecībai, kā arī ir piemēroti konkrētā cilvēka vajadzībām. Lietotājs regulāri seko līdzi savam svaram, ik dienu atzīmējot lietotnē, kā viņam klājas.
Šīs lietotnes galvenokārt ir domātas tiem, kas vēlas nomest liekos kilogramus, pieaudzēt pārāk mazu svaru vai palielināt muskuļu masu, tomēr to lietošana labvēlīgi ietekmē arī citus dzīves kvalitātes faktorus – miega kvalitāti, vispārējo veselības stāvokli, veicina iekaisuma procesu samazināšanos, stiprina izturību un vairo spēku.
ASV tirgus – sīva konkurence un lielas iespējas
Latvija nav Nutrameg mērķa tirgus, jo tas ir pārāk mazs, atzīst Kristofs Blaus. Pašlaik uzņēmums fokusējas uz ASV tirgu un pēdējo pusotru gadu cenšas to aktīvi apgūt. Tāpat attīstības potenciālu uzņēmums saskata Rietumeiropas un Dienvidamerikas valstīs. Tirgus ir piesātināts, un konkurentu šajā segmentā netrūkst.
«Starp lielajiem uzņēmumiem esam vieni no mazākajiem, taču straujāk augošajiem,» stāsta Kristofs Blaus. «No citiem atšķiramies ar metodiku un svara korekcijai piedāvātajiem risinājumiem, kā arī cenu. Klienti, kuriem ir izdevies panākt labus rezultātus, bieži vien raksta mums pateicības vēstules. Pēc tām redzam, ka dažiem lietotājiem ar mūsu palīdzību ir izdevies nomest pat 50 kilogramus svara. Tāpat, mainot ēšanas paradumus, viņiem ir uzlabojies miegs un dzīves kvalitāte – mazinājušās dažādas hroniskas saslimšanas, palielinājusies enerģija, pārgājušas galvassāpes vai bijuši kādi citi veselības uzlabojumi.»
Mērķis – kļūt par izvēli numur viens Eiropā
Nutrameg iecerējis kļūt par konvencionālās medicīnas aprūpes posmu veselīgas ēšanas jautājumos, izstrādājot lietotni, kas atvieglotu ārstu darbu.
«Tas ir nākotnes virziens, kuru attīstīsim. Esam jau ielikuši pamatus un izdomājuši koncepciju. Ideja paredz radīt vienotu sistēmu, kurā ārsti reģistrē pacientus ar tādām diagnozēm, kuru galvenais ārstēšanas pamats ir noteikta diēta, piemēram, otrā tipa cukura diabēts, kolīts, gastrīts, paaugstināts holesterīns vai asinsspiediens, atviļņa slimība u. c. Plānots, ka ārsts reģistrēs pacientu, norādot diagnozi, atļautos un aizliegtos produktus, savukārt Nutrameg speciālisti nodrošina konkrētas, precīzas ēšanas un dzīvesstila rekomendācijas,» stāsta Kristofs Blaus.
«Vēlamies palīdzēt cilvēkiem dzīvot, ēst un sportot tā, lai viņiem neveidotos nekādas veselības problēmas. Turklāt padarīt šo veselīgo dzīvesveidu aizraujošu un interesantu, izmantojot dažādus spēles elementus. Otrs lielais mērķis ir kļūt par pirmo šāda veida lietotnes izvēli konvencionālajā medicīnā Eiropā, kad ārsti saviem pacientiem iesaka ievērot īpašas diētas vai ēšanas paradumu maiņu, izmantojot tieši mūsu piedāvāto metodoloģiju.»
Turpmākajos gados uzņēmums iecerējis būtiski nostiprināt savu pozīciju šajā tirgus segmentā un vēl šajā plānošanas gadā sasniegt 20 miljonu eiro lielu apgrozījumu, atklāj Kristofs Blaus.