Laižot klajā atjaunināto XC90, Volvo apstiprinājis divas atziņas. Pirmā – ja esošais modelis ir pircēju un kritiķu atzinīgi novērtēts, nav jāsteidz radīt jauna paaudze. Tā bija arī ar pirmo XC90, kas ražošanā atradās 13 gadus un joprojām bieži ir redzams mūsu platuma grādos. Otrā atziņa – ņemot vērā, ka vairāki zīmoli pēc iespējas vēlāk cenšas atlikt pilnīgu pāreju uz elektroauto, iekšdedzes dzinēja spēkrati būs aktuāli vēl vairākus gadus. Galu galā pats Volvo pirms laika jau paziņoja, ka atsakās no ieceres līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektromobiļu ražošanu.
To ir itin viegli saprast, jo esošais XC90 modelis spēj paveikt pārāk daudz, lai zīmols labprātīgi spētu atteikties no tik uzticama sabiedrotā. Tā vietā tika salikti dažādi akcenti, lai otrās paaudzes SUV būtu iekārojams arī turpmāk.
Skandināvu dizains
Volvo varētu būt visas autoindustrijas līderis laikmetīgu dizainu izveidē, tāpēc ārišķīgās izmaiņas nav kliedzošas, drīzāk askētiskas. Tas ļāvis saglabāt lojālo klientu loku, vienlaikus to nedaudz pieskaņojot pilnībā elektriskā EX90 ārienei. Modernizētā versija ieguvusi šaurāku grafiku tā sauktajiem Tora āmura LED priekšējiem lukturiem, tumšāku optiku aizmugurē, hromētu radiatora režģi ar jaunu zīmējumu, papildu vieglmetāla disku izvēli un zīdkoka tumši sarkanīgo virsbūves krāsojumu.
Lai arī Volvo ir Geely koncerna paspārnē, tā galvenais birojs joprojām atrodas Gēteborgā, XC90 tiek ražots Torslandas pilsētiņā Zviedrijā, bet komfortablos sēdekļus rotā zili dzeltenais karodziņš. Tas ir SUV, ko iekāro daudzas ģimenes, ņemot vērā tā plašumu un augsto apdares kvalitāti, kas rada premium sajūtu.
Kas jauns interjerā? Centrālajā konsolē izveidota papildu mantu uzglabāšanas vieta, bezvadu viedtālruņa uzlāde novietota aiz centrālā tuneļa, bet apdares līnijā būs redzami jauni materiāli. Lai salonā valdītu klusums, atsevišķiem elementiem pievienota papildu skaņas izolācija, mazinot vēja un ceļa troksni. Planšetdatoram līdzīgais 11,2 collu ekrāns tagad izvirzīts ārpus paneļa, padarot to līdzīgāku kompaktajam EX30, bet multimediju sistēma saņēmusi dažādus uzlabojumus tās ātrdarbībai un funkcionalitātei.
Brīvas vietas salonā ir daudz un vēl vairāk. Trešās rindas sēdekļos visērtāk jutīsies tie braucēji, kuru augums nepārsniedz 170 cm. Otrās sēdekļu rindas sēdvietas var individuāli bīdīt un sasvērt, lai sabalansētu praktiskumu un komfortu pēc nepieciešamības.
No pieredzes varu teikt, ka Bowers & Wilkins skaņu sistēmu ir grūti pārspēt pat tādiem ražotājiem, kas uzstāda audioaprīkojumu divkārt dārgākos automobiļos. 19 skaļruņu sistēma ar 1410 W jaudu spēj precīzi atdarināt skatuves, koncertzāles vai džeza kluba akustiku, atstājot iespaidu arī uz tiem, kuri nekad nebūtu iedomājušies ieķeksēt šādu izvēli aprīkojuma sarakstā, taču kvalitatīvas mūzikas cienītāji novērtēs braucošās koncertzāles skanējumu. Šai sistēmai nepieciešama plaša telpa, tāpēc universālos un SUV virsbūvēs skaņa ir īpaši iespaidīga un modernizētais XC90 tam ir kā radīts. Tāpat pieejama arī Harman Kardon audiosistēma ar 14 skaļruņiem vai standarta 10 skaļruņu risinājums.
Uzraugs
Daudziem Volvo vārds primāri asociējas ar drošību, tāpēc SUV ir apgādāts ar aktīvajām drošības sistēmām, uzņemoties rūpes par visiem salonā sēdošajiem. Radaru tehnoloģijas mazinās sadursmju riskus, palīdzēs izvairīties no netīšas nobraukšanas no ceļa, kā arī pratīs izmantot bremzēšanu un stūrēšanu, lai palīdzētu izvairīties no sadursmēm ar citiem satiksmes dalībniekiem un lieliem dzīvniekiem.
Hibrīds
Šopavasar Volvo pilnībā noslēdza 45 gadus ilgušo dīzeļdzinēju ražošanas ēru, pēdējam no šiem eksemplāriem nonākot muzejā. Ejot līdzi laikam, tagad XC90 pircējiem pieejams ar modernu 2,0 litru daļējo hibrīdu (B5) vai tāda paša tilpuma plug-in uzlādējamā hibrīda (T8) versiju. 250 ZS jaudīgais B5 ikdienas lietošanā ir ērts, jo to nav nepieciešams uzlādēt, savukārt T8 iemieso autoindustrijā reti sastopamu kombināciju. Tam ir septiņas sēdvietas, 71 km sniedzamība tikai ar elektrību, 1,2 l/100 km degvielas patēriņš (WLTP dati), 455 ZS jauda un līdz pat 1874 litriem ietilpīgs bagāžas nodalījums. Izmantojot valsts atbalstu, tam var iegūt pat 4500 līdz 9000 eiro atlaidi. No 0 līdz 100 procentiem 18,8 kWh akumulatoru var uzlādēt aptuveni trijās stundās, izmantojot 6,4 kW iebūvēto divu fāžu lādētāju.
T8 prot būt ātrs, 0–100 km/h spurtu veicot vien 5,4 sekundēs, taču svarīgāk ir tas, cik līgana un pārliecināta ir tā gaita. Papildaprīkojumā pieejamā pneimatiskā balstiekārta darbojas kopā ar aktīvo šasiju, kas 500 reižu sekundē uzrauga automobili, ceļu un autovadītāju, lai nodrošinātu iespējami komfortablāko braukšanu. Slīdot gar Skanoras ciematiņa ikoniskajām zvejnieku mājiņām, varējām pārliecināties, ka balstiekārta sekmīgi kontrolē piecmetrīgā flagmaņa uzvedību, neļaujoties satricinājumiem arī no dziļiem nelīdzenumiem. Un tas viss ar 21 collas diskiem un zemprofila riepām. Klīrensu iespējams pazemināt par 20 mm vai paaugstināt par 40 mm. Ja vēlaties XC90 izmantot saimniecības darbos, piekabes maksimālais svars drīkst būt 2,4 tonnas.
Četrcilindru benzīna agregāts strādā saskaņā ar astoņpakāpju automātisko transmisiju un elektromotoru, kopīgiem spēkiem nodrošinot visu riteņu piedziņu. Lai arī reālas satiksmes apstākļos sasniegt ražotāja norādīto degvielas patēriņu vairākumam būs pārāk sarežģīts uzdevums, XC90 tāpat prot būt efektīvs, ja vien neizlādēsiet bateriju pilnībā tukšu. Degvielas bāka nodrošinās vēl 800 km sniedzamību, vidējam patēriņam palielinoties līdz 8,6 l/100 km, ja paļausieties tikai uz benzīna dzinēju. B5 versijas sākumcena ir 74 800 €, bet T8 plug-in hibrīds pieejams no 90 400 €.
Rezumējums
Volvo XC90 ir komfortabls un pievilcīgs ģimenes SUV, taču ne pārdrošs vai ārišķīgs kā citi Eiropas konkurenti. Tas nodrošina līdzsvarotu modeļu portfeli, turpinot pāreju uz pilnīgu elektrifikāciju. Lai arī šajā ceļā vēl būs ne viena vien pietura, XC90 ir gatavs mērot tālu ceļu.
REKLĀMAS MATERIĀLS SADARBĪBĀ AR VOLVO.